Gå til innhold

Kjører inn i bilen foran - men bil kjører bare videre?


OtherHalf

Anbefalte innlegg

Hei, etisk dilemma.

I ettermiddag sto jeg i stillestående kø i Oslo, på e6. På et punkt var jeg uoppmerksom og kjørte inn i bilen foran meg, farten var ekstremt lav, og det var så vidt jeg berørte, men jeg merket det.

Jeg åpner døren for å signalisere at vi kanskje skal ut å utveksle noen ord, om hvor vi kan stoppe å se på dette, men bilen responderte ikke på det og bare kjører videre. Jeg kjører etter bilen lenge, men bilen tar aldri av der det ville vært naturlig å kjørt til siden for å prate. Når køen etterhvert tar slutt, så blinker jeg til siden og kjører inn på en bensinstasjon, men bilen kjører videre. Hva gjør jeg?

Jeg så på min egen bil, og jeg ser på nummerskiltet mitt at det har noen nesten usynlige skrammer, men dog, det er jo skrammer der.

Gjøre livet mitt enkelt å "la det gå"? Eller skal jeg prøve å finne ut av hvem som eier bilen og ringe? Jeg tok bilde av reg. nr. Bilen så ut til å være alt fra 0-5 år gammel bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kaffekong1 skrev (49 minutter siden):

Hei, etisk dilemma.

I ettermiddag sto jeg i stillestående kø i Oslo, på e6. På et punkt var jeg uoppmerksom og kjørte inn i bilen foran meg, farten var ekstremt lav, og det var så vidt jeg berørte, men jeg merket det.

.....

Jeg digger sånne som deg, det må jeg bare si! Det å vise at man får dårlig samvittighet er en god egenskap. 

Det jeg lurer på er om du tok bilde av nummerskiltet til bilen? Om ikke så er det ikke så fryktelig mye du får gjort.

Lenke til kommentar

Samme skjedde meg en gang. Jeg stod bak en bil, vi skulle begge til høyre ut av et kryss. Det kom en bil laaaaaangt borte fra venstre, og fyren foran meg begynte å kjøre sakte fremover, det gjorde jeg også mens jeg så til venstre. Så bråstoppa han, og heldigvis så jeg det, og fikk stoppa i tide. Bilen fra venstre var fremdeles laaaaangt unna, og kjørte sakte. Bilen foran meg begynte å kjøre fremover -igjen-, og jeg tenkte greit, nå kjører han vel. Så jeg titta til venstre og kjørte igjen. Og han stoppa -igjen-. Så jeg kjørte på støtfanger'n hans. Holdt meg vennlig og gikk ut, ut kom en eldre fyr som virka nervøs. Han virka småfull. Han bare veiva det vekk og lot det være. Det var frontskiltet mitt som fikk bulk.

Når folk gir f i å finne løsninger, så får man ikke gjort så mye.

Kan gi et annet eksempel også. En jobb sjefen og jeg var på, i pausa så jeg utover en parkeringsplass. Et eldre par skulle rygge en bil ut, det stod biler på begge sider. Mannen satt seg inn for å rygge, og dama skulle vinke han ut for å se om det var ledig.

Ho stod og vinka frantisk og aggressivt hele tiden, og kællen virka nervøs ^^ Han svingte og rygga saaakte bakover. Jeg stod og så på. Venstre fronten hans limte seg sakte inn i bilen på venstre side og fikk en diger bulk ^^ Dama bare kasta oppgitt med armene noen ganger. Så rygga han bakover og ut, ho satt seg inn og de kjørte videre.

Sjefen min la igjen en lapp på ruta med telefonnummer. Dagen etter ringte en fyr, men han hørte ikke hva som ble sagt fordi det var dårlig dekning fra andre sida. Sjefen sendte en melding, men hørte aldri noe igjen.

Det var helt merkelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for alle svar og tilbakemeldinger her, det var til god hjelp da jeg syntes dette var vanskelig. Jeg endte opp med å ikke ringe, på bakgrunn av at den andre billisten kunne gjort veldig mye mer for at vi kunne komme i kontakt og pratet om dette. Water under bridge. Har aldri bulket før så var en uvant situasjon for min del hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...