Gå til innhold

Trenger forslag til moderne strategispill


Anbefalte innlegg

Så har fått meg ny pc som skal kunne kjøre de mest moderne strategispill. Har prøvd Dota 2 på fullt av innstillinger og det gikk fint. Har sett på en del på youtube, men ingenting jeg faller for direkte.

Men jeg liker spill der man bygger og utforsker, gjerne en del detaljer, kan godt være litt realistisk (historie osv, som civilization). Forslag til spill jeg har spilt mest:

Civilization alpha centauri
Civilization 2
Jagged alliance 2
Settlers 3
Age of empires 2
Diablo 2
Starcraft
Warcraft 3

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Total war Warhammer om du vil ha fantasi.

Div andre total war spill om du vil ha historie, Three kingdoms er det nyeste, og er kvasi historie, men en del fantasi elementer. 
Siste helt historiske spille deres er Thrones of britannia som ikke er et fult total war spill, men en slags utstikker. det har noen ok konsepter og en del drit dårlige saker. Som med alle historiske total war spill er mods et must for at spillet skal se bra ut og funke skikkelig. 

Attila total war har flere gode mods til seg blant annet 1212 som setter spillet i middel alderen og er mye bedre enn vanlig attila. 

Om du vil ha mye variasjon er Rome 2 imponerende med dusinvis av forskjellige kulturer å spille, men spillet er et clusterfuck av et spill uten mods. 
Shogun 2 er nå en del år gammalt, men fremdeles det beste historiske total war spillet i at det funker ut av boksen, ingen mods må brukes, det ser fremdeles bedre ut enn både Attilla og Rome 2. Ulempen er at spillet har lite variasjon med alle fraksjoner veldig like, med bare noen små bonuser her og der som er forskjellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter Total War: Warhammer 2. Her er jo mye av "campaign" delen av spillet liknende Civ mens man har storslåtte kamper i real-time med mye micro management av styrker.

Siden du nevner Diablo så har du vel kanskje også en interesse for spill der man skaffer gear og lager builds til karakteren din, da må jeg bare anbefale det fantastiske Monster Hunter World som også nettopp har kommet med en gigantisk expansion ved navn Iceborne.

Grafikken er helt vanvittig så det vil la nye maskinen din flekse litt muskler, samt at gameplay, combat og systemer i spillet er enormt dype. Antar at base gamen er på tilbud noe sted, og det er veldig mange timer underholdning i det alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stellaris kan være verd å sjekke ut hvis du er glad i romfart og science fiction. Laget av Paradox, som også har laget Crusader Kings og Europa Universalis. Stellaris skal være lettere å sette seg inn i de andre spillene fra Paradox.

En annen mulighet er Endless Legend, som er mer fantasy-basert. Dette er et 4X med litt questing og man kan spille som svært ulike grupper.

Lenke til kommentar
Fictivision skrev (På 20.1.2020 den 21.40):

Kan anbefale Anno spillene. Den siste er Anno 1800 men de gamle er også meget gode. Jeg likte godt 2070 og 1503.

Når du har spilt det lei på Civilization så anbefaller jeg også Anno spillene. 1800 er det nyeste, det peneste og "muligens" det beste. Selv om mange sikkert vil krangle om at Anno 1404 er best, noe som også mest sansynlig stemmer. Uansett 1800 er et super bra spill med fokus på bygging, det er nesten ikke krig i spillet, noe som bare skjer med båter, ingen landslag. Om du har lyst til å teste hva din pc klarer av bra grafikk, er dette i topp klasse.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...