Gå til innhold

Snu noe negativt til noe positivt


Pliscin

Anbefalte innlegg

Det er aldri gøy å bli irritert på seg selv men det kan det i det minste gjøre deg mer bevisst på feilene du har gjort, og med det redusere muligheten for at du gjør samme feil senere.

Bussen hjem fra jobb i går kveld var et kvarter forsinket.

Endret av Scarvo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kvarteret ekstra tid du fikk kan du bruke på å planlegge hva du skal gjøre når du kommer hjem, slik at du kan spare tid på å effektivisere hjemmelogistikken. Bruk tid på å planlegge så sparer man oftest tid (og bekymringer).

Jeg har hull i sokkene mine.

Lenke til kommentar

Vi får testet beredskapen på verdensbasis, og mulighet til å takle slike pandemier på en bedre måte i fremtiden. Selv om det høres kynisk ut, så vil stort sett de "svakeste" dø av corona, noe som for mangle eldre og svake kanskje er en lettelse.

Børsen faller på grunn av coronaviruset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan bety at flesteparten av den norske befolkningen følger rådene gitt av myndighetene. Hvis alle klarer å gjøre det i tiden fremover kan koronaviruset kanskje være ferdig tidligere enn først antatt.

Jeg har vondt i magen etter å ha spist for masse godt i går kveld.

Lenke til kommentar

At du reagerer på at du spiser for mye mat, betyr bare at du har en kropp som sier ifra, og dermed fungerer utmerket. At du vanligvis ikke får en slik reaksjon betyr at du normalt sett spiser normalt og godt. Du får testet grenser, og lærer kroppen din bedre å kjenne.

Jeg angrer litt på at jeg ikke valgte en annen yrkesretning da jeg gikk på videregående.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor gammel du er men det er enda ikke for sent å bytte til noe helt annet. Jeg kjenner fks en som var lastebilsjåfør i 20 år før han en dag plutselig mistet gløden totalt. Nå jobber han i en bolig for utviklingshemmede og stortrives med det.

Jeg har på meg en hullete underbukse. 

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Økt smitte betyr at man må ty til strenge tiltak, som gjør at folk blir nødt til å ta situasjonen mer på alvor enn de allerede har gjort. Nedstenging gjøres i teorien for å få bedre kontroll på, og forhåpentligvis stanset smittespredningen. Det gjelder for vanlig Covid-19, men også for nye muterte varianter. Det at samfunnet prøver å gjenåpnes, men at enkelte steder blir nedstengte som et "brannslokkende" tiltak vitner også om en politikk om at vi går mot gjenåpning av samfunnet dersom smitten forblir under kontroll, som er positivt for mange bransjer og næringsliv. Man blir dratt i flere retninger, som tyder på at samfunnet har mange interesser, og det skaper konkurranse og levedyktighet, som gir grobunn for et sunt og bærekraftig samfunn.

Det er veldig glatt på veiene nå, på grunn av underkjølt regn.

Lenke til kommentar

Det er ofte en fordel å fatte seg til korthet. Kort og konsist er ofte godt nok. Spesielt om man har forståelsen i bunn. Lange utbroderinger kan skape kjedsomhet og mindre villighet til å lese alt. Dette er lekeplassen på diskusjon.no, ikke en nobelpris-avhandling.

Jeg drikker en del øl.

Lenke til kommentar

Større ansvar betyr større konsekvenser om noe går galt, og da faller det på deg. Alle har sitt og sine ansvar og ansvarsområder, og jo mindre man har, jo mindre bekymringer har man. Men makt og ansvar, kommer også mye arbeid og stress. For mye stress er ikke bra. Det å kunne fraskrive seg ansvar er også en egenskap som av og til kan komme godt med.

Pliscin har for mye ansvar, både privat og på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...