Gå til innhold

Cyberpunk 2077 er utsatt til september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, 0laf said:


Og igjen, spillet var utsolgt på noen dager, det eneste alternativet for å sikre seg et Collectors Edition var å kjøpe det i oktober i fjor.
 

Både lese- og skriveferdighetene ser ut til å være totalt manglende?
Jeg har ikke kjøpt TV, jeg bruker det som et eksempel på at man normalt forventer å få en vare til avtalt leveringstid, ikke et halvt år etterpå.

Det finnes åpenbart mange viktigere ting enn dette, men jeg kommenterer altså i en tråd som omhandler nettopp utsettelsen av dette spillet, så det er trolig ikke den rette plassen å diskutere verdensproblemer, men det er derimot det helt korrekte stedet å uttrykke min misnøye med at Cyberpunk 2077 er utsatt.

 

Men når du selv sier at du gjentatte ganger går i "pre-order" fellen så blir det feil å komme på div forum å syte over nettop dette. 

Du vet at når du kjøper et uferdig og utestet produkt så blir du ofte skuffet, enten over at produktet er dårlig eller at det kommer seinere enn først antydet. Dette er jo ikke noe nytt. 

De aller ferreste ønsker seg et spill fult av feil og mangler, og når de som selv produserer dette spillet mener de trenger mer tid så er vel det klar tale nokk? Kudos, hadde ønsket at flere spillutviklere hadde utsotte spillene sine istedenfor å slippe de fulle av feil og mangler. 

 

Quote

For de som samler på spill !

Føler du at det var en god grunn til å bruke 3000 kr på et spill du knapt kjenner til? Kjøpte selv CE ofte før, men nå ser jeg ingen grunn til det siden CE greiene som følger med rett og slett har blitt kjempe dårlig. Før fikk vi kule figurer, kart og flotte bøker. Nå er det en liten plast figus som oftest av tåpelig kvalitet. (snakker generelt sett her og ikke om dette spillet).

Går fint ann å samle på spill uten at det er CE :)  Min siste CE var vel Age of Conan. 

Forstår godt din fustrasjon, hadde mye av det samme selv når jeg var yngre, men det finnes så mange gode spill som har kommet og som kommer i mellom tiden så er nokk å kose seg med :) Skal du klage så burde det gjøres direkte til utvikler/utgiver. 

 

Endret av MysticoN
  • Liker 5
Lenke til kommentar
0laf skrev (12 timer siden):

Det blir ikke mindre interessant, det er heller ikke noe alternativ å avbestille, ettersom det for lengst er utsolgt og trolig ikke vil være mulig å kjøpe CE-utgaven når det kommer.

Jeg har også bestilt Last of Us 2, som også er forsinket, det er ikke noe stort problem for meg personlig, men vanligvis forutsetter jeg at et produkt jeg har betalt for, som har en dato for levering, leveres på den datoen.

Dersom jeg kjøpte ny TV på Power, som skulle leveres til meg 20. februar, så ville det selvfølgelig ikke vært akseptabelt at den TV'en i stedet kom 20. august, det samme gjelder for spill, har man satt en leveringsdato, så bør man følge opp.

Project Red har kun laget noen få spill, i hovedsak Witcher-serier, og så langt har de vel knapt klart å levere et eneste spill til den datoen de selv har satt for lansering, så det er ingen stor overraskelse at dette ble utsatt.

Dette er en del av avtalen når du forhåndsbestiller. Spillet kommer når det kommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det kommet noen konkrete system krav til spillet for en optimal opplevelse, eller er disse enda litt sånn fingen i været basert på systemet som ble brukt under E3 i fjor?

 

EDIT:
Den maskinen såg forøvrig slik ut :

 

  • CPU: Intel Core i7 8700K at 3.70GHz
  • Motherboard: Asus ROG Strix Z370-I Gaming
  • RAM: 32GB of G.Skill Ripjaws V DDR4 RAM with a speed of 3,000MHz
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1080Ti
  • Storage: Samsung 960 Pro 512GB SSD
  • PSU: Corsair SF600W power supply
Endret av Mala
Lenke til kommentar
0laf skrev (13 timer siden):


De 2990,- mener du vel, man forhåndsbestiller selvfølgelig CE-utgaven, som ble utsolgt med en gang, så det er ikke noe alternativ å avbestille for så å kjøpe senere, men okey, registrerer at de fleste synes det er greit å vente et halvt år lengre enn den datoen som var satt ved kjøp, lykke til !

Betale 2990 for å få en lekefigur du nok får det masse gøy med , en pin som du sikker kommer til å gå med stolt på hver dag, plakat til gutterommet og klistremerker til å ha på penalhuset.
Ikke rart du er sur og ikke klarer å vente, hahahahahaha :D
Dette er billig crap de produserer for noen hundrelapper og selger dyrt til lettlurte folk som deg for ca 2300 ekstra. Snakk om å gå fem på :D 

Lykke til!

Endret av Guybrush 3pwood
feil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
6 hours ago, 0laf said:


For de som samler på spill !

Ja, er klar over det, har ganske mange CE selv, men den til Cyberpunk 2077 var vell ikkje mye å skryte av. Statuen du får med er ikkje med i spillet ein gang, burde heller vert Jackie og eg skulle heller kjøpt den eg også.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Å si at det er noe galt med å kjøpe CE er det samme som å si det er noe galt med å samle på spill. Hvis man er opptatt av å skaffe seg en stor samling som ser imponerende ut på hylla er det mye kulere med CE-utgaver enn bare masse kjipe plastcover.

Nå skal det sies at jeg slutta å "samle" på spill for flere år siden i den forstand at jeg nå kjøper spill bare for å spille dem. Ja, CE kan være kult, men til syvende og sist blir det stående å samle støv, man trenger mye hylleplass for at de skal komme til sin rett og det er et helvete når man skal flytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (9 timer siden):

Jeg forstår det, å kjøper en hel del spill, så er vant til det, men det gjør det fremdeles ikke greit.

Det seriøse ville være å sette en lanseringsdato man faktisk klarte å holde, særlig etter å ikke ha overholdt datoen på flere av sine forrige spill. Man skulle tro de lærte.

Hvordan mener du jeg skal "tone ned" reaksjonen?

For ordens skyld spiller det egentlig veldig liten rolle for meg om spillet kommer i April eller September, jeg er noe irritert over at de ikke leverer som avtalt, men det er jo ingen krise, men dette er altså en tråd om utsettelsen av spillet, og min mening er at det suger, og at de burde forholdt seg til den datoen de selv har satt.

Nei,det er ikke fremdeles greit at utviklere utsetter spill, er irriterende selfølgelig, men man får ikke gjort noe med det uansett.

mener at du lagde no ekstremt mye klaging/nerdrage over en utsettelse. 

Joa,det er tråd om utsettelse og man skrive jo sin misnøye med det, men mange måter å skrive det på.

Lenke til kommentar

Folkens! Ingen vits i å rakke ned på noen fordi de har valgt å kjøpe en samleversjon av et spill! Hva folk synes er verdt å bruke penger på er forskjellig, og det er helt greit!

Jeg skjønner også frustrasjonen. Jeg hadde gledet meg til dette spillet selv, og for de som har forhåndsbetalt er det selvsagt irriterende å ikke få varen til avtalt tid. Hadde dette gjeldt en hvilken som helst annen vare så hadde man vært i harnisk over å ikke få den til avtalt tid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Lol, det er jo tullinger som forhåndsbestiller som gjør at spillselskaper kan gjøre ting som dette uten at det har noe å si. De har jo fått pengene sine for lenge siden. Hvis folk er lei utsettelser så slutt å kast penger på spillselskapene før dere står med et ferdig produkt i hendene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (2 timer siden):

Folkens! Ingen vits i å rakke ned på noen fordi de har valgt å kjøpe en samleversjon av et spill! Hva folk synes er verdt å bruke penger på er forskjellig, og det er helt greit!

Jeg skjønner også frustrasjonen. Jeg hadde gledet meg til dette spillet selv, og for de som har forhåndsbetalt er det selvsagt irriterende å ikke få varen til avtalt tid. Hadde dette gjeldt en hvilken som helst annen vare så hadde man vært i harnisk over å ikke få den til avtalt tid.

Dette er ikke noe spesielt med spillindustrien. Bestiller man et produkt som ikke er lansert på markedet enda, så er det en vesentlig risiko for utsettelser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (3 timer siden):

Betale 2990 for å få en lekefigur du nok får det masse gøy med , en pin som du sikker kommer til å gå med stolt på hver dag, plakat til gutterommet og klistremerker til å ha på penalhuset.
Ikke rart du er sur og ikke klarer å vente, hahahahahaha :D
Dette er billig crap de produserer for noen hundrelapper og selger dyrt til lettlurte folk som deg for ca 2300 ekstra. Snakk om å gå fem på :D 

Lykke til!

Så man har ikke lov til å ha lyst på en statue til samlinga si altså? Eller en plakat til spillebula?

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (4 timer siden):

Betale 2990 for å få en lekefigur du nok får det masse gøy med , en pin som du sikker kommer til å gå med stolt på hver dag, plakat til gutterommet og klistremerker til å ha på penalhuset.
Ikke rart du er sur og ikke klarer å vente, hahahahahaha :D
Dette er billig crap de produserer for noen hundrelapper og selger dyrt til lettlurte folk som deg for ca 2300 ekstra. Snakk om å gå fem på :D 

Lykke til!

Rimelig mye bedre å kjøpe noe slikt enn å rakke ned på andre sine interesser iallefall. Sier vel mer om deg enn han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
LoveAmiga skrev (3 timer siden):

Rimelig mye bedre å kjøpe noe slikt enn å rakke ned på andre sine interesser iallefall. Sier vel mer om deg enn han.

Jeg samler på navlelo og busemenn som jeg  har i glass oppå playstationen så jeg er faktisk mye verre ❤️ 

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
On 1/16/2020 at 8:17 PM, Donkey Kong said:

Tror du Nvidia og AMD utsetter lansering av grafikkort pga et spill?

Nja.. Innerst inne så tror jeg ikke helt de vil gjøre noe slik. Men, det er en veldig stor og banebrytende tittel man er vitne til. Samt dersom begge rød og grønn leirene ønsker seg en pustepause for å bli kvitt gammelt "skrot" av grafikkort, så kan det kanskje tenkes..

Lenke til kommentar
5 minutes ago, G said:

Nja.. Innerst inne så tror jeg ikke helt de vil gjøre noe slik. Men, det er en veldig stor og banebrytende tittel man er vitne til. Samt dersom begge rød og grønn leirene ønsker seg en pustepause for å bli kvitt gammelt "skrot" av grafikkort, så kan det kanskje tenkes..

 

_______

  

On 1/16/2020 at 8:38 PM, Omnia vincit amor said:

Dette er skummelt ja. Får håpe at det har forbedret seg betraktelig etter avsløringene.. CD Project Red har ihvertfall påstått at de har innført "frivillig" crunch, om dette stemmer er det dog kun utviklerne som kan si noe om.. 

 

Quote

CD Projekt Red faced complaints in 2017 from unhappy former employees, including criticism of the long hours they were forced to work as they wrapped up The Witcher 3. At the time ..

Et øyeblikk der, så trodde jeg at det stod 2077 ?

Endret av G
hmm, var ikke helt vellykket den sammensmeltingen av to innlegg.. Må jobbes med. Montro om jeg har trykket på Quote meg selv, istedetfor Edit meg selv..
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er som Jim Sterling sa: det er et spill. Man kan vente et ekstra år dersom det betyr at utviklerne kan jobbe på en human måte. Å jobbe overtid så mye som dusse utviklerne gjør er direkte farlig. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...