Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Mala said:

Hvor er det rimeligeste, kjappeste stedet å få bestilt custom kabler ? Må vel spesifisere det mot PSU man har, så må vel importeres regner jeg med.

Letteste er jo å velge "extendere" som passer alle kabler:
https://www.komplett.no/product/915624/datautstyr/pc-komponenter/casemods/stroemforsyning/phanteks-sleeved-cable-ext-svarthvit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 hours ago, Nizzen said:

Noen med kabelmodde-erfaring som kan si om det er mulig å bruke et kabelmodde-verktøy til å bytte plugg i ene enden uten å måtte crimpe på nye kontakter?

5 minutes ago, bmwm said:

Før Januar?

Ja, butikkene får inn kort ukentlig, men det aller meste av det går rett ut til kunder som allerede har bestilt.

Lenke til kommentar
G skrev (7 timer siden):

Gitt de Blackweek-tilbudene som er på kabinett nå. Er jo flere til under tusenlappen. Er det gode kabinetter, eller må en helst opp noe i pris?

De kabinettene er drit.

Vært borti en del billige kabinetter fra deriblant Fractal design, nzxt, osv. Det som går igjen er skjevt rammeverk, skruer som ikke går inn, og jevnt over dårlig kvalitetskontroll og kvalitet. 

Kabinetter på 2000 og oppover pleier å være solide og godt bygd. Man får det man betaler for, billigkabinetter er billig av en grunn, ville iværtfall aldri satt dyr hardware inn i et slikt «billig» kabinett.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (17 minutter siden):

De kabinettene er drit.

Vært borti en del billige kabinetter fra deriblant Fractal design, nzxt, osv. Det som går igjen er skjevt rammeverk, skruer som ikke går inn, og jevnt over dårlig kvalitetskontroll og kvalitet. 

Kabinetter på 2000 og oppover pleier å være solide og godt bygd. Man får det man betaler for, billigkabinetter er billig av en grunn, ville iværtfall aldri satt dyr hardware inn i et slikt «billig» kabinett.

Hørt sånt tøv. Har hatt endel "billig" kabinetter opp gjennom tidene, og har aldri kommet borti noen av problemene du beskriver.

Har nå et Fractal Design Mini C Meshify, og byggekvaliteten er det ikke noe å utsette på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan jeg har hatt problem med samtlige billig kabinetter jeg har vært borti, kvaliteten har jo vært ganske dårlig sammenlignet med dyrere kabinetter.

Men er vel ikke noe nytt fenomen, «det er bra, siden jeg har det». Nei, billig kabinetter er ikke bra, men har man ikke noe å sammenligne med, fordi man alltid har kjøpt billig kabinett, så blir det feil å skryte av hvor bra det er.

Noen billig kabinett kan være ok, men byggekvaliteten er ikke i nærheten av de dyrere kabinettene. Sier man noe annet så er det enten mangel på erfaring med ulike prisklasser, eller ren løgn. 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (3 minutter siden):

Merkelig hvordan jeg har hatt problem med samtlige billig kabinetter jeg har vært borti, kvaliteten har jo vært ganske dårlig sammenlignet med dyrere kabinetter.

Men er vel ikke noe nytt fenomen, «det er bra, siden jeg har det». Nei, billig kabinetter er ikke bra, men har man ikke noe å sammenligne med, fordi man alltid har kjøpt billig kabinett, så blir det feil å skryte av hvor bra det er.

Noen billig kabinett kan være ok, men byggekvaliteten er ikke i nærheten av de dyrere kabinettene. Sier man noe annet så er det enten mangel på erfaring med ulike prisklasser, eller ren løgn. 

Brukerfeil? 😂

Neida, det er mye dritt der ute. Men det finnes mange gode alternativer til en rimelig penge. Det burde være en selvfølge at man får mer jo mer man betaler, spørsmålet er hvor man bør sette en grense. Må man ha et Phanteks Enthoo Elite, eller kan man klare seg med et Lian Li O11 Dynamic?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (32 minutter siden):

Brukerfeil? 😂

Neida, det er mye dritt der ute. Men det finnes mange gode alternativer til en rimelig penge. Det burde være en selvfølge at man får mer jo mer man betaler, spørsmålet er hvor man bør sette en grense. Må man ha et Phanteks Enthoo Elite, eller kan man klare seg med et Lian Li O11 Dynamic?

Ikke brukerfeil.

Men jeg mistenker at terskelen for å være misfornøyd med et kabinett, eller å se feilene er enklere dersom man har erfaring med dyrere kabinetter.

Jeg hadde tidligere et rimeligere kabinett til 1500, og den gang så synes jeg jo det kabinettet var veldig bra. Hadde noen spurt meg den gang, hva jeg synes, hadde jeg nok sagt det samme som Kims og Barezell over meg. Jeg hadde sagt at det var bra og kalt det tøv om noen hadde kritisert kabinettet.

Det var først etter at jeg oppgraderte til et dyrere og mer solid kabinett at jeg begynte å se, legge merke til, alle manglene, feilene og den dårlige byggekvaliteten som jeg hadde på mitt gamle kabinett. Det er ofte på detaljenivå, og at konstruksjonsformer er mye mer presis på dyrere kabinetter, men det er vanskelig å skille uten å ha bygget med begge med både billig og dyrt kabinett.

Mitt inntrykk er at de fleste sparer penger på kabinett, bare se kommentaren til The Kims og Barezell, og hvor mange likes de har fått. Det er fordi, utifra en low-end eller mid-range bruker sitt perspektiv, er det vanskelig å se hva som er galt eller hva som kunne vært bedre med slike billige kabinetter. For slike brukere er det jeg skriver tøv, fordi fra deres perspektiv er det jo gode kabinetter.

Men for de av oss som har erfaring med dyrere kabinetter er det tydelig skille på kvaliteten mellom de billigste, middelklassen og de dyreste kabinettene.

Her snakker jeg ikke om brukerfeil, kvaliteten er rett og slett ganske dårlig på de billigste kabinettene dersom man skal sammenligner de med de dyrere kabinettene.

Men for all del, de rimelige kabinettene kan være bra. Men å kalle det tøv (slik The Kims gjør) at billigere kabinetter har dårligere kvalitet er løgn, sier seg selv at de billigere kabinettene er av dårligere kvalitet, som alt annet av hardware. 

Jeg var nok litt krass i første innlegget, men poenget mitt var at kvaliteten på billige kabinetter på langt nær kan sammenlignes med dyrere premium kaninetter. Det er selvsagt ikke for alle, men personlig så synes jeg ikke 3000-5000 for et kabinett er for dyrt når man først har PCer til flere 10-tusener, hvis du ser poenget mitt.

Men for all del, noen billige kabinetter er helt ok, men man får det man betaler for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...