Gå til innhold

FRP ut av regjering. Slutt på høyrestyret.


Anbefalte innlegg

Nå satt Hr Slagvold og Fru Listhaug på dagsnytt atten og skrek til hverandre. FRP er nå i full fart ut i et forventet  stormløp. Krf vil få inn Hareide igjen. På en platform han stemte imot. Radja tvinger seg inn. Huff og huff. Hvordan skal vi styre dette landet? Noe bra er det jo. Anniken Haugli er sparket ut for godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abid Raja, kan ikke fordra fyren eller politikken hans. En førsteklasses PC-tulling. 

Quote

Raja gikk til frontalangrep på Hagen og anklagde ham åpent for å skape rasisme og fremmedhat i det norske folk..[13]

Han ble i første halvdel av 2000-tallet kjent for standpunkter om at norske muslimer bør sverge ved Koranen i rettssalen, at arrangert giftermål og tvangsekteskap slett ikke er det samme og at Norge bør bygge skole i Pakistan.

– Dersom det ikke er mulig å hente hjem noen barn uten mødrene deres, så må vi også hente hjem dem.

Venstres Abid Raja sier regjeringspartneren sprer «brun propaganda». – Hårreisende påstander, svarer Frp.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (16 minutter siden):

Nå satt Hr Slagvold og Fru Listhaug på dagsnytt atten og skrek til hverandre. FRP er nå i full fart ut i et forventet  stormløp. Krf vil få inn Hareide igjen. På en platform han stemte imot. Radja tvinger seg inn. Huff og huff. Hvordan skal vi styre dette landet? Noe bra er det jo. Anniken Haugli er sparket ut for godt.

Ja dette blir et bra sirkus fremover.

Ved å dra inn klovnen Raja, så har vel venstre satt inn dødsstøtet på seg selv.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Den regjeringen som legges frem nå, er rene farsen!
Det er som om de virkelig prøver hardt å få inn folk som er inkompetente eller ikke støtter den sittende regjeringen, sånn på trass.

Kondolanser til Venstre og KrF, som ikke kommer inn på tinget neste perioden, og hatten av til Jonas Gahr Støre, verdens mest usmakelige mann, som nettopp vant Stortingsvalget 2021 og blir Norges neste statsminister !

image.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (På 23.1.2020 den 21.27):

Den regjeringen som legges frem nå, er rene farsen!
Det er som om de virkelig prøver hardt å få inn folk som er inkompetente eller ikke støtter den sittende regjeringen, sånn på trass.

Kondolanser til Venstre og KrF, som ikke kommer inn på tinget neste perioden, og hatten av til Jonas Gahr Støre, verdens mest usmakelige mann, som nettopp vant Stortingsvalget 2021 og blir Norges neste statsminister !

image.jpg

Jeg tipper Hauglie ble internflyttet av frykt  for et mistillitsforslag som et hevnlystent FRP ikke helt usannsynlig kan slutte seg til sammen med AP. Slikt har skkjedd før. Carl I Hagen hadde for vane å velte borgerlige regjeringer og få innsatt minretallregjeringer med AP. Det skjedde ihvertfall både i 1986 og i 2000 for de som er gamle nok til å huske.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
44 minutes ago, 0laf said:

Den regjeringen som legges frem nå, er rene farsen!
Det er som om de virkelig prøver hardt å få inn folk som er inkompetente eller ikke støtter den sittende regjeringen, sånn på trass.

Kondolanser til Venstre og KrF, som ikke kommer inn på tinget neste perioden, og hatten av til Jonas Gahr Støre, verdens mest usmakelige mann, som nettopp vant Stortingsvalget 2021 og blir Norges neste statsminister !

image.jpg

Jeg synes at Støre er en usmakelig mann jeg også. Men, hvorfor tror du han kan bli norges neste statsminister? Hva baserer du det på egentlig?

Lenke til kommentar
10 hours ago, Simkin said:

 

Ved å dra inn klovnen Raja, så har vel venstre satt inn dødsstøtet på seg selv.

Sa ikke Raja en gang på radioen/NRK at det var for mange fremmedkulturelle innvandrere i Oslo og at en derfor måtte "spre mer utover"?   Husker ikke den presise ordlyden. De "røde" politikerne i Oslo vil visst også bosette svært få nye flyktninger i Oslo-området. Hvorfor? Problem? Begynner nå flere å adoptere FrP sine meninger? ?

Lenke til kommentar
12 hours ago, 0laf said:


Mitt enorme talent for sarkasme !

Greit å få avklart det. Kunne jo være du visste noe jeg ikke visste om politikken. Trodde Støre var delvis upopulær blant sine egne også. Han er visst en klegg som ikke slipper taket. Jeg er ikke så glad i Arbeiderpartiet jeg, for mitt inntrykk av dem er at de later for mye som om at de er til for felleskapets gode, enn hva de i virkeligheten er. Hadde de vært for fellesskapet, så hadde vi hatt:

- gode sykehus, bedre eldreomsorg, bedre kreftmedisin

- gode veier, rimelig strøm

- erstatning til nordsjødykkere og andre som må lide fordi Staten er gnien

- ikke sniking av pampen, Gro Harlem Brundtland krever eget delavsnitt:

Pepsi-Gro, nullskatte-Gro og helsekø-Gro. Hva betyr disse sakene for vårt bilde av landsmoderen?

Quote

I tillegg til skattesaken har det i det siste også kommet fram opplysninger om at Brundtland står på Pepsis lønningsliste som rådgiver. Hun har også fått særbehandling i helsekøen i forbindelse med en hofteoperasjon.

https://www.nrk.no/norge/flytter-hjem-til-norge-1.4456546

- og sikkert en hel haug andre ting. Orker ikke å tenke så grundig igjennom det.

Endret av G
Lenke til kommentar
lada1 skrev (12 timer siden):

Sa ikke Raja en gang på radioen/NRK at det var for mange fremmedkulturelle innvandrere i Oslo og at en derfor måtte "spre mer utover"?   Husker ikke den presise ordlyden. De "røde" politikerne i Oslo vil visst også bosette svært få nye flyktninger i Oslo-området. Hvorfor? Problem? Begynner nå flere å adoptere FrP sine meninger? ?

Problemet er at innvandrere fra land som ikke har samme kultur som oss ofte er analfabeter og/eller lite utdannede folk. Derfor tar de lavtlønns jobber eller faller helt utenfor. Vi får da fattigdoms problemer. Det vi ser en gryende utvikling av her til lands er fattigdom. I Gul, blå, sort eller hvit fattigdom er probledet altid det samme. Fattigdom og isolasjon. Derfor ser vi helt andre problemer i storbyene enn ute i distriktene hvor innvandrerne blit satt i arbeid med en gang de viser seg.

Endret av Oddvardm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, G said:

Jeg er ikke så glad i Arbeiderpartiet jeg, for mitt inntrykk av dem er at de later for mye som om at de er til for felleskapets gode, enn hva de i virkeligheten er.

Er nok mange som ser på det slik etterhvert. Arbeiderpartiet var bra i sin tid, men den tiden er vi ganske langt forbi. Hvis Arbeiderpartiet har noe som helst lyst til å gjenerobre den posisjonen de har hatt i norsk politikk så må de også gjøre radikale endringer. Sentralstyre-pampeveldet deres må de løse litt opp i, ut med tåkefyrster og annet champagnesosialist-grums, få valgt inn noen faktiske arbeidere. Ut med all flørting med moderne amerikansk "interseksjonalistisk" identitets-sosialisme, for det appellerer til svært få utenom et veldig lite nisjemarked og vannmelon-partier som MDG spiser av den kaka allerede. Så får de bite i det sure eplet og overbevisende love en ansvarlig innvandringspolitikk. Hvis det gjør for vondt i gammelsosse-sjela så legg det på sosial-dumping-aspektet om noe.

Skal nok litt til før det norske folk tilgir arbeiderpartiet, men er ikke umulig.

 

10 hours ago, Oddvardm said:

Problemet er at innvandrere fra land som ikke har samme kultur som oss ofte er analfabeter og/eller lite utdannede folk. Derfor tar de lavtlønns jobber eller faller helt utenfor. Vi får da fattigdoms problemer. Det vi ser en gryende utvikling av her til lands er fattigdom. I Gul, blå, sort eller hvit fattigdom er probledet altid det samme. Fattigdom og isolasjon. Derfor ser vi helt andre problemer i storbyene enn ute i distriktene hvor innvandrerne blit satt i arbeid med en gang de viser seg.

Mye av problemet med permanent innvandring som arbeidsinnvandring er jo at vi faktisk ikke trenger så mye arbeidskraft her i landet. Blir mye liksom-jobber etterhvert for å holde folk i aktivitet og det er ikke spesielt bærekraftig. Kan liksom ikke rasere både industri med outsourcing og utflagging, og så rasere hele næringslivet med for store regulasjoner og kontroll... og så klø seg i hodet over at folk ikke finner seg jobber. Særlig folk som det krever mye mer sosial håndspåleggelse enn samfunnet er villig til for å få utdannet skikkelig.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, frohmage said:

Trodde de var det norske partiet med flest velgere, jeg.

Joda, men ingenting i forhold til hva de var på sin storhetstid. Etterkrigstiden var stort sett et sololøp for AP i norsk politikk. Og det kom i sin tid mye godt ut av det, for på den tiden var de fortsatt opptatt av... arbeid liksom.

https://live.staticflickr.com/4798/38868162860_df34b20d3a_b.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, geirfugl said:

Joda, men ingenting i forhold til hva de var på sin storhetstid. Etterkrigstiden var stort sett et sololøp for AP i norsk politikk. Og det kom i sin tid mye godt ut av det, for på den tiden var de fortsatt opptatt av... arbeid liksom.

https://live.staticflickr.com/4798/38868162860_df34b20d3a_b.jpg

Se den grafen ja. Husker Gro og Kåre kranglet så bustene føk på TV når jeg var liten. Forstod jo ikke så mye hva de kranglet om. Men noe av dette ble jo naturlig å se på sammen med de voksne, selv om det var gørr kjedelig. Det var vel kranglinga der som var både litt fascinerende men de ga seg jo aldri heller. Kranglet jo hver gang de dukket opp på TV-ruten. Ser at Høyre fikk sin storhetstid på den grafen akkurat da, og at Ap var enda store, men litt på vei nedover. Husker også at det var Rød og Blå regjering om hverandre noen år den gang.

Endret av G
Lenke til kommentar
4 hours ago, geirfugl said:

Er nok mange som ser på det slik etterhvert. Arbeiderpartiet var bra i sin tid, men den tiden er vi ganske langt forbi. Hvis Arbeiderpartiet har noe som helst lyst til å gjenerobre den posisjonen de har hatt i norsk politikk så må de også gjøre radikale endringer. Sentralstyre-pampeveldet deres må de løse litt opp i, ut med tåkefyrster og annet champagnesosialist-grums, få valgt inn noen faktiske arbeidere. Ut med all flørting med moderne amerikansk "interseksjonalistisk" identitets-sosialisme, for det appellerer til svært få utenom et veldig lite nisjemarked og vannmelon-partier som MDG spiser av den kaka allerede. Så får de bite i det sure eplet og overbevisende love en ansvarlig innvandringspolitikk. Hvis det gjør for vondt i gammelsosse-sjela så legg det på sosial-dumping-aspektet om noe.

Skal nok litt til før det norske folk tilgir arbeiderpartiet, men er ikke umulig.

 

Mye av problemet med permanent innvandring som arbeidsinnvandring er jo at vi faktisk ikke trenger så mye arbeidskraft her i landet. Blir mye liksom-jobber etterhvert for å holde folk i aktivitet og det er ikke spesielt bærekraftig. Kan liksom ikke rasere både industri med outsourcing og utflagging, og så rasere hele næringslivet med for store regulasjoner og kontroll... og så klø seg i hodet over at folk ikke finner seg jobber. Særlig folk som det krever mye mer sosial håndspåleggelse enn samfunnet er villig til for å få utdannet skikkelig.

Jeg tror du har mye rett i ting du sier der jeg. Politikk er noe som heller aldri kan bli optimalt for velgeren. Stemmer du på noe, så kan du vedde på at du blir dolket i ryggen etter å ha vært med på turen rundt et par svinger som velger.

Arbeiderpartiet har nok sin plass i samfunnet de som mange andre partier. Men jeg har alltid følt at lederne har vært falske. Jeg har tilgdoe å stemme på Ap noensinne, og det er jeg stolt over. Er medlem av LO da. Synes de er litt for Ap-vennlige. Men, det henger naturligvis sammen da LO er for arbeidere. Men, det blir noe kunstig med det for det.

Jeg tror at jeg aldri kommer til å gi stemmen min til Ap noensinne. Jeg synes ikke så godt om politikere generellt. Det er vel den verste typen folk en har i samfunnet egentlig ?

Lenke til kommentar

Man kan si hva man vil om det blå styret. Jeg var selv en av de som så på "Jern Erna" og gjengen som noe lovende for Norge en stund tilbake men jeg endret den oppfatningen når man underveis så hva resultatet ble. At noen i denne regjeringen frem til nå har bevist at de kun fungerer som et opposisjonsparti er også rimelig klart.

Grønt er ikke noe reelt alternativ i dag (selv i tidens store pengemaskin - klimapanikk) og MDG har virkelig kjørt opp gode eksempler på navlebeskuende politikk med "jeg vil sykle i byen min og vil ikke ha andre her - huff de elbilene som kommer uttafra assa" og bidratt til å skade både sentrum og grønn politikk såpass at jeg ikke ser noe håp der heller. Som syklist som gjerne vil sykle til jobb hver dag på en forsvarlig måte ser jeg likevel på deres politikk som en ødeleggende og egosentrisk vasepolitikk med nærmest kun personlige behov og ønsker i fokus.  En politikk som ikke evner/ønsker å se "Big Picture" men kun har tunnelsyn. Samtidig som man ikke en gang evner å forstå "practise what you preach" og hva det å lede og gå foran som leder i egen politikk innebærer.

Rødt med AP i spissen, spesielt med heksejakter og stygge maktkamper (helt siden Gro og Jagland) har spilt seg selv helt ut av ansvarlig ledelse/politikk. I nyere tid med  bla. #metoo som verktøy i maktkamp og "vi prater dit sivet bøyer seg i vinden" type ledelse med snev av desperasjon. AP er heller inget godt alternativ til å lede landet fremover.

 

 

Det er dog 1 parti (uten å gå inn på farge og som ikke er blant de nye "jeg har 1 sak" partiene) som faktisk virker å ha bakkekontakt og reell kontakt med grasrota. Som samtidig kan evne å sitte i og lede regjering med lovende lederfigurer som også virker å forstå hva integritet betyr.

De får min stemme. Hvem de skal danne regjering med er en annen kabal men jeg håper ingen av de nevnte.

 

EDIT:
Og sist men ikke minst, religion hører ikke hjemme i politikk og makt, det bør historien ha bevist til nå. Beklager KRF (og alle andre som måtte mene at deres religion hører hjemme i politikk).

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, G said:

Jeg tror du har mye rett i ting du sier der jeg. Politikk er noe som heller aldri kan bli optimalt for velgeren. Stemmer du på noe, så kan du vedde på at du blir dolket i ryggen etter å ha vært med på turen rundt et par svinger som velger.

Arbeiderpartiet har nok sin plass i samfunnet de som mange andre partier. Men jeg har alltid følt at lederne har vært falske. Jeg har tilgdoe å stemme på Ap noensinne, og det er jeg stolt over. Er medlem av LO da. Synes de er litt for Ap-vennlige. Men, det henger naturligvis sammen da LO er for arbeidere. Men, det blir noe kunstig med det for det.

Jeg tror at jeg aldri kommer til å gi stemmen min til Ap noensinne. Jeg synes ikke så godt om politikere generellt. Det er vel den verste typen folk en har i samfunnet egentlig ?

Stort sett enig, jeg. Så lenge folk nekter å holde politikere ansvarlige for hva de sier de skal gjøre/ikke gjør så har jo ikke demokratiet noen særlig mening uansett. Sånn det er nå blir desverre alt som er noe viktig i vårt samfunn bestemt enten i de korrupte internasjonale organisasjonene som FN og EU, eller i de enda mer korrupte mega-firmaene og kongleromatene. Håper vi kan få en tid hvor folk tar demokratiet litt mer alvorlig, men er mulig folk har det for bra akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (4 timer siden):

Jeg tror at jeg aldri kommer til å gi stemmen min til Ap noensinne. Jeg synes ikke så godt om politikere generellt. Det er vel den verste typen folk en har i samfunnet egentlig ?

Ikke enig. Norske politikere har høy grad av integritet sammenlignet med andre land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (3 timer siden):

Stort sett enig, jeg. Så lenge folk nekter å holde politikere ansvarlige for hva de sier de skal gjøre/ikke gjør så har jo ikke demokratiet noen særlig mening uansett. Sånn det er nå blir desverre alt som er noe viktig i vårt samfunn bestemt enten i de korrupte internasjonale organisasjonene som FN og EU, eller i de enda mer korrupte mega-firmaene og kongleromatene. Håper vi kan få en tid hvor folk tar demokratiet litt mer alvorlig, men er mulig folk har det for bra akkurat nå.

Dette er jeg heller ikke enig i. Det vi som holder dem ansvarlig ved stemmeurnene. Vi er de som er sjefene til politikerne. Politikerne er opurtinister og det må de være. Vi må holde oss selv orientert. Derfor MÅ sikkerhets politikken i Norge ut i offentligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...