Gå til innhold

Ny Corsair HX850I må "starte" pc to ganger


Anbefalte innlegg

Hei,

Monterte en Corsair HX850I sist helg, kjøpt ny fra komplett.

Legger merke til at jeg som oftest om morgenene, eller når PC'en har vært avslått lenge så må jeg trykke på boot knappen to ganger.

Første gang så begynner alt å starte opp i et 1 sekund. Så går den i svart. Når jeg så trykker en gang til så fungerer alt som det skal. Har ingen problem med maskinen når den først har startet. Legger ved et bilde som viser volt, etc ved belastning (gears 5). 

Mistenker egentlig ikke at det skyldes PSU, men at jeg kanskje har en dårlig kontakt mellom HK og boot knapp. Kan være at ikke alt ble satt helt rett på plass. Om feilen skyldes PSU vil dette gi slik feil, eller er det vill gjetting? 

 

Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslag. Skal se nærmere på det i kveld. 

Har ikke gjort endringer i BIOS, men byttet disker og hvilke Sataporter jeg bruker på HK. 

Merket forøvrig om at dersom jeg bare hadde en harddisk installert så oppstå ikke problemet. 

Kan jo legge legge til at HK, CPU og RAM er 9 år gammelt i år. Det trenger jo ikke være årsaken, men ting henger kanskje sammen med hverandre. 

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...