Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (3 timer siden):

Hører flere med 3000 serie CPU som sliter litt i Cyberpunk. Men vi får se om videre optimalisering, patcher, eller instillinger kan fikse det mer. 

Min 5900X har av og til slitt med å gi nok frames til et RTX 3080 i 3440x1440, da snakker vi om framerate rundt 55 fps. Spillet krever vannvittig mye prosessorkraft.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, N o r e n g said:

Min 5900X har av og til slitt med å gi nok frames til et RTX 3080 i 3440x1440, da snakker vi om framerate rundt 55 fps. Spillet krever vannvittig mye prosessorkraft.

Ja. Det er det ingen tvil om. Har du prøvd å slå crowd density på medium?  Det og noen andre instillinger skal jeg teste senere. Skal hvertfall ikke oppgradere fra 3600 enda, ikke verdt det. Pussig nok i Cyberpunk så var ikke FPS forskjellen mellom 1440p og 4k spesielt stor. 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (52 minutter siden):

Min 5900X har av og til slitt med å gi nok frames til et RTX 3080 i 3440x1440, da snakker vi om framerate rundt 55 fps. Spillet krever vannvittig mye prosessorkraft.

Jeg får ikke testet med 3080 før etter helga, men på 3070 er det ikke slik med R3600. 5900x er jo en sykt mye kraftigere cpu, hvordan merker du at det er den som er problemet?
Jeg ville kanskje forventet at den brukte mest cpu i Night City når det er mye folk og biler og bevegelse overalt, men jeg har enda ikke sett min over 50%.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (51 minutter siden):

Min 5900X har av og til slitt med å gi nok frames til et RTX 3080 i 3440x1440, da snakker vi om framerate rundt 55 fps. Spillet krever vannvittig mye prosessorkraft.

Jeg ligger på rundt 67-75 fps med 3090 og 3900X i 3440x1440 med alt på max og RTX på psycho. DLSS er på auto.

 

Lenke til kommentar
iknutis skrev (30 minutter siden):

Jeg får ikke testet med 3080 før etter helga, men på 3070 er det ikke slik med R3600. 5900x er jo en sykt mye kraftigere cpu, hvordan merker du at det er den som er problemet?
Jeg ville kanskje forventet at den brukte mest cpu i Night City når det er mye folk og biler og bevegelse overalt, men jeg har enda ikke sett min over 50%.

Jeg merker ikke at det er CPU som er problemet, jeg måler at den er problemet.

Det er så enkelt som å ha MSI Afterburner OSD skrudd på med framerate og GPU usage: hvis GPU usage faller under 95% er det en klar CPU-flaskehals.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, U1ven said:

Dårlig optimalisert spill?

Mange tror f.eks Battlefield V er dårlig optimalisert. Dette er kun fordi de har treig hardware :p 

Har ikkje testet dette spillet enda, men regner med at grafikken og fysikken i dette spillet er heftig, så det faktisk er så tungt å drive som det ser ut som utifra tester på nett. Håper også det skalerer med hardware. Om det gjør det, så betyr det jo at spillet er optimalisert ganske bra :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Nizzen said:

Mange tror f.eks Battlefield V er dårlig optimalisert. Dette er kun fordi de har treig hardware :p 

Har ikkje testet dette spillet enda, men regner med at grafikken og fysikken i dette spillet er heftig, så det faktisk er så tungt å drive som det ser ut som utifra tester på nett. Håper også det skalerer med hardware. Om det gjør det, så betyr det jo at spillet er optimalisert ganske bra :)

Skjønner ikke hvordan noen kan si at BFV er et dårlig optimalisert spill. Har ingen problemer å maxe 120 fps med 2080 på 3440x1440. 

3090 og 3900X går ikke akkurat under "treig hardware" heller, 70 fps med den kombien er i underkant av det jeg hadde forventet 

Lenke til kommentar
Brødskive1 skrev (4 minutter siden):

Hei, er ny her, men har følgt med tråden nesten fra starten😀

 

Jeg har bare lyst å spørre om andre har opplevd at proshop bruker over 2 dager å sende en rtx 3080. Min rtx 3080 suprim x ble på lager på onsdag morgen, men den har ikke blitt sendt enda. Starter å stresse litt......😅

Tror de brukte 4-5 dager å sende ett kabinett til min bror, som han fikk denne uken. Proshop sender fra Danmark, og sporingen blir ikke aktiv før det kommer til Oslo.

 

Ps, egentlig feil 30x0 tråd å ta det opp i.

Edit: dette er det for forsendelser osv 

 

Endret av AndersT2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
U1ven skrev (1 time siden):

Dårlig optimalisert spill?

Hvis du ser på anbefalte spesifikasjoner: https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/pc/sp-technical/issue/1556/cyberpunk-2077-system-requirements

Det er ikke bra når "anbefalt" maskinvare (i7-4790, GTX 1060) sliter med å holde seg over 30 fps. Min mening blir da at spillet ikke er spesielt godt optimalisert.

På en annen side virker det ikke som om spillet er designet for en fremtidig "12 GHz 4-kjernet prosessor", så det er i alle fall ikke helt håpløst (i motsetning til The Witcher 2 sitt andre kapittel).

 

Så kan man diskutere om maksimale innstillinger er godt optimalisert (sannsynligvis ikke). Om to-tre generasjon vil nok spillet kjøre bra på low-end komponenter

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...