Gå til innhold

Bachelor ingeniør datateknikk vs IT og informasjonssystemer


Notyri

Anbefalte innlegg

Hei hvilken utdanning vil dere anbefale av disse 2, hvilken av disse vil en arbeidsgiver sette mest pris på ?

Ingeniør datateknikk, UiT ( Nettbasert, Narvik)  https://uit.no/utdanning/program/446220/datateknikk_ingenior_-_bachelor_nettbasert

IT og informasjonssystemer, USN ( Ringerike) https://www.usn.no/studier/finn-studier/it-informatikk-og-informasjonssystemer/bachelor-i-it-og-informasjonssystemer/it-og-informasjonssystemer

Det aner meg at nettbasert ingeniørutdanning kan bli litt tøft så jeg tipper at karakterene kommer til å bli noe lavere hvis jeg velger denne utdanningen.

 

Blir takknemlig for alle svar !

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale å velge nettbasert hvis du ikke må. Jeg tror det er langt vanskeligere å gjennomføre i praksis.

Hvorfor setter du fjernstudier til dataingeniør opp mot lokale studier og ikke ingeniør. Er det noe ved ingeniørutdanningen du har veldig lyst på, eller er det noe jeg misforstår? 

Endret av nirolo
Lenke til kommentar
26 minutes ago, nirolo said:

Jeg vil ikke anbefale å velge nettbasert hvis du ikke må. Jeg tror det er langt vanskeligere å gjennomføre i praksis.

Hvorfor setter du fjernstudier til dataingeniør opp mot lokale studier og ikke ingeniør. Er det noe ved ingeniørutdanningen du har veldig lyst på, eller er det noe jeg misforstår? 

Hei det er fordi min livssituasjon ikke gir meg mulighet til å velge annen lokal IT utdanning enn den som er nevnt. Når det gjelder ingeniørutdanningen så er det den eneste nettbaserte IT utdanningen jeg finner relevant, men hvis det finnes andre gode nettbaserte IT studier så vil jeg gjerne høre om dem også ! Trenger altså ikke være ingeniør utdanning .

Endret av Notyri
Lenke til kommentar

Ok, skjønner det. Er vanskelig for meg å vurdere kvaliteten disse stedene. Selv gikk jeg på UiO og har lite kunnskap om de to du nevner.

Som arbeidsgiver ville jeg rangert de likt - med mindre jeg så etter noen som kunne noe spesifikt som kun ble undervist det ene stedet. Men det tror jeg ikke er så mange som gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...