Gå til innhold

Beste brødmaskin for grovt brød


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så stort utvalg av brødbakemaskiner i markedet, og de fleste er mindre og har dårlig bruksanvisninger og oppskrifter. Ofte er oppskriftene direkte oversatt og beregnet for litt andre ingredienser enn vanlig norske brød og noen ganger meltyper som ikke er så vanlig her. Vil foreslå Wilfa BM50 som kan lage relativt store brød og hvor det finnes et godt oppskrifthefte tilpasset norske matvaner. Bakerst i dette heftet er det grunnoppskrifter som kan tilpasses til egne ønsker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vil bare tipse om eltefritt brød stekt i jerngryte. Lite arbeid og utrolig godt.

Jeg har hatt to ulike brødbakemaskiner, og ble aldri fornøyd med noen av de. Stor andel av brødet har stort hull etter eltekroken, og det er i tillegg utrolig stress å finne riktig mengde så ikke brødet blir for lite eller vokser ut av hele maskinen tross for at en følger oppskriftene som følger med.

BM50 som nevnt over har jeg ikke prøvd, så mulig problematikken med eltekrok blir langt mindre når brødene er av stor størrelse. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...