Gå til innhold

Klipsch RP-160m - Hva mer trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Fikk meg plutselig 2x Klipsch RP-160m og ønsker å lage et lite anlegg av dette. Hvordan jeg burde gjøre dette er jeg veldig usikker på siden jeg kan minimalt om HiFi. Bruken er tenkt til mest film/tv, men også Playstation og musikk. 

Ser Komplett har salg på Klipsch senterhøyttaler, burde jeg inkludere det? Trenger jeg en sub i samme slengen? Pr nå har jeg ikke plass til bakhøyttalere, og det må eventuelt kjøpes senere. 

Må vel også ha en forsterker, og der vet jeg ikke hva jeg trenger for å kunne drive dette anlegget. Har dere noen forslag til hva jeg kan kjøpe her? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette er passive høyttalere må du ha en forsterker ja. Det fine med disse er at de er svært lettdrevne, så den trenger ikke være stor. Men også disse høyttalerne vil nok trives med en bra strømforsyning. Utrolig nok har jeg hørt dem noe tynn i lyden med en liten Marantz nettreceiver (M-CR-611 mener jeg å huske).

Men om du gir dem en noe bedre forsterker, f.eks en Primare i22dac, Hegel H80 e.l. får du noe langt bedre. Kombiner med en nettverksspiller, f.eks en Argon Stream, så har du et spennende startanlegg. Du kan få alt dette brukt og det til en meget pen sum i forhold til kvaliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har du noe tenkt budsjett ? 

 

ønsker du stereo eller suround ? 

 

du trenger ikke senter , det er i vertfall ikke det jeg ville satt først på lista om du skal gå for omkring lyd, samme med sub, den kjøper du når du synes du har for lite bass. 

 

jeg ville startet med en Reciver innen for ditt budsjett og så heller vurdert etterpå om du ønsker mere. 

 

Endret av Mato
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke tenkt noe budsjett, men det er mest fordi at jeg ikke vet hva jeg burde kjøpe. Ønsker jo mest mulig "bang for the bucks", men ønsker samtidig ikke å kjøpe noe som er altfor bra til mitt bruk. For min del blir det veldig vanskelig å bedømme om jeg må ha en receiver til 5000kr, eller om det er lurt å gå for en til 10 000kr og opp. Frister selvsagt å betale så lite som mulig for det rette produktet. 

Jeg endte opp med å bestille den senterhøytaleren, så nå har jeg 2x Klipsch RP160M og 1x Klipsch RP440C senterhøytaler. Ut fra det jeg har lest hittil så må jeg kjøpe minimum en receiver som støtter 5.1 siden jeg blir å kjøre 3.0 til å begynne med? Det kan være at jeg blir å oppgradere til 5.1 i fremtiden, men det blir ikke med det første.

Når det gjelder bruk så ser jeg for meg at dette blir koblet opp mot maks 2x spillkonsoller som Playstation 5 og muligens den nye xboxen. Har vanskelig for å tro at jeg blir å bruke media fra noen andre kilder, utenom smartfunksjoner på selve tv'n. Hvis det lar seg gjøre å streame Spotify og lignende til anlegget så hadde det også vært utmerket, men jeg aner rett og slett ikke hvilke muligheter man har i dag. 

Noen tips til hva jeg burde gå for når det gjelder receiver?

 

Klipsch RP160M

Klipsch RP440C

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...