Gå til innhold

IS-kvinne tilbake til Norge sammen med sine barn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (11 minutter siden):

Hvor skal vi deportere deg hvis du blir terrorist? Jeg kan betrygge deg med at det er kun tre tilfeller jeg forlater PC-en så det hadde aldri skjedd. 1: Hvis jeg må på badet. 2: Hvis jeg skal lage eller handle mat. 3: Hvis jeg skal på dans. Jeg sover ikke en gang i seng. Jeg legger ryggen på gamingstolen bakover og legger føttene på en skammel.

 

Det forklarer jo mye, men jeg vet ikke om det er betryggende.

Lenke til kommentar
Just now, BadCat said:

Nei, men jeg er sliten. Jeg har sittet og redigert video siden 05:30 Venter på at det skal rendre ferdig så jeg kan få litt søvn.

Jeg glemmer dessverre at det kun er tre typer 4 typer folk på forumet. Dumme mennesker, avskum, folk som sliter i livet og folk med diagnoser. Alle andre er andre steder og opptatt med å ha et liv.

...

Dette er berre eit trist syn. Eg trudde Trump sin twitter var flau å lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri nevnt å deportere folk som ikke er mulig å deportere.

Greit nok. Likevel må det, såvidt jeg har forstått, en lovendring til for å deportere noen med dobbelt statsborgerskap.

Det jeg reagerte mere på var at du ikke ville betegne Fjottolf som en terrorist, men det hører vel hjemme i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Nå kan det vel sies at etter ordet terrorist begynner å bli brukt om så mangt så er det litt utvannet på linje med ord som ekspert og gamer. Stadig høres det i nyhetene "Vi vet ennå ikke om det er snakk om terror.". Hva med å holde hestene til det blir avklart. Det samme gjelder klimaendringer. Ordet settes i forbindelse med det meste enten det er avklart eller ikke.

Det er ikke min jobb å finne ut om denne kvinnen drev med terrorisme, holdt slaver/tjenere i husholdningen, eller om det er sykdom eller antatt sykdom og så videre.  Det som er synd er at de som har ansvaret for det tydeligvis ikke gjør en god jobb hvis man sitter med så mange ubesvarte spørsmål så lang tid etter. 

Jeg synes ikke det er greit å skape en krise i politikken og landet forøvrig fordi man tar inn en IS-kvinne. Spesielt når det er blitt gjentatt gang på gang at det ikke var aktuelt å ta inn kvinnene, kun barna. Hva skal man tro på fremover når det som blir praktisert er det motsatte av hva som blir sagt.

Her er familien til en IS-kvinne satt over den norske befolkningens ve og vel. Det er så forkastelig at det ikke finnes ord. Når man først tøyer strikken så blir den tøyd ytterligere neste gang. Standpunkt må være av at man ikke bøyer av for terrorister, punktum. Hvis man føyer seg en eneste gang får man en tilsynelatende uendelig lang kø av mennesker som vil tøye strikken videre.

 

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (24 minutter siden):

Her er familien til en IS-kvinne satt over den norske befolkningens ve og vel. Det er så forkastelig at det ikke finnes ord. Når man først tøyer strikken så blir den tøyd ytterligere neste gang. Standpunkt må være av at man ikke bøyer av for terrorister, punktum. Hvis man føyer seg en eneste gang får man en tilsynelatende uendelig lang kø av mennesker som vil tøye strikken videre.

Jeg vet ikke enda hva hun har gjort. Ønsker du henne en strengere straff en ABB?

Lenke til kommentar
31 minutes ago, BadCat said:

Nå kan det vel sies at etter ordet terrorist begynner å bli brukt om så mangt så er det litt utvannet på linje med ord som ekspert og gamer. Stadig høres det i nyhetene "Vi vet ennå ikke om det er snakk om terror.". Hva med å holde hestene til det blir avklart. Det samme gjelder klimaendringer. Ordet settes i forbindelse med det meste enten det er avklart eller ikke.

Om dette er så utvannet har du vel flust av eksempler på når nøyaktig det er misbrukt.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, frohmage said:

Jeg vet ikke enda hva hun har gjort. Ønsker du henne en strengere straff en ABB?

Du vet ikke hva hun ikke har gjort. Jeg er redd for at vi aldri kommer til å finne ut av det. Men at det er noe gale med hennes verdier og moral er det ikke noe tvil om. 

For å snu om på det, om vedkommende blir sittende 4 år i fengsel mener DU det er rimelig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, kanskje vi aldri får vite hva hun har gjort. Synes du vi burde droppe rettssikkerheten og dømme henne til 21 års forvaring da? Jeg vet ikke hva som er rimelig straff, men jeg tror at hun neppe har utført like mye ondskap som ABB gjorde.

Hva synes du selv er rimelig straff, ut ifra det vi vet om henne nå?

edit: Rettsstaten er noe av det som skiller oss fra gærningene, og jeg ønsker ikke å synke til deres nivå.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Jeg mener at hun aldri burde ha kommet til norge. Nå som hun først er her vet jeg faktisk ikke hvordan vi skal få løst denne floken som hun faktisk er. 

 

Det å sammenligne henne med ABB blir også helt feil, det er for det første forskjellige roller og tildels regler for kvinner og menn iforbindelse med terror. 

 

Men at hun mulignes går fri og får et fullverdig NAV liv resten av livet mener jeg ikke er noe straff. Heller ikke om det blir 4 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MysticoN skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at hun aldri burde ha kommet til norge.

Nei, jeg skulle også ønske hun ble der hun var. Nå er det likevel sånn at norske statsborgere kan komme til Norge om de vil uansett (om de har råd til reisen,da. Dette er et særtilfelle). Som nevnt tidligere i tråden må vi være forberedte på at andre med samme bakgrunn kan komme "hjem" igjen. Jeg skulle ønske det var enklere å vite hvem som hadde gjort hva "der nede".

Lenke til kommentar
17 minutes ago, frohmage said:

Nei, jeg skulle også ønske hun ble der hun var. Nå er det likevel sånn at norske statsborgere kan komme til Norge om de vil uansett (om de har råd til reisen,da. Dette er et særtilfelle). Som nevnt tidligere i tråden må vi være forberedte på at andre med samme bakgrunn kan komme "hjem" igjen. Jeg skulle ønske det var enklere å vite hvem som hadde gjort hva "der nede".

Ja slike har det alltid vært. men på egen regning. Det er ikke ofte Norge går inn å kaster penger etter å få noen hjem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simkin skrev (23 minutter siden):

Så hvis jeg bestemmer meg for å dra til gokk, eller en avsidesliggende plass, jeg eller ungen min blir sjuk, jeg er blakk, vil jeg da møte samme velvilje fra staten om å få meg hjem?

Tja, jeg ville ikke nødvendigvis synes at det var feil om du fikk det. Du kunne sikkert fått en slant av meg, om du innså at du hadde fucka opp. Når det gjelder "fremmedkrigere" veit jeg ikke helt hva jeg skal mene, når de (i varierende grad) aktivt har kriget mot våre vestlige verdier. Som andre har påpekt i mediene er det noe som skurrer når fremmedkrigere påberoper seg rettigheter de har kjempet mot.

Jeg veit ikke hva som er riktig straff for denne kvinnen, men ønsker i det minste at hun får en rettferdig rettssak.

Lenke til kommentar
14 hours ago, BadCat said:

Jeg glemmer dessverre at det kun er 4 typer folk på forumet. Dumme mennesker, avskum, folk som sliter i livet og folk med diagnoser. 

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Tror jeg passer fint inn i alle 4 kategoriene, så da er det vel 5 typer folk, de som passer i alle også. Værsågod. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...