Gå til innhold

Telenor skiller ut mobilmastene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Nettstedet skriver at Telenor etter flere års arbeid nå etablerer selskapet «Telenor Infra», som skal få ansvaret for all passiv infrastruktur i Telenors norske telenett.

E24 antar at dette betyr at selskapet flytter over alle mobilmaster og basestasjoner i det norske mobilnettet fra Telenor Norge. I tillegg også kabel- og fibernettet, Norkring og deres radio- og TV-master, samt eiendommer som tidligere var eid av Telenor Eiendom.

Det nye infrastrukturselskapet er heleid av Telenor-konsernet, men ikke underordnet Telenor Norge.

Nettstedet spekulerer også i om dette er et første skritt på veien til et fremtidig nedsalg i milliardklassen.

I oktober 2018 registrerte Telia selskapet Telia Towers. Formålet var å samle de 950 basestasjonene i Norge i et eget selskap.

Kanskje litt kort artikkel? eller må man kjøpe teks ekstra og få bedre innhold?

Siden https://e24.no/teknologi/i/XgB84m/telenor-norge-splittes-opp-flytter-mobilmastene-over-i-nytt-selskap er litt bedre syns jeg.

For syns det er litt kort og uforståelig? Når canaldigital gikk til telenor var det lit mere forståelig.

Men ser denne artikkelen som meningløs med mindre jeg ikke får poenget eller ser fordelen eller ulempene?

Men har vertfall fått med meg at 4g\5g eller fiber er fremtiden.

Coax\VDSL\DSL generielt vil kun få support til 2023 men forhåpenligvis legges ned mye før enkelte steder.

men er litt uklart på når 3g vil legges ned i løp av 1-2 år, 2g vil først legges ned i 2023 antakelig.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...