Gå til innhold

Pakke filer i Windows Utforsker med passord?


AndersT2

Anbefalte innlegg

Er det noen måte å få satt passord på den innebygde pakke funksjonen i Windows? (Høyreklikk -> Komprimer (zipper)mappe)

Må sende noen filer hvor mottaker krever at de skal være passordbeskyttet frem til ett vist tidspunkt. Jeg sender passordet etter det tidspunktet som er avtalt.

Har brukt Winrar før, men har opplevd at mottaker av og til ikke greier å få brukt, og enkelte av dem får heller ikke lov å legge inn programmer på egne maskiner.

Når jeg pakker en fil i Winrar og lager Zip fil der i stedet for rar fil, og setter passord på det. (lokal PC) Så får jeg ikke åpnet filen når jeg prøver på det i ekstern skrivebord som vi normalt benytter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
geir__hk skrev (13 timer siden):

Du kan prøve å bruke 7zip istedet for winrar.

Testet det også, funket ikke når jeg prøvde å pakke ut i vår eksterne løsning.

0laf skrev (13 timer siden):

Velg "SFX" (Self Extracting) i Winrar, med passord, så trenger ikke mottakeren noe spesielt program.

Takk, skal teste

Lenke til kommentar
0laf skrev (På 16.1.2020 den 17.38):

Velg "SFX" (Self Extracting) i Winrar, med passord, så trenger ikke mottakeren noe spesielt program.

Den funker ikke på vår eksterne løsning, da det blir en .exe fil, og vi ikke har rettigheter til å legge inn programmer (og da ikke kjørt av denne typen)

Lenke til kommentar

Merkelig.

Du har jo løst problemet og trenger ikke bruke mer tid på dette nå, men hiver ut et par tanker om dette:

Mener å huske at W10 er følsom for hvor kjørbare filer plasseres, f.ex om man legger en ren .exe -fil i c:\progam files(x86)\ - så lar ikke Windows fila kjøre med mindre den er installert.

Nå vet jeg ikke heller hvordan du prøvde å installere, men om ingenting annet fungerer (har ikke admin-rettigheter og heller ikke rettigheter til å installere programmer) så burde det likevel fungere med en portableapps-løsning.

 

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (9 timer siden):

Nå vet jeg ikke heller hvordan du prøvde å installere, men om ingenting annet fungerer (har ikke admin-rettigheter og heller ikke rettigheter til å installere programmer) så burde det likevel fungere med en portableapps-løsning.

 

Den eksterne løsningen har nok veldig strenge kriterier for hva som kan kjøres, slik at de slipper mye maleware angrep og lignende, fra de som trykker på alt som dukker opp i mailer osv..

Det er derfor jeg tester hva som funker før jeg sender over, i tilfellet ting ikke funker for mottakeren.

Lenke til kommentar

Hmm. Dette er underlig.

Fikk problemer igjen med selve det jeg skal sende inn.

Jeg pakker filene på min lokale jobb PC, og det funker ikke i vår eksterne løsning. Sendte til kollega og han får heller ikke åpnet før han drar over til lokal PC.

I går så benyttet jeg min gamle bærbare jobb PC, og når jeg da pakket i samme programmet lokalt på den, og flyttet over til ekstern løsning likt som er, så funket det fint å åpne i den eksterne løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...