Gå til innhold

Gul pizza


X109

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikkje smakt dette, men tenker intuitivt at dette er ein dårleg idé. 

For det fyrste blir dette for fettete for min smak, smørsaus med ost høyrest litt voldsomt ut. 

Det andre som uroer meg er at sausen vil vel sprekke under pizzasteikinga og at eggeplommene i sausen blir kokt og gir eggerøresmak? Eg vil tru at du er nødt til å steike pizzabotnen med ost og tilbehør utan saus, og smøre sausen over pizzaen etterpå for å få eit brukbart resultat? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, The Avatar said:

Har ikkje smakt dette, men tenker intuitivt at dette er ein dårleg idé. 

For det fyrste blir dette for fettete for min smak, smørsaus med ost høyrest litt voldsomt ut. 

Det andre som uroer meg er at sausen vil vel sprekke under pizzasteikinga og at eggeplommene i sausen blir kokt og gir eggerøresmak? Eg vil tru at du er nødt til å steike pizzabotnen med ost og tilbehør utan saus, og smøre sausen over pizzaen etterpå for å få eit brukbart resultat? 

Hvit pizza er vel rømme? Ikke like fett som smør nei, men fett på fett det og...

Men ha du har nok rett i at holladaisen ville sprekke... og sausen bør vel kunne smøres på før stek. Ellers blir det kanskje litt hardt.

Andre forslag? Brun pizza? Pizza a al Mussolini, eller fascizza, er kjøttkakesaus i stedet for tomatsaus.

Men en kunne jo lage en pizzabunn med kun biffstrimler, og kjøre på med bearnaise etterpå. Pizzasnadder. Eller kanskje ikke...

Nei, jeg kommer nok aldri til å lage en pizza uten tomatsaus... forøvrig spiste jeg nettopp en Grandiosa, men det er tomatsaus på den.

Lenke til kommentar

Kebabpizzaene har de jo over rømmedressingen etter den er stekt. Og man får jo sauser i béger når man bestiller fra restauranter. Kan ha det i en skål ved siden av og helle over rett før man spiser.

Hollandaise er såvidt jeg husker en saus til sjømat, fisk osv. Så en pizza med sånne ingredienser, og helle over den sausen etterpå, tja kanskje? Sikkert godt hvis man får en superkokk til å lage det.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

Kebabpizzaene har de jo over rømmedressingen etter den er stekt. Og man får jo sauser i béger når man bestiller fra restauranter. Kan ha det i en skål ved siden av og helle over rett før man spiser.

Hollandaise er såvidt jeg husker en saus til sjømat, fisk osv. Så en pizza med sånne ingredienser, og helle over den sausen etterpå, tja kanskje? Sikkert godt hvis man får en superkokk til å lage det.

Funker fint til hvitt kjøtt og. Selv om det ikke er vanlig. Funker med asparges. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...