Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Diskusjon med utleier om betaling av husleie etter oppsigelse


SheldonC

Anbefalte innlegg

Jeg sa opp hybelen min i november, og er nå i diskusjon med utleier om jeg har igjen en eller to betalinger. I kontrakten står det opprinnelig at leie forskuddsbetales den 1. i hver måned, men vi ble enige om at betaling kunne skje den 15. fordi da fikk jeg lønn. Utleier mener nå at i og med at vi flyttet betaling til den 15. så er det ikke forskuddsbetaling lengre, men at det regnes som etterskuddsbetaling. Dette ble ikke sagt noe om da vi ble enige om betaling den 15. i hver måned!

Sånn som jeg mener det er, så har jeg den siste betalingen i dag. Da har jeg betalt desember, januar og februar på forskudd. Utleier mener jeg betaler januar på etterskudd i dag og må betale februar på etterskudd i februar. 
 

Noen synspunkter?

Endret av Uderzo
Gjenopprettet slettet innhold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som gadden skriver, er jo om betalingen din idag gjelder for januar måned du må finne utav.

Ah, du skriver jo at utleier sier du betaler for januar idag, hvis du skal bo der i februar, eller at februar går inn i oppsigelsestiden må du også betale 15. feb.

 

Endret av Szeth
Lenke til kommentar
SheldonC skrev (11 timer siden):

Jeg sa opp hybelen min i november, og er nå i diskusjon med utleier om jeg har igjen en eller to betalinger. I kontrakten står det opprinnelig at leie forskuddsbetales den 1. i hver måned, men vi ble enige om at betaling kunne skje den 15. fordi da fikk jeg lønn. Utleier mener nå at i og med at vi flyttet betaling til den 15. så er det ikke forskuddsbetaling lengre, men at det regnes som etterskuddsbetaling. Dette ble ikke sagt noe om da vi ble enige om betaling den 15. i hver måned!

Sånn som jeg mener det er, så har jeg den siste betalingen i dag. Da har jeg betalt desember, januar og februar på forskudd. Utleier mener jeg betaler januar på etterskudd i dag og må betale februar på etterskudd i februar. 
 

Noen synspunkter?

Du ser vel at du snyter utleier for en mnd hvis du bare teller opp antall bodde mnder vs antall betalte mnder? Du bestrider jo ikke at du betaler for inneværende mnd den 15. sådvidt jeg kan se? Isåfall er jo dette ganske åpenbart, du har altså betalt:

15 november, leie for november
15 desember, leie for desember
15 januar, leie for januar

Det ser ut til at du har 3 mnd oppsigelse, så hvis du ikke betaler 15 februar har du ikke betalt det du skylder.

Du har forøvrig både forskudds- og etterskuddsbetaling - du betaler 1-15 på etterskudd, og 15-31 på forskudd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...