Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

DPS vs avtalespesialist?


Kovalevskaja

Anbefalte innlegg

Hei! Har vært så heldig å plutselig ha for mange behandlingstilbud.. Ble først henvist til avtalespes med ca 6mnd ventetid, etter en stund fikk jeg så henvisning til DPS da jeg bare ble verre. Fikk så plutselig innpass hos avtalespes. siden det åpna seg en plass (og jeg kom langt frem siden jeg er ung). Så, nå har jeg to muligheter, men jeg er ufattelig dårlig til å ta valg.

Har vært noen timer hos avtalespesialisten, føler vi har helt greit kjemi, men føler det bare er så mye snakk? Hva mer skal skje? H*n har mye mer erfaring enn behandleren jeg har hos dps, 20 år mot 2 ca, sier at h*n har mindre fokus på diagnosering og mer på behandling fortere... Fordelen med DPS er at det er jo et større faglig team, så får jo litt ulike synspunkter... Men ellers vet jeg svært lite om de ulike instansene, og spør dermed her på forumet om noen har noen råd i prosessen videre?

Går allerede på medisiner, men føler for noen justeringer her og, og er vel kanskje større sannsynlighet for å komme i kontakt med psykiater ved DPS? Selv om psykologen kan sende medisin"tips" til legen min sa h*n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke å være negativt å komme til noen med mindre erfaring. Fersk erfaring kan også være bra. Det leses som at du heller mot å prøve DPS, kanskje du utvider horisonten litt.

Flott at man fokuserer på behandling istedenfor diagnose.

Det vil nesten være umulig å gi noe klart råd her. Forventninger versus hva som er realistisk. Kanskje det du møter på DPS treffer blink og gjør livskvaliteten mye bedre eller gjør deg mer forvirret med ulike behandlings strategier, eller ikke møter forventningene i det hele tatt.
Jeg ville ha stil spørsmålene til behandler.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Szeth skrev (18 timer siden):

Det trenger ikke å være negativt å komme til noen med mindre erfaring. Fersk erfaring kan også være bra. Det leses som at du heller mot å prøve DPS, kanskje du utvider horisonten litt.

Flott at man fokuserer på behandling istedenfor diagnose.

Det vil nesten være umulig å gi noe klart råd her. Forventninger versus hva som er realistisk. Kanskje det du møter på DPS treffer blink og gjør livskvaliteten mye bedre eller gjør deg mer forvirret med ulike behandlings strategier, eller ikke møter forventningene i det hele tatt.
Jeg ville ha stil spørsmålene til behandler.

Heller mest mot det, ja. Nå har jeg jo allerede hatt noen timer hos avtalespesialisten, og for min del ser jeg ikke poenget i å bare prate.. men kanskje det skjer mer etterhvert? 

Også enig i at det er bedre med fokus på behandling istedenfor diagnose; derfor jeg er skeptisk til DPS, hørt mye tid går til diagnosering der.

Har allerede stilt spørsmålet, må velge selv... 

Det har jo kanskje i realiteten ikke så mye å si hva jeg velger, er nok ikke så stor forskjell...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...