Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

G skrev (56 minutter siden):

Om noen finner entusiasme med et lavtytende kort, er de ikke da en entusiast?

Det som diskuteres er skjermkort, ikke enkelt personer. En person kan godt være enthusiast etter ordbok definisjonen, altså lidenskapelig opptatt av hardware uten å kjøpe et enthusiast kort. 

Skjermkort derimot blir ikke et enthusiast produkt, kun fordi forbrukeren er en enthusiast. Viktig å skille person og skjermkort :) 

PaladinNO skrev (42 minutter siden):

Når skribentene til Vredens Gnag har klart å (feil)kjøre et skikkelig review gjennom Google Translate.*

Jeg ser forøvrig at 3080 vil gi meg effektivt +100 % FPS sammenliknet med mitt GTX 1080 (så på FPS for 2060 Super) i 4K. Kan si meg villig å legge ned ~10 Store på en slik oppgradering. :)

3080 er absolutt en god deal :) 

Iværtfall om man hoppet over 2080 ti :) Virker ut som 3090 gir mer mening om man skal ha oppgradering fra 2080 ti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt 2080ti hadde jeg ikke oppgradert da det kun er ca 20-25% ved oppgradering til 3080. Oppgraderer du fra 2080ti til 3090 tyder jo alt på at du får ca 30%. Heldigvis har jeg kun 1070ti nå etter at jeg solgte alle 1080ti jeg hadde i godt tid før lansering av 3000 serien. Blir helt klart 3090 her.

Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (22 minutter siden):

Tipper gaming x trio blir å gruse fe på både temperatur og støy ?

 

Deimos_Anomaly skrev (20 minutter siden):

Det interessante er jo å sammenligne FE med 3. parts kort.

Dere misforstår. Diskusjonen gikk på hvorvidt det nye designet til nvidia var negativt for temperaturer på minne, cpu osv. 

At partnerkort til 1000-2000 kroner mer har bedre kjøler forventer jeg. 

Lenke til kommentar

71 FPS er vel akkurat gaming-verdig, eller? Litt lavt for noen dette?

4K-3080-SOTR.thumb.PNG.1958c2436843dedcfa74b040bdd4051d.PNG

Edit:

Han kjører en 14 Game Average også med score 89 (108)

Omtent 16-ish  minutter + sekunder inn i review.

Spørsmålet jeg stillet for dagevis siden, om kortet kom til å støtte 100 FPS i 4K 120 Hz? Svaret blir vel da, eeeh, nei, men nesten..

Hvordan spiller disse 120 Hz som skjermen suger ut av HDMI-kabelen inn? Hva har han testet mhp. frekvens?

Endret av G
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (3 minutter siden):

Tipper det blir Gainward 3090 Phoenix GS på meg. Hadde det på 1080ti, og det fungerte bra. Nå skal jeg uansett sette på vannblokk, så er ikke så opptatt av hvordan kjøleren fungerer.

Komplett har bare 15 stk Gainward OC-modeller og 17 Palit GS-modeller på lager, så det kan nok være lurt å sitte klar i morgen

https://www.komplett.no/compare?id=1168422&id=1168425

Lenke til kommentar
Jdyver skrev (15 minutter siden):

Hva er forskjellen på MSI Ventus vs Trio? Eller Tuf vs Strix? Er det hovedsakelig bare større kjølere, og 2 eller 3 8-pins strømtilkobling.
Eller er det stor forskjellen på PCB? Flere strømfaser?  

PCB er vanvittig overdimensjonert på RTX 3080, ikke noe å bekymre seg for. Uten å vite nøyaktig hva Buildzoid kommer til å si ville jeg ikke bekymret meg for å kjøre et 550W-BIOS på disse kortene (om det blir mulig).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Gralle said:

Hadde jeg hatt 2080ti hadde jeg ikke oppgradert da det kun er ca 20-25% ved oppgradering til 3080. Oppgraderer du fra 2080ti til 3090 tyder jo alt på at du får ca 30%. Heldigvis har jeg kun 1070ti nå etter at jeg solgte alle 1080ti jeg hadde i godt tid før lansering av 3000 serien. Blir helt klart 3090 her.

For meg som gamer i 4k ligger gjennomsnittlig ytelsesforbedring på 31% med 3080 kontra 2080 Ti ifølge Hardware Unboxed. En ganske bra forbedring det. Spent på hvor 3090 legger seg i forhold. At det ikke blir prisgunstig er ganske åpenbart, men det bør være 15-20% ytterligere økning i forhold til 3080 for at jeg kan seriøst vurdere å gå for 3090 tror jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (29 minutter siden):

Jeg som sitter med et 1080-kort siklet ikke noe mindre av dette!!

Bare spennende hvor mye min i5-9600 vil bli en flaskehals... Hadde håpet å slippe å oppgradere CPU også :)

sjekk ut Hardware Canucks sin video, de sammenligner 10900k og 7700k. i enkelte spill har det noe å si.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, MrMarbles said:

Asus TUF var det 50+ på lager av.

Stemmer disse tallene? De sa jo at de hadde mye mer kort nå enn 20 series men dette virker jo helt håpløst om de har 10-15 kort av hver type. Spesielt når de har sagt at nærmere 40k mennesker har trykt på varsel på kortene. Har tenkt å sitte klar i morgen men ser jo at dette blir jo en kamp om å få tak i et kort.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, N o r e n g said:

  

39 minutes ago, RRhoads said:

Tipper det blir Gainward 3090 Phoenix GS på meg. Hadde det på 1080ti, og det fungerte bra. Nå skal jeg uansett sette på vannblokk, så er ikke så opptatt av hvordan kjøleren fungerer.

Komplett har bare 15 stk Gainward OC-modeller og 17 Palit GS-modeller på lager, så det kan nok være lurt å sitte klar i morgen

https://www.komplett.no/compare?id=1168422&id=1168425

Neppe, siden 3090 ikke selges før om en uke fra i morgen.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Raul07 said:

Stemmer disse tallene? De sa jo at de hadde mye mer kort nå enn 20 series men dette virker jo helt håpløst om de har 10-15 kort av hver type. Spesielt når de har sagt at nærmere 40k mennesker har trykt på varsel på kortene. Har tenkt å sitte klar i morgen men ser jo at dette blir jo en kamp om å få tak i et kort.

De har en kampanje hvor du kan vinne monitor om du trykker "Varsle" på 30-serien. Jo flere kort jo større sjanse, så 40k er nok ikke potensielle kjøpere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...