Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Mala said:

Hva ?

Ja. Hvordan kan det være smart av Nvidia å ikke få det ut på alle webshop'enes distribusjonsnettverk. Jeg tror det må ha større verdi enn å bare skumme fra de få ekstra salg de kan få til via egen kanal. Jeg tror de taper på det, men..

Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Ja. Hvordan kan det være smart av Nvidia å ikke få det ut på alle webshop'enes distribusjonsnettverk. Jeg tror det må ha større verdi enn å bare skumme fra de få ekstra salg de kan få til via egen kanal. Jeg tror de taper på det, men..

Åja, du tenker på at man KUN får tak i referanse kort fra Nvidia selv? Jeg var ikke helt med på siteringen. Nei for vår del er det jo en ulempe mtp. RMA og slikt. Er mye enklere å forhold seg til f.eks Komplett innenlands. Så har man det grusomme selskapet som står for behandling av kortet da, det er jo ikke akkurat gull og grønne skoger å høste rundt Digital River ?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg differeansen mellom RTX 3080 og 3090 ikke blir så stor i 1440p eller 4K. Jeg tror den store forskjellen vil bli i 8K, pga de enorme mengdene på VRAM på 3090. Tror nok kortet  har vesentlig mer minne fordi det skal kunne kjøre 8K, og de store mengdene VRAM er nok det som også presser opp prisene så voldsomt for 3090.

Tipper derfor at 3090 blir mer er et nisjeprodukt for de som sitter med 8K 60hz skjermer. Benchmarks gir vel fasiten.

 

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, N o r e n g said:

Ut fra det jeg klarer å se vil jeg tro Gigabyte, Zotac, og Palit/Gainward bruker stort sett samme PCB, men jeg hadde ikke blitt overrasket om Gigabyte har flyttet noen viftekontakter i tillegg til å legge til en ekstra HDMI-port

Tenker å gå for det kjipeste kortet(billigste) med ref pcb å hive vannblokk på ?

Var veldig fornøyd med billigblokka til Barrow på 2080ti så om den er klar fra lansering slik så blir det sannsynligvis den denne runden også. Brenner fortsatt inne med blokken så føles litt vekkastet med ei vector til dobbel pris

Lenke til kommentar
6 hours ago, Cowboystrekk said:

Lave yields på 3090 er nok en grunn til høy pris. Det er en gjenganger på alle nye generasjoner, se på 2080ti, 9900K, 3900X og 3950X, dårlige yields til å begynne med, men kom seg etter noen måneder. Etterspørsel og tilgjengelighet vil samsvare. Tipper endel 3080 er basert på "defekte" 3090, evt blir det solgt som partnerkort ala EVGA KO-serien.

Er uvitende om hva KO-serie betyr, har ikke GPU-bakgrunn nok. Hvilket 3000-serie fra EVGA dreier det seg om denne gang?

https://www.evga.com/articles/01434/evga-geforce-rtx-30-series/

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (Akkurat nå):

Jeg sendte nettopp en support mail til Komplett og spurte om muligheten for å kjøpe 3090 FE til 17.000 Kr. hos dem.

Ingen mistillit til Deg, men jeg klarte bare ikke å leve i uvisse. :wee:

Haha, helt greit det ? Jeg skrev i grunn bare det jeg leste fra noen andre i denne tråden. Men det har vel vært slik at FE kortene har vært Nvidia eksklusive siste årene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (33 minutter siden):

Yup. Selv gidder jeg ikke bryet med å selge mitt 1080. Det kan være backup om det skulle bli noe RMA eller noe sånt en gang. :) 

Samme her. Kanskje jeg kommer til å selge det etter å ha mottatt det nye kortet - hva enn det blir - og kjørt en test periode, men jeg slipper heldigvis å være avhengig av å selge kortet før kjøp.

Selger jeg så er alt jeg har igjen et 8800 Ultra...

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
ZentiX skrev (3 minutter siden):

Sikkert blitt spurt eller snakket om lengre tilbake, men denne tråden er vel den mest levende nå, med flere sider i timen ?

Hva tenker dere om at SLi er borte fra RTX 3080 og nedover. Det er lenge siden jeg har hadde 2 skjermkort, og brukt SLi.

Tenker dødsdommen for SLI er signert og vedtatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mala skrev (6 minutter siden):

Haha, helt greit det ? Jeg skrev i grunn bare det jeg leste fra noen andre i denne tråden. Men det har vel vært slik at FE kortene har vært Nvidia eksklusive siste årene? 

Det var den siste delen jeg var usikker på - jeg mente å huske Komplett har hatt FE-kort tidligere.

Oh, well.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...