Gå til innhold

Hva er vanlig lønn for nyutdannet bachelor i et samfunnsvitenskapelig felt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, The Avatar said:

Dersom du får jobb i staten så vil du nok typisk få stilling med stillingskode rådgiver som startar på lønnstrinn 45, som tilsvarer brutto årslønn på 414 600 kr.

Ellers så vil det nok variere mykje alt etter kvar du jobbar, både geografisk og valg av arbeidsgiver.

Hvor har du det fra at bachelor rådgiver starter fra lønnstrinn 45 ?

Lenke til kommentar
Mann1982 skrev (2 minutter siden):

Hvor har du det fra at bachelor rådgiver starter fra lønnstrinn 45 ?

At rådgiver startar på lønnstrinn 45 har eg henta frå hovedtariffavtalen for statleg område.

At søkarar med bachelorutdanning får stillingstittel som rådgiver har eg henta ut frå det som er vanleg. Dette vil variere litt etter arbeidsområde og kompetansekrav for stillinga, men typisk er rådgiver den tittelen ein landar på om andre stillingsbeskrivelsar ikkje passar. Det er vanleg at ein sett krav om minimum bachelornivå for å kunne få rådgivertittel, og mastergrad for å bli seniorrådgiver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (På 14.1.2020 den 15.57):

At søkarar med bachelorutdanning får stillingstittel som rådgiver har eg henta ut frå det som er vanleg. Dette vil variere litt etter arbeidsområde og kompetansekrav for stillinga, men typisk er rådgiver den tittelen ein landar på om andre stillingsbeskrivelsar ikkje passar. Det er vanleg at ein sett krav om minimum bachelornivå for å kunne få rådgivertittel, og mastergrad for å bli seniorrådgiver.

Jeg har bekjente som jobber i staten og der brukes tittelen "førstekonsulent" for de med bachelor. "Rådgiver" er forbeholdt master.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...