Gå til innhold

IT Support årslønn!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (44 minutter siden):

600 for en support jobb? Hva slags utdanning?

nettverks admin utdanning fagskole 1 år som består av;

Server administrator med bok 70-742, 70-741 for Server 2016
W10 klient bok 70-698

Modul 1 og Modul 2 via Cisco Academy

SQL 2016

Office 365 med Azure boka

WordPress

De andre fagene er ikke relevante .

Der har du hvertfall utdanninga mi der + 2.5 års erfaring innen IT support HP teknisk for stasjonære og laptops.

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (1 time siden):

600 000 er litt drøyt spesielt når man kommer fra skolebenken, tipper 400 000 ish, vet folk som jobber førstelinje der jeg jobber, tjener rundt det.

Har også fagbrev og som sagt 2.5 års erfaring med innen Support over telefon. Må vel telle for no det også?

Men takk for tilbakemelding, hadde jo satt pris på hvis andre også hadde kommet med innspill/erfaringer.

Lenke til kommentar

Garantilønna etter tariffavtalen innen el og it ser ut til å være 375 000 med fagbrev og  412 500 for arbeidstakarar med 4,5 års lærlingtid. 

Du vil nok kunne finne jobbar som betalar meir enn tarifflønn, men litt i overkant av 400 000 er nok mest realistisk med fagbrev + 1 år teknisk fagskole om det ikkje er spesielle forhold som tilseier at du er verdt meir. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er over 7-år erfaring med 1 MCSA (Windows Server 2016) og 2 MCSE (70-533/70535), men bare 1 år er i Norge og 600.000/650.000,-/år er min nivå: tror at for bare første linje support, 400-ish/år er den maksimal og realistisk lønn du kan tenke om...

 

men aldri stopper å utvikle lidenskaper dine. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Villsvinn skrev (1 time siden):

Jeg er over 7-år erfaring med 1 MCSA (Windows Server 2016) og 2 MCSE (70-533/70535), men bare 1 år er i Norge og 600.000/650.000,-/år er min nivå: tror at for bare første linje support, 400-ish/år er den maksimal og realistisk lønn du kan tenke om...

 

men aldri stopper å utvikle lidenskaper dine. :) 

spennende og interessant. Planen min er å ta MCSA server 2016 og 70-744 some elective exam, klient siden med MD100 og MD101. O365,Azure,muligens SQL exam. Så blir det nok noen CompTIA; A+,Network+,Security+,Datacenter+. Cisco nye CCNA og så får jeg se når jeg begynner med CCNP R&S encore, Veeam cert,muligens network monitoring cert fra Solarwinds. Vmware sin VCA hvertfall etterhvert. hadde vært morsomt å prøvd seg på WCNA også. Så har store planer om å utvikle lidenskapene mine:)

Du fortjener mer enn det du har nå.

Tenker også å kjøpe meg et nytt rackskap 42u og dypbed nok 1200mm så jeg sette rackservern min og kjøpe meg Dell r910 muligens for esxi og en annen server for Citrix. Muligens jeg tar no citrix certs også i framtiden

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Hvis du ønsker at sertifiseringer skal øke din lønn så er nr.1 at du må jobbe i et selskap som gir deg lønn basert på bla. sertifiseringer. Ikke mange gjør det, men noen.

En skuff full av diplomer og sertifiseringer blir raskere null verdt enn enn FRS klarer å pøse dollar ut  i markedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Hvis du ønsker at sertifiseringer skal øke din lønn så er nr.1 at du må jobbe i et selskap som gir deg lønn basert på bla. sertifiseringer. Ikke mange gjør det, men noen.

En skuff full av diplomer og sertifiseringer blir raskere null verdt enn enn FRS klarer å pøse dollar ut  i markedet.

Det er ikke derfor jeg tar sertifiseringer, men mer for å øke min egen kompetanse. sertifiseringer mot jobb blir da et bonus for meg som gjør at jeg kan i tillegg øke/spørre om mer lønn seinere. jeg er jo klar over det fins paper certs og det har jeg ingen planer om å utsette meg for.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...