Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

G skrev (1 time siden):

 

You might have dodged a bullet :roll:

Jeg tror Big Navi er mer relevant (for gaming i det minste) hvis du går for en "all" AMD build.

Jeg vurderer hvertfall det ĺfor generasjonen etter Zen 3 og Radeon 6xxx kortene hvis ikke Nvidia og/eller Intel kommer ut med noe revelusjonerede det neste året.

Endret av Idrin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, G said:

Er det på nitrogen, eller hvordan vet man hva de forskjellige på high score-listen har nyttet seg av mhp. kjøleløsninger?

Artigste brukernavnet jeg så ved skumlese den, var torqueroll. Kun skandinaviere som tar hintet (tørkerull).

Står det N/A på gjennomsnittlig temperatur kan du anta det er Nitrogen kjøling.

Lenke til kommentar
Saftis skrev (8 timer siden):

Kan dere vise menn synse om Asus 3090 TUF OC vs. Asus 3090 Strix OC? Prisforskjellen er liten, er det bedre ytelse/støynivå/power limit/OC-kapasitet på Strix OC, eller er det bare LED-s og design man betaler for?

Strix har høyere power limit, men om du shunt-modder og kjøler med vann eller flytende nitrogen vil det være minimal forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, gjorde et halvberuset impulskjøp av 3090 TUF OC i går natt, men det virker for meg som om STRIX OC er et bedre kjøp til 1300 kr mer, så kansellerte bestillingen. Er uansett egentlig mye mer enn det jeg synes er fornuftig å bruke på et skjermkort,  så ender nok opp med 3080 med mindre jeg merker at det lagger på 5120x1440-skjermen min.

Endret av Saftis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Saftis skrev (38 minutter siden):

Ok, gjorde et halvberuset impulskjøp av 3090 TUF OC i går natt, men det virker for meg som om STRIX OC er et bedre kjøp til 1300 kr mer, så kansellerte bestillingen. Er uansett egentlig mye mer enn det jeg synes er fornuftig å bruke på et skjermkort,  så ender nok opp med 3080 med mindre jeg merker at det lagger på 5120x1440-skjermen min.

Jeg kan garantere deg at det er svært få spill som vil lagge i 5120x1440 med et 3080, og hvis du sliter med det vil det mest sannsynlig ikke hjelpe merkbart med et 3090 (med mindre teksturene i spillet er enorme)

Lenke til kommentar
13 hours ago, OlaHaldor said:

Ser flere spør om støy.

Jeg har Asus TUF 3090. Med 100% Load i omkring en halvtime (testet rendering med Octane) lå kortet jevnt over på 66 grader, og viften hørte jeg ikke. 
 

2080 Ti ville vært et treskeverk i samme situasjon.

Nope. Har 2080Ti og okay på støy.

3090 kortet? Merker det er varmt. PS: Alle mine er døra av

Mine kjører ikke i 30min, men 24/7

Det som støyer er blåse kortene mine, hehehe.

 

Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke hatt anledning til å kjøre 100% render mer enn de 30 nevnte minuttene enda. Blir mer med tiden såklart. :)

Heldig med stille 2080 Ti da!

 

Testet med MSFS 20 også i går. Det var ikke antydning til å bli utslitt. 2080 Ti blåste som bare fy, bråkte mye.

Nå finnes det jo en haug med 2080 Ti varianter der ute da... Ikke alle kjølerene som er brukt har samme kapasitet og støynivå.

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...