Jump to content
Sign in to follow this  
Notyri

Bachelor ingeniør datateknikk vs IT og informasjonssystemer

Recommended Posts

Hei hvilken utdanning vil dere anbefale av disse 2, hvilken av disse vil en arbeidsgiver sette mest pris på ?

Ingeniør datateknikk, UiT ( Nettbasert, Narvik)  https://uit.no/utdanning/program/446220/datateknikk_ingenior_-_bachelor_nettbasert

IT og informasjonssystemer, USN ( Ringerike) https://www.usn.no/studier/finn-studier/it-informatikk-og-informasjonssystemer/bachelor-i-it-og-informasjonssystemer/it-og-informasjonssystemer

Det aner meg at nettbasert ingeniørutdanning kan bli litt tøft så jeg tipper at karakterene kommer til å bli noe lavere hvis jeg velger denne utdanningen.

Blir takknemlig for alle svar !

Jeg vil ikke anbefale å velge nettbasert hvis du ikke må. Jeg tror det er langt vanskeligere å gjennomføre i praksis.

Hvorfor setter du fjernstudier til dataingeniør opp mot lokale studier og ikke ingeniør. Er det noe ved ingeniørutdanningen du har veldig lyst på, eller er det noe jeg misforstår? 

Edited by nirolo

26 minutes ago, nirolo said:

Jeg vil ikke anbefale å velge nettbasert hvis du ikke må. Jeg tror det er langt vanskeligere å gjennomføre i praksis.

Hvorfor setter du fjernstudier til dataingeniør opp mot lokale studier og ikke ingeniør. Er det noe ved ingeniørutdanningen du har veldig lyst på, eller er det noe jeg misforstår? 

Hei det er fordi min livssituasjon ikke gir meg mulighet til å velge annen lokal IT utdanning enn den som er nevnt. Når det gjelder ingeniørutdanningen så er det den eneste nettbaserte IT utdanningen jeg finner relevant, men hvis det finnes andre gode nettbaserte IT studier så vil jeg gjerne høre om dem også ! Trenger altså ikke være ingeniør utdanning .

Edited by Notyri

Annonse

Nei i utgangspunktet ikke hvis dem er likeverdige. Det jeg har lyst å høre er deres synspunkter om hvilken utdanning som er "best" hvis man ser bort fra at den ene kan være vanskeligere.

Ok, skjønner det. Er vanskelig for meg å vurdere kvaliteten disse stedene. Selv gikk jeg på UiO og har lite kunnskap om de to du nevner.

Som arbeidsgiver ville jeg rangert de likt - med mindre jeg så etter noen som kunne noe spesifikt som kun ble undervist det ene stedet. Men det tror jeg ikke er så mange som gjør.

• Like 1