Gå til innhold

– Vi jobber så absolutt ikke med mer Left 4 Dead


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, bubba477 said:

Valve jobber desverre med veldig lite. Det nye VR HL spillet er sikkert fint det, men hva i alle dager de har drevet på med de siste 10 årene er det ingen som vet. Valve er spillfirmaet som bare ga opp av en eller annen grunn.

Alle vet grunnen, de hover inn milliarder ved å gjøre nesten ikke en dritt, hvorfor jobbe å slite på å tjene 3 milliarder på et spill, når du uansett tjener 150 milliarder i året bare på å eksistere. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
bubba477 skrev (4 timer siden):

Valve jobber desverre med veldig lite. Det nye VR HL spillet er sikkert fint det, men hva i alle dager de har drevet på med de siste 10 årene er det ingen som vet. Valve er spillfirmaet som bare ga opp av en eller annen grunn.

Et selskap som Valve som eier Steam har ikke behov for å produsere spill med mindre de selv ønsker det.. De har hatt mange interessante prosjekter oppigjennom og er jo en av de store innen VR noe de satser ganske kraftig på idag, og det er bra i og med at den teknologien kommer til å bli veldig god etterhvert, og Valve setter en ny standard hver gang de gjør noe. 

Det er viktig å påpeke at bare fordi vi ikke har sett så mye spill fra dem så er dette selskapet bygget på en måte som gjør at dette gir mening. De ansatte har mulighet til selv å velge hvilke prosjekter de vil jobbe på, og dermed blir prosjekter som er ekstra populære internt det aktuelle. Dette er en dynamikk som har blitt kritisert i årevis av enkelte fordi det ligner veldig på det man ser på skoler hvor de populære "regjerer". Jeg liker konseptet, men ikke nødvendigvis hvordan det fungerer i Valve, det minner om hvordan jeg selv så på kommunisme en gang i tiden og synes det var så flott, før jeg innså at det overhode ikke er realistisk (det tok meg noen år :rofl:).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 timer siden):

Alle vet grunnen, de hover inn milliarder ved å gjøre nesten ikke en dritt, hvorfor jobbe å slite på å tjene 3 milliarder på et spill, når du uansett tjener 150 milliarder i året bare på å eksistere. 

Så sant så sant, bare veldig synd. Mye talent som gikk ut av vinduet der.

 

Omnia vincit amor skrev (32 minutter siden):

Et selskap som Valve som eier Steam har ikke behov for å produsere spill med mindre de selv ønsker det.. De har hatt mange interessante prosjekter oppigjennom og er jo en av de store innen VR noe de satser ganske kraftig på idag, og det er bra i og med at den teknologien kommer til å bli veldig god etterhvert, og Valve setter en ny standard hver gang de gjør noe. 

Det er viktig å påpeke at bare fordi vi ikke har sett så mye spill fra dem så er dette selskapet bygget på en måte som gjør at dette gir mening. De ansatte har mulighet til selv å velge hvilke prosjekter de vil jobbe på, og dermed blir prosjekter som er ekstra populære internt det aktuelle. Dette er en dynamikk som har blitt kritisert i årevis av enkelte fordi det ligner veldig på det man ser på skoler hvor de populære "regjerer". Jeg liker konseptet, men ikke nødvendigvis hvordan det fungerer i Valve, det minner om hvordan jeg selv så på kommunisme en gang i tiden og synes det var så flott, før jeg innså at det overhode ikke er realistisk (det tok meg noen år :rofl:).

Nei, det er bare fryktelig synd. Og ja tror også Valves noe håpløse interne ikke eksisterende leder kultur har noe å gjøre med det. Hadde det ikke vært for Steam hadde de vært histore for lenge siden. Det har faktisk tatt knekken på hele spill delen av Valve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
bubba477 skrev (6 minutter siden):

Hadde det ikke vært for Steam hadde de vært histore for lenge siden. Det har faktisk tatt knekken på hele spill delen av Valve.

Det har jeg ingen tro på. De produserte ekstremt gode spill, så selv om de ikke hadde steam så hadde de fremdeles produsert fantastiske spill. 

bubba477 skrev (7 minutter siden):

Nei, det er bare fryktelig synd. Og ja tror også Valves noe håpløse interne ikke eksisterende leder kultur har noe å gjøre med det. 

For oss forbrukere ja, men for Valve så er det jo helt fantastisk. De tjener milliarder. 

bubba477 skrev (7 minutter siden):

Så sant så sant, bare veldig synd. Mye talent som gikk ut av vinduet der.

Denne forstår jeg meg ikke på. Enten så blir de talentene i Valve, eller så går de over til noe nytt. Det er ikke som at talenter forsvinner bare fordi de ikke produserer spill lengre. 

Lenke til kommentar

Neida, de jobber vel ikke med noe som helst når de kan sitte på ræva og få 30% av andre sitt arbeid som de ikke en gang har investert i. Om Greed Newell blir mer bloated nå faller han vel snart om.

Og ja, vi vet alle om det kommende HL VR spillet. Men seriøst, Valve skylder sitt publikum så utrolig mye mer. De er det største latskap spillselskapet som finnes og den positive holdningen folk har til Steam kommer før eller senere til å snu.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Allostasis skrev (17 timer siden):

Neida, de jobber vel ikke med noe som helst når de kan sitte på ræva og få 30% av andre sitt arbeid som de ikke en gang har investert i. Om Greed Newell blir mer bloated nå faller han vel snart om.

Um, kan du ikke si det samme om så og si ALLE andre butikker? Tror du det er gratis for toro å selge produktene sine i forskjellige butikker? 

De har jo laget et markedsplass, og da står også alle utgiverne frivillig til å velge Steam eller en annen butikk. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Kindleguy said:

Steam-klienten og DOTA 2?

 

Det teller ikke. Vi skal ha orginale, friske ideer, som FPS med romvesener og overlevelse under en zombieapokalypse med multiplayer. Ellers har Valve brutt kontrakten med det viktigste segmentet av gamere, nemlig de som vil ha mer av det samme og ingenting annet.

Endret av Zedarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...