Gå til innhold

Valg av stormkjøkken, tips?


d3vil87

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

vil du ha gass eller sprit? til komfortabel camping eller litt røffere telt tur? prisklasse? skal du ha noe som er enkelt og billig til camping så kan du se etter noe i biltema klassen, enkel, billig og grei... og hvis den går konken så har de veldig gode garantier og retur policy. 

ellers kan du dra på xxl ol og se etter primus eller coleman merker, er noe dyrere prisklasse men bedre produksjons kvalitet.

har personlig en skitbillig biltema primus, slik som man skrur direkte på flasken, gir god varme men er veldig klunkete på ulendt terreng. passer best hvis jeg lager mat på rasteplass med benk eller hvis jeg finner en flat og fin skiferstein å ha det på.

Lenke til kommentar

Når var det ei stund siden trådstarter spurte, men personlig foretrekker jeg alltid Trangia produsenten som stormkjøkken. God kvalitet, grei pris, lett og tar liten plass. Og tar du vare på det så kan det og fungere som arvegods.

Viktig å merke seg at stormkjøkken ikke er det samme som primus, gassbrenner etc.

Et stormkjøkken består av alt du trenger for å lage varm mat, unntatt bestikk og andre verktøy. Dette inkluderer selve brenneren, stativ, vindskjerm, gryte og panne. I ett sett. Da har du et stormkjøkken.

Og stormkjøkken kan varmes opp med flere metoder, men de mest vanlige er rødsprit, gass og bensin(renset).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde jeg vært deg, så ville jeg kjøpt en multifuel-brenner. Da kan du bruke så og si alt som tar fyr, jeg har brukt mye bensin på Primus sine brennere og de får du fyr med uansett om det er -30 eller +20. Husk bare å bruke bensin som er filtrert (Du får kjøpt sånne 4l dunker på bensinstasjoner osv.) Har hørt mye bra om MSR sine også.

Koster litt mer men er mye mer anvendelig enn å kjøpe en ren gassbrenner som ikke funker så bra på vinterstid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...