Gå til innhold

Hvilke kompnenter bør jeg oppgradere for gaming?


Anbefalte innlegg

Bygde PC'en i 2015, og ser den begynner å slite med de nyeste spill (Battlefield V).

Har spilt for det meste WoW, CS:GO og Skyrim, og har holdt i massevis, med nå som ferden går videre, sliter den.

Hvilke komponenter bør jeg oppgradere først? Skal ikke ha noe super-oppsett for å kjøre i xxxx FPS på ultra.

 

Følgende oppsett har jeg per i dag:

Intel Core i5-4460 Prosessor

MSI B85M-E45, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1866MHz 8GB

MSI GeForce GTX 960 Gaming 2GB

Seagate Barracuda 2TB 3.5"

Cooler Master G550M, 550W PSU

Fractal Design Define S Black Window

BenQ 24" LED GL2450HE

 

Det jeg ofte ser er "Fysisk minne ledig: 0", så der ligger vel et punkt

Og nei, det er ikke aktuelt med å bygge nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (På 20.1.2020 den 12.14):

Nytt skjermkort ville jeg kjøpt da. Se om du får tak i 8gb brukt DDR3 minne i tillegg.

 

Så RAM og GPU er det mest behov for?

Kan det være rammen som gjør at når jeg minimerer spill, er ting sabla tregt?

Som sakt, ingen behov for et vannavkjølt monster som kjører alt på ultra, men bare et par hakk opp holder

Endret av Anderspr0
Lenke til kommentar
Anderspr0 skrev (1 minutt siden):

 

Så RAM og GPU er det mest behov for?

Kan det være rammen som gjør at når jeg minimerer spill, er ting sabla tregt?

Som sakt, ingen behov for et vannavkjølt monster som kjører alt på ultra, men bare et par hakk opp holder

Ja, er mest behov GPU og minne. Det er ikke rart at alt går tregt hvis du minimere spill, nei.

Du skal ha DDR3 minne til PCen din: eksempel på brukt her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=168226768

 

Skjermkort her: https://www.komplett.no/product/1151153/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx-5600-xt-tuf-evo-oc

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (14 timer siden):

Ja, er mest behov GPU og minne. Det er ikke rart at alt går tregt hvis du minimere spill, nei.

Du skal ha DDR3 minne til PCen din: eksempel på brukt her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=168226768

 

Skjermkort her: https://www.komplett.no/product/1151153/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx-5600-xt-tuf-evo-oc

 

Nå må vel jeg ha PCI Express 3.0, og ikke 4.0, med tanke på hovedkort?

 

En kompis har MSI GeForce GTX 960 Gaming 4GB liggende. Er det noe vits i å bruke 500 kroner på det, kontra det på 2GB jeg har idag?

 

Evt. MSI GeForce GTX 1060 6GB Gaming X, til 1700 på finn.no (1.5 år)

Endret av Anderspr0
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (5 timer siden):

PCIe 4.0 er tilbakekompatibelt med 3.0, så det hadde ikke vært et problem. Men 1060 kan fungere fint til ditt bruk.

 

960 4GB ville jeg ikke kjøpt.

Bestiller nytt, så vet jeg hva jeg får.

 

Men hva er egentlig de store forskjellene på 1660? Ser Komplett har drøssevis av 1660, men med forskjellige navn tilslutt; EVO, DUAL, ARMOR +++

Lenke til kommentar

Hvis budsjett er stram så da ville jeg anbefalt at du finner deg en av disse prosessore i5-4670k, 4690k eller i7-4770k, 4790k. I5 får du for under tusen kroner. 

Grafikkort ville jeg kjøpt brukt 980 for ca 1000kr eller legge til 600kr ekstra for en 980ti. Resten bruker du på mere ram. 

Jeg selv gikk for 4670k og gtx 980 og er meget fornøyd. Spiller DayZ, World of warships of world of tanks for Very High og får rundt 70-80fps.

Har overklokket 4670k til 4,3Ghz

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...