Gå til innhold

Ionity går for stiv ladepris


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

BippeStankelbein skrev (38 minutter siden):

Jeg misforstår ikke med vilje, jeg kan ikke med min beste velvilje forstå hvorfor Tesla skal være døråpneren for massene, noe mer enn hva Nissan er det. Nissaen Leaf kom først, og til en pris som er mye mer "for massene".

Misforstå meg rett, jeg respekterer din subjektive mening, akkurat like mye som jeg respekterer troen på Jesus, Mohammed og Steve Jobs. Jeg kan bare ikke med min beste velvilje forstå at oppegående mennesker kan mene slikt.

Skal jeg tro på at du ikke klarer å se forskjellen mellom det å være pioneer og det å være oppfinner, eller at du ikke så hva jeg faktisk skrev?

Greit å vite om det var "vond vilje" til å forstå, eller at du ikke evnet.

Forøvrig, hvordan mener du man skal tro du respekterer meninger, når du forsøker å latterliggjøre med den "akkurat like mye som jeg respekterer troen på Jesus, Mohammed og Steve Jobs. Jeg kan bare ikke med min beste velvilje forstå at oppegående mennesker kan mene slikt."-kommentaren din?

Forøvrig lite interessert i svaret ditt på dette, for nå har du stilt deg selv utenfor diskusjonen for egen del. Dette er en type diskusjon jeg ikke har noen som helst interesse av å delta i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BippeStankelbein skrev (44 minutter siden):

Jeg legger til alt jeg har av godvilje, og likevel kommer jeg ingen vei med å forstå hvorfor Tesla nevnes som pioner, og ikke Nissan.

Nissan har gjort mye i form av salgstall på bilene, ingen tvil. Det sagt så har de ikke biler som egner seg for langkjøring og heller ikke et ladenettverk. Nissan er litt som first price nudler. Du blir mett, men det er ikke noen opplevelse ut over det. Jeg har tidliger hatt en NV200 diesel og er fortsatt skuffet over hvor dårlig e-NV200 er selv i nyeste utgave. Den er dessverre ganske unik på kombinasjonen antall seter og bagasjeplass så jeg forstår at noen ser på den som det minste ondet, men jeg håper virkelig at noen andre gidder å lage noe som gruser den. Om merket begynner med T eller ei bryr meg midt bak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Drunkenvalley said:

Når i verdenshistorien har pioneer vore eit ekslusivt begrep? Det er ikkje akkurat som "Death camps" kor det er ein tydeleg ting det kan bety. Pioneer er jo berre eit uttrykk om at ein leder veien for andre.

Uttrykket er jo originalt ein beskrivelse av fotsoldater som leder veien med å etablere logistikk og infrastruktur. Høyres det ut som ein einmannsjobb?

Det blir likevel en unnlatelsessynd, når man nevner nummer 10 i rekken, men glemmer alle forran som var tidligere ute og/eller gjorde mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Simen1 said:

Nissan har gjort mye i form av salgstall på bilene, ingen tvil. Det sagt så har de ikke biler som egner seg for langkjøring og heller ikke et ladenettverk. Nissan er litt som first price nudler. Du blir mett, men det er ikke noen opplevelse ut over det. Jeg har tidliger hatt en NV200 diesel og er fortsatt skuffet over hvor dårlig e-NV200 er selv i nyeste utgave. Den er dessverre ganske unik på kombinasjonen antall seter og bagasjeplass så jeg forstår at noen ser på den som det minste ondet, men jeg håper virkelig at noen andre gidder å lage noe som gruser den. Om merket begynner med T eller ei bryr meg midt bak.

Akkurat som Tesla da, den får deg fra A til B, men det går ikke fort og det er ikke gøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Snowleopard said:

Skal jeg tro på at du ikke klarer å se forskjellen mellom det å være pioneer og det å være oppfinner, eller at du ikke så hva jeg faktisk skrev?

Greit å vite om det var "vond vilje" til å forstå, eller at du ikke evnet.

Forøvrig, hvordan mener du man skal tro du respekterer meninger, når du forsøker å latterliggjøre med den "akkurat like mye som jeg respekterer troen på Jesus, Mohammed og Steve Jobs. Jeg kan bare ikke med min beste velvilje forstå at oppegående mennesker kan mene slikt."-kommentaren din?

Forøvrig lite interessert i svaret ditt på dette, for nå har du stilt deg selv utenfor diskusjonen for egen del. Dette er en type diskusjon jeg ikke har noen som helst interesse av å delta i.

Jeg latterliggjør ingen, enten de tror på Musk eller Mohammed. Jeg sier at jeg ikke klarer å forstå hvordan oppegående mennesker kan tro slikt. Det skrev jeg, men det leste ikke du, så da er vi to som ikke vil/evner å forstå hverandre. Greit å slippe å sitte alene i båten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Drunkenvalley said:

...Og? Dette virker som forferdelig mykje synsing uten noko poeng.

Dette er subjektive meninger, ja het korrekt. Det har jeg skjønt for lenge siden, og jeg respekterer andres subjektive meninger.

Poenget er å prøve å illustrere nettopp det, for det er nemlig ikke alle som:

1* Er ydmyk for at deres egen meninger subjektiv.
og
2* Respekterer andres subjektive meninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, BippeStankelbein said:


Kjempekult det :)

Så da vel så morro ut med den evoen på isen, og en Tesla Model 3 kjører fletta av den og. 

Du må da skjønne at biler og motorsykler ikke kan sammenlignes? Får ikke akkurat trukket 1 tonn henger med en motorsykkel. Ikke på lovlig vis iallefall.

Kjørte en del moped på vintern i min ungdom og savner ikke å måtte hoppe i dusjen etter hver tur for å få følelse i kroppen igjen.

Endret av Complexity
  • Liker 4
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Complexity said:

Så da vel så morro ut med den evoen på isen, og en Tesla Model 3 kjører fletta av den og. 

Du må da skjønne at biler og motorsykler ikke kan sammenlignes? Får ikke akkurat trukket 1 tonn henger med en motorsykkel. Ikke på lovlig vis iallefall.

Kjørte en del moped på vintern i min ungdom og savner ikke å måtte hoppe i dusjen etter hver tur for å få følelse i kroppen igjen.

Poenget, ihvertfall for meg, er hvor mye nytte/morro kan jeg få for den mengde penger jeg er villig til å bruke for kjøretøy.
Og svaret er at for prisen av 1 Tesla, så kan jeg ha

*1 motorsykkel som gjør 0-100 på 2,35 sekund.

*1 elbil med 16 mils rekkevidde som får meg gratis igjennom bomringen.

*1 kassebil med tilhengerkrok og plenty lastekapasitet.

*1 halvtrimma passat 1.8t (t3/t4 hybridturbo, 450 hk), bare for å lytte til litt turbolyder av og til.

*1 smykke av en veteranbil med rekke6 motor og forgasser. Gearstang på rattet, og sofaseter

 

Såvidt jeg kan se, så slår jeg Tesla i alt, og fortsatt koster det meg mindre enn en Tesla.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, BippeStankelbein said:

Hva det står i vognkortet til kjøretøyklasse driter jeg i, så lenge jeg finner igjen bokstaven i førerkortet mitt. Og det gjør jeg stort sett.

Poenget her er hvor mye nytte/morro kan jeg få for den mengde penger jeg er villig til å bruke for bil.
Og svaret er at for prisen av 1 Tesla, så kan jeg ha motorsykkel som gjør 0-100 på 2,35 sekund, jeg kan ha elbil med 16 mils rekkevidde som får meg gratis igjennom bomringen, jeg kan ha en kassebil med tilhengerkrok og plenty lastekapasitet, og jeg kan ha en halvtrimma passat 1.8 turbo, bare for å lytte til litt turbolyder av og til.

 

Såvidt jeg kan se, så slår jeg Tesla i alt, og fortsatt koster det meg mindre enn en Tesla.

Slenger du på forsikring, drivstoff og service på alt det der så tar det ikke lange tia før du bikker 370 tusen på kort tid. Litt av grunnen til at jeg kjøpte meg Tesla var fordi jeg var dritlei av å skru. Men hversin lyst :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Complexity said:

Slenger du på forsikring, drivstoff og service på alt det der så tar det ikke lange tia før du bikker 370 tusen på kort tid. Litt av grunnen til at jeg kjøpte meg Tesla var fordi jeg var dritlei av å skru. Men hversin lyst :)

Pussig nok er det desidert dyreste kjøretøyet å holde i parken min, elbilen. Og ufra hva jeg hører om dekkforbruk hos kamerater med Tesla, så er det ingen grunn til å tro at det er billigere.
Første sommeren med Tesla, for kompisen min, så hadde han høyere dekkostnad enn jeg hadde dieselkostnad. pr km!

I hans forsvar, så skal det sies at dekk i Tesladimensjon har gått ned noe i pris i dag, men likevel!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (43 minutter siden):

Jeg latterliggjør ingen, enten de tror på Musk eller Mohammed. Jeg sier at jeg ikke klarer å forstå hvordan oppegående mennesker kan tro slikt. Det skrev jeg, men det leste ikke du, så da er vi to som ikke vil/evner å forstå hverandre. Greit å slippe å sitte alene i båten.

Jo, jeg både så den og tok den med i siteringen. Du sitter nok veldig alene i den båten din...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Drunkenvalley said:

Det er vel litt eple mot appelsin situasjon. Eg kan ikkje sjå for meg at bil og motorsykkel er i nærleiken same opplevelsen. Eg berre like ikkje føla meg  dødeleg som på sykkel ass.

Spiller ingen rolle om du krasjer med bil eller sykkel i høy hastighet, dau er du likevel.

Og om poenget ikke var å kjøre fort? Da var vel alt dette skrytet om ytelse bare overflødig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 hours ago, BippeStankelbein said:

Spiller ingen rolle om du krasjer med bil eller sykkel i høy hastighet, dau er du likevel.

Og om poenget ikke var å kjøre fort? Da var vel alt dette skrytet om ytelse bare overflødig?

 Begynte å bli mye vas på deg nå.

Sjansen for å overleve en ulykke i bil er myye større enn å overleve på motorsykkel, uansett hastighet. Spesielt med en Tesla som topper NCAP listene på sikkerhet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
On 1/20/2020 at 11:50 PM, BippeStankelbein said:

Spiller ingen rolle om du krasjer med bil eller sykkel i høy hastighet, dau er du likevel.

Og om poenget ikke var å kjøre fort? Da var vel alt dette skrytet om ytelse bare overflødig?

Eg skjønne framleis ikkje kva som inspirere deg til å sei dette til meg, i.o.m. at eg ikkje har skrytt eine eller andre vegen? Virke som du burde retta detta mot nokon anna.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...