Gå til innhold

Utdannet Ingeniør, kan jeg jobbe som lærer?


matte geek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg har bachelor ingeniørfag og jobber som lærer. Tok PPU på deltid etter jeg fikk jobben. Jeg er godkjent lærer for yrkesfag. Men som over, skal man egentlig ha nok studiepoeng. 

 

Lønna er ikke i nærheten som man kunne fått som ingeniør, derimot er arbeidsdagen bedre i min mening siden man ikke er bundet til et kontor i hele arbeidstiden. Pluss at det er utrolig givende å møte ungdommen :)

Lenke til kommentar

Vil berre legge til at du må ha PPU for å være kvalifisert som lærar når du alt har fagkompetansen i form av at du er ingneiør, dette kan ofte takast som deltid eller du kan få avtale om at du kan bruke arbeidstid på å skaffe deg kompetansen. Delar av praksisen vil du kunne avlegge på eigen skule/arbeidsplass.

Lenke til kommentar
On 1/17/2020 at 10:06 PM, matte geek said:

Hei,

Jeg har fullført en bachelorgrad og lurte på om det finnes muligheter for å bli "godkjent" lærer utenom å ta et mastergrad?

Det var mulig før, men nå krever det mastergrad for å ta PPU. Det er heller ingen garanti at du kommer inn på PPU om du tar en master.

Med så mange arbeidsledige så vil det nok bli mange flere som søker for å ta PPU.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...