Gå til innhold

Google og EDGE


Anbefalte innlegg

Jeg bruker av Google i lang tid Favoritt Bing har plaget meg lenge for ondre på dette har jeg valgt nye EDGE CROMIUM jeg merket følgende der er lite forskjell bare et annet Skrivebord helt forskjellige.

Jeg likte det jeg så må jeg bruke 2 Disktop (skrivebord) fordi?

På Google  har jeg mapper evt Nedlastinger – mine Dokumenter + Apper jeg bruker.

På EDGE CROMIUM har jeg igjen ting av dette?

Hvor har dette tatt veien om jeg bare vil bruke 1 Nettleser eks EDGE Takk om noen kan hjelpe.

Mvh Kaopra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dette svaret ga meg ingen ting sikkert min feil - spørre om noe her var utrolig vanskelig fordi jeg gjør feil. Og er ny her.

Jeg starter opp computeren Google da finner jeg følgende mapper se Skjermdump.  https://ibb.co/sm7Gbxq  vil ha det

ryddig og det holder i lage baner.

Så sprette der opp et misfoster BING og det hver gang computer startes nytt  BING det hater jeg. Slår den av men ikke

noen god løsning.   Her tenker jeg nytt.   Nye EDGE fra MS  Er lei den plage hele tiden jeg ikke kan slette..  

Hva er Nye EDGE  CROMENIUM og laster ned denne. Hva ser jeg  https://ibb.co/sm7Gbxq noe nytt  kommer opp jeg likte det

jeg så.     Men den er totalt blottet for mapper - snarveie - eneste var Bokmerker jeg har da dem kom.

HVOR HAR DEM TATT VEIEN? Mine mapper og snarveie jeg hadde i Google?  Utvidelser finnes nok må søke etter en oppskrift

på dette. Har jeg forklart meg tydelig nå forstår du hva jeg mener?

(Bruker jeg feil fremgangs måte når jeg stiller et Spørsmål på dette Forum   Diskusjon. Takk om jeg får hjelp.

Mvh Kaopra.

 

 

 

Lenke til kommentar

For å være litt mer behjelpelig enn de 2 andre.

 

Hvis det er Bing i Edge, så er det mulig å endre til Google søk i stedet. Husker ikke snarveien nå, men du blir kvitt Bing.

Snarveier osv må du hente inn fra Chrome. Mener jeg fikk spørsmål om dette når jeg startet det første gang. Så du kan eventuelt slette Edge, og legge det inn på nytt. Men skal være mulig å hente opp via innstillingene også.

Har selv kun testet det så vidt.

Alt annet ser relativt likt ut som Chrome.

Nedlastinger finner du via de 3 prikkene i høyre hjørne og downloads, eventuelt så peker den også på snarveien CTRL+J.

Du må nok også være innlogget med konto på den for å få ting synket slik som på Google.

 

Ikke vær redd for å spørre. Alt for mange er dessverre negative hvis de ikke helt skjønner hva noen prøver å få frem, om det er pga dysleksi eller om de lærer seg språket, så har de ikke tålmodighet til å hjelpe, og i stedet for å hoppe over og ikke svare, så ytrer de seg heller negativ. Da hindrer de heller ett åpent å godt forum. Dessverre mange her inne som ikke svarer på det som det spørres om.

Bare spør videre.

Lenke til kommentar

Oppriktig jeg ble utrolig glad for ditt svar jeg har slitt hadde jeg hatt en Stor kniv hadde jeg drept den medarbeider fra MS som hadde fremstilt BING ikke slettes nei kan ikke men MS får dårlig rykte grunn oss brukere som også må bruke deres produkter. Takk for WI10 det funker i dag men nok om det.

Jeg tør ikke slette Google Sorry la Google bli default ok og opprett EDGE som ny Søkemotor men vet ikke helt hvordan jeg gjør det?

Jeg har som sagt på Desktop Google og EDGA App begge virker bare med en hvis ulempe (MEN LIKER DET JEG SER)

Google en plage hver morgen - BING hver dag kunne drepe den.

EDGE er flott der er ingen ting - bare Bokmerker ingen BING som kommer her ved oppstart om morgenen. (Utrolig herlig det.)

Hvilke tanker har jeg? I EDGE ønsker jeg og finne dette et sted.

Min PC – Nedlasting – Dokumenter – livs nødvendig  mapper uten og gå til naboen og spørre har du sett minne mapper og App i dag? Ja men kona rota dem bort kan ikke hjelpe deg.

Jeg vet godt min nabo (Google)  er en hyggelig kar klart han hjelper meg men han står med BING i hendene og da er jeg like langt.

Jeg er helt u- enig i  svaret fra mobile999 ikke holder det  mål – man slår ikke til en  gammal Gubbe  som ligger nede på 83 år.

Nå har jeg svart skal sette og ta en kaffekopp så skal jeg skumme ditt innlegg kanskje der er en løsning der men alt for tidlig for meg og forstå det enda  Kaffe først men Takk for ditt svar Anders T2.

 

Lenke til kommentar

For å være litt mer behjelpelig enn de 2 andre.

 Hvis det er Bing i Edge, (JA)    så er det mulig å endre til Google søk i stedet. Husker ikke snarveien nå,   

EDGE APP -  ER PÅ MITT SKRIVEBORD   men du blir ikke kvitt Bing.  - NEI DET GJØR JEG IKKE  I MORGEN ER DEN PÅ SIN VANTE PLASS ALLER FØRST også etter start trykke PÅ GOOGLE ENGANG    DEN STÅR BARE Og FLIRE AV MEG?

LØSNING: LUKK NED BORTE.  da er det fritt for meg helt til  da til computer slukkes stenges.

2 App har jeg    Google + Edge    på Disktop problem i hele tatt. NESTE GANG START ER DET SAMME LEKSE IGJEN.

Snarveier osv må du hente inn fra Chrome. Mener jeg fikk spørsmål om dette når jeg startet det første gang. Så du kan eventuelt slette Edge,

HVORFOR STENGE NED  EDGA  JEG VIL JO HA EDGE og legge  inn på nytt. DET FORSTÅR JEG IKKE SLETTE APP FOR SÅ og legge den inn igjen? Men skal være mulig å hente den opp via innstillingene også.   DET ER JO DER JEG HENTET DEN FØR. FRA INNSTILLING?

Misforstår jeg legg ned hent den igjen via installering nei vet du hva,  har ikke vert på fylla i dag ingen gjør det når man får BING FRA MS?

Har selv kun testet det så vidt. Alt annet ser relativt likt ut som Chrome. TAKK DET ER OPPFATTET DET.

Nedlastinger finner du via de 3 prikkene i høyre hjørne og downloads, eventuelt så peker den også på snarveien CTRL+J.

JA FINNER IKKE DEM OG HAR GJORT DETTE I FLERE ÅR men hvor ligger dem? Ikke på disktop - ikke i One Drev – hvor er dem på C eller hos nærmeste nabo her

Du må nok også være innlogget med konto på den for å få ting synket slik som på Google.  FORSTÅR IKKE - FÅR DA ÅPNA EDGE  -GOOGLE -EPOST OGSÅ HAR TILGANG TIL BÅDE BOKMAR OPPGAVELINJE OGSÅ - HVA MER MÅ  ÅPNES Microsoft konto også har jeg?

Ikke vær redd for å spørre. NEI DET ER JEG IKKE BARE JEG SPØR     PÅ RETT STED OG IKKE EN KVERKULANT SOM  999     Alt for mange er dessverre negative hvis de ikke helt skjønner hva noen prøver å få frem, om det er pga dysleksi eller om de lærer seg språket,     SLIKE BURTE KANSKJE FÅ EN ADVARSEL     DET ER MOTERATORS OPPGAVE DET

så har de ikke tålmodighet til å hjelpe, og i stedet for å hoppe over og ikke svare, så ytrer de seg heller negativ. Da hindrer de heller ett åpent å godt forum.     OK VI MÅ JO BÆRE OVER MED SLIKE FOLKESKIKK ER IKKE UTGÅTT PÅ DATO ENDA:  Ser ikke bort fra det er en invandre søm øver seg på Norsk.

Dessverre mange her inne som ikke svarer på det som det spørres om. DET MÅ VI GODTA DEM VET IKKE SVARET ELLER GIDDER IKKE:

Bare spør videre. Takk for det jeg er ikke kommet et hakk nærmere en  løsning

 

Lenke til kommentar

Anders T2.   Jeg har gitt opp og løse denne oppgaven med BING jeg er innforstått med at jeg har denne med livstids Garanti med begrunnelse   den kan ikke fjernes ferdig.

Jeg kan leve med dette hver gang jeg må starter min computer må da gå til dette (LUK NED) da er den borte og dagen er reddet til jeg stenger min computer igjen fordi jeg vil bruke en vel kjent Nettleser Google Chrome som har alt jeg trenger.

Neste gang jeg starter bare gjentar jeg dette (LIK NED) det svineret fra Microsoft  kan ikke brukes  MS fremstiller noe Brukere ikke kan  ikke bruke på en fornuftig måte? 

VISTA - WIN8 8.1 - WIN7WIN10 - og nå BING- Old EDGE - Nye EDGE som nok kan bli ok men den har masse og lære av Google og dennes Bukervennlighet  kun den markert  WIN7  -  WIN10 kjøre som en Masedes

Google er min Standart Nettleser og det blir den tll Microsoft har lært  den har det  jeg trenger å bruke ingen ting  mangler.

Neste Stepp: Ekskluder Nye EDGE for godt som et ubrukelig verktøy det er en fiasko og en plage 

Så nå fjerner jeg den Nye EDGE Cromium fra min computer her. Oppgaven er nå  løst.

Takk for din hjelp Anders T2   (Og noter 9999 har lidt og lære blant annet Folkeskikk eller hold kjeft)

Mvh    Kaopra

BING.PNG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...