Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

operasjon, infeksjon


Gjest 838f8...e94

Anbefalte innlegg

Gjest 838f8...e94

Hei. Har operasjon med generell narkose satt opp den 16. Fikk litt vondt i halsen, tett nese og trykk i hodet (og over bihuler) i forrige uke. Har mindre symptomer nå, men CRP var 44 på mandag. Ønsker selv å utsette operasjon til CRP er normalisert og det har gått noen uker hvor jeg ikke har hatt luftveissymptomer. FIkk ikke fortalt fastlege om at jeg har hatt tett nese og trykkfølelse, i tillegg til litt sår hals. På grunn av milde plager, fortalte bare om litt halssmerter, så begynte han å spekulere om CRP økningen kunne skyldes mine kroniske smerter i ryggen. Jeg har ikke hatt konstant høy CRP. Smertene i ryggen er de samme som de alltid har vært, fra før jeg fikk høy CRP. Synes at det virker som en usannsynlig hypotese. Har selv vært å sjekket leukocytter med diff hos FURST og venter på svar.

Gynekologisk avdeling på Ullevål presser meg veldig til å ikke utsette, men har fått beskjed om at jeg kan utsette, men da får jeg ikke time før om flere måneder. Fikk beskjed på telefonen at de bare utsetter ved 'påvist luftveisinfeksjon'. Hva tror de at legene tar PCR prøve ved forkjølelse eller influensa symptomer? Det gjør de ikke hos unge mennesker hvor de ikke tenker at det er en bakteriell infeksjon. De ringer fastlegen min og spør om mening. Ringte meg så tilbake og sa at fastlege mente at jeg hadde god allmenntilstand og at operasjon var ok pga det. Sa videre at legen hadde lyttet på meg (det gjorde han ikke) og at det også pga det var ok. Egentlig så føler jeg at dette er både en unødvendig operasjon og at det er unødvendig med narkose ved den typen inngrep (har gjort det før uten et anent sted). Har blitt fortalt at det er liten sannsynlighet for at inngrepet vil hjelpe meg mtp symptomene mine.

Har andre erfaringer med narkose under eller når de nettopp har hatt en type luftveisinfeksjon?

 

 

 

Anonymous poster hash: 838f8...e94

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 838f8...e94

Når det er sagt så har jeg ikke spesielt med hoste, så jeg tror ikke de hadde funnet noe ved lytting på brystet, synes bare at det var rart at det ble sagt at det var gjort og fikk følelsen av at sekretæren fant på ting for å bekrefte egen teori. Alternativt så har hun fått feil informasjon. De trenger kanskje ikke å gi meg time like raskt dersom jeg avbestiller selv, vet ikke.

Anonymous poster hash: 838f8...e94

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

I stedet for å spørre her inne. Ta kontakt med fastlegen din og spør han. Du skriver at du har en CRP på 44, hvor fikk du påvist den? Var det hos fastlegen din så har han jo den informasjonen og han har jo vurdert deg fit nok til operasjon!

Er du usikker ta kontakt med legen, og uttrykk dine bekymringer rundt operasjonen. Her inne vil du ikke få den hjelpen du trenger! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...