Gå til innhold

Sette opp Jensen Omni Mesh (har Nextgentel router) - Setter stor pris på hjelp!


Linn82

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har Nextgentel-router i stuen vår, https://www.nextgentel.no/images/Pure-2019.pdf.

Ettersom huset har flere etasjer, har vi nå kjøpt Jensen Omni Mesh (3 enheter) for å få sterkere signaler, her er manualen: http://www.jensenofscandinavia.com/wp-content/uploads/2018/04/Omni-WiFi-manual-Norsk-versjon-1.7-August-2019.pdf

Jeg sliter dog med å forstå hvordan dette skal kobles sammen. På Elkjøp sa de at routeren skal erstattes av Omni, men det ser ut i manualen som om man da må ha et modem mellom? Vi har kun én "boks" fra Nextgentel, og det er routeren nevnt over.

Helt supert om noen kan hjelpe med hvordan dette skal settes opp, setter veldig stor pris på alle tips! ?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du andre tjenester fra NGT ut over bredbånd? Dvs. har du TV og/eller telefoni fra dem? 

Ifølge dokumentasjonen til JoS er det støtte for bromodus. Tror jeg her ville anbefalt at du bruker denne funksjonen og kobler JoS-enheten til NGT-ruteren. Slå gjerne av wifi på NGT-ruteren.

Ingen erfaringer med dette produktet fra JoS, men har vel tidligere vært generelt lite imponert over produktene fra dem. I hvert fall slike mine erfaringer har vært, og basert på det jeg har hørt fra andre, er vel ikke JoS det jeg hadde gått for... 

En fordel med å bruke NGT-ruteren fortsatt, vil være at hvis du har nettproblemer, kan NGT hjelpe deg i noe større grad. Hvis du har TV og telefoni fra NGT, er du mer avhengig av at du bruker ruteren fra dem (stod ikke noe i dokumentasjonen til JoS om støtte for IPTV).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...