Gå til innhold

Huawei Watch GT2 erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg synes denne klokken frister for tiden, men har noen spørsmål jeg ønsker svar på før eventuelt kjøp.

Kan jeg lage egne intervall økter og få beskjed ved start/stopp av intervallene?

Kan jeg styre musikken mens jeg trener, eller er denne funksjonen låst under trening?

Er det støtte for eksterne sensorer som Polar OH1 eller tilsvarende?

Er det støtte for innendørs roing og løping på mølle?

Ellers noen erfaringer fra klokken dere vil dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må dessverre skuffe på nesten alle spørsmålene. Jeg testet den første utgaven (linker til test under), og selv om det er en flott klokke, så har den veldig klare begrensninger.

- Ingen støtte for ekstern pulsmåler.

- Ingen intervallfunksjon

- Null muligheter til å benytte andre apper når du er i treningsmodus.

- Ikke roing, men ja til innendørs løping.

Sjekk det jeg skrev om første utgave.  Nummer to har hovedsaklig fått always-on-display,  mulighet til å styre musikk, kontrollere telefonen og et par andre småting. Like låst.

https://www.hardworkout.no/test-huawei-watch-gt-active/

Lenke til kommentar

For all del en fantastisk flott klokke. Huawei samarbeider jo med Firstbeat som leverer løsningene til trenings- og søvnanalyse. De er ledende innen dette området og er de samme som leverer løsninger til blant annet Garmin. 

Jeg tester jo alle mulige pulsklokke og har tilgang til ganske mye forskjellig. Valgte Huawei Watch GT til fattern, så GT 2 er nok bare enda råere ?

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (2 timer siden):

Må dessverre skuffe på nesten alle spørsmålene. Jeg testet den første utgaven (linker til test under), og selv om det er en flott klokke, så har den veldig klare begrensninger.

- Ingen støtte for ekstern pulsmåler.

- Ingen intervallfunksjon

- Null muligheter til å benytte andre apper når du er i treningsmodus.

- Ikke roing, men ja til innendørs løping.

Sjekk det jeg skrev om første utgave.  Nummer to har hovedsaklig fått always-on-display,  mulighet til å styre musikk, kontrollere telefonen og et par andre småting. Like låst.

https://www.hardworkout.no/test-huawei-watch-gt-active/

Er du sikker på at ikke testen din er utdatert og flere av disse tingene er lagt til i ettertid?

I testen til tek får jeg inntrykk av at musikk er mulig å kontrollere selv om en er i treningsmodus.

Sitat

En irritasjon her er at klokken har et vell av funksjoner, men så fort treningsmodusen aktiveres forsvinner mulighetent i å bruke (nesten) alle disse. Derfra og ut handler alt om trening - og musikk.

Har sett litt videoer av klokken på youtube, og der finner jeg rower som et valg under workouts.

 

Jeg kjøpte Polar M400 og Forerunner 610/620 for 6-7 år siden som mine første pulsklokker. Det jeg savnet på den tiden er det samme jeg savner med Vivoactive 4 og som jeg tydeligvis vil savne med GT2 også dessverre. Noen forbedringer har det vært, men langt i fra godt nok. Synes ikke jeg har spesielt store krav til en klokke, men likevel er det ikke mulig å finne en som gjør hva jeg ønsker.

- Minst 1 uke batteri med vanlig bruk, inkludert 60 minutters trening hver dag

- Lage egne treningsøkter og intervaller, få varsel når intervall nærmer seg ferdig/skal starte. Gjerne med en tilbakemelding på fart og annen relevant informasjon under intervall eller under vanlig treningsøkt.

- Offline spotify eller mulighet til å styre spotify på telefonen

- Støtte for ekstern sensor slik at en kan bruke klokken til styrke/roing eller andre øvelser der sensor på håndledet ikke er bra nok

- Løpe mot seg selv på tidligere ruter/strekninger med tilbakemeldinger underveis.

- Se varsler fra mobilen, avvise/godta samtaler, lese meldinger

Slik det er i dag, og som det var for 7 år siden, så må jeg ha en app på telefonen i tillegg til Vivoactive 4 når jeg trener, og så lenge jeg må ha begge deler så vurderer jeg å bytte ut vivoactive med en klokke som ser bedre ut.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (13 minutter siden):

Er du sikker på at ikke testen din er utdatert og flere av disse tingene er lagt til i ettertid?

I testen til tek får jeg inntrykk av at musikk er mulig å kontrollere selv om en er i treningsmodus.

Har sett litt videoer av klokken på youtube, og der finner jeg rower som et valg under workouts.

 

Jeg kjøpte Polar M400 og Forerunner 610/620 for 6-7 år siden som mine første pulsklokker. Det jeg savnet på den tiden er det samme jeg savner med Vivoactive 4 og som jeg tydeligvis vil savne med GT2 også dessverre. Noen forbedringer har det vært, men langt i fra godt nok. Synes ikke jeg har spesielt store krav til en klokke, men likevel er det ikke mulig å finne en som gjør hva jeg ønsker.

- Minst 1 uke batteri med vanlig bruk, inkludert 60 minutters trening hver dag

- Lage egne treningsøkter og intervaller, få varsel når intervall nærmer seg ferdig/skal starte. Gjerne med en tilbakemelding på fart og annen relevant informasjon under intervall eller under vanlig treningsøkt.

- Offline spotify eller mulighet til å styre spotify på telefonen

- Støtte for ekstern sensor slik at en kan bruke klokken til styrke/roing eller andre øvelser der sensor på håndledet ikke er bra nok

- Løpe mot seg selv på tidligere ruter/strekninger med tilbakemeldinger underveis.

- Se varsler fra mobilen, avvise/godta samtaler, lese meldinger

Slik det er i dag, og som det var for 7 år siden, så må jeg ha en app på telefonen i tillegg til Vivoactive 4 når jeg trener, og så lenge jeg må ha begge deler så vurderer jeg å bytte ut vivoactive med en klokke som ser bedre ut.

 

Testen er ikke utdatert. 

Som jeg skriver så er testen av den første utgaven.

Når det gjelder Vivoactive 4 så er dette en fantastisk god klokke til en råbra pris. Du vil ikke få muligheten til å sette intervaller eller å løpe mot deg selv. Da må du opp på Forerunner 645.

 

Har testet Vivoactive 4 også...

https://www.hardworkout.no/test-garmin-venu-og-vivoactive-4/

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (1 minutt siden):

 

Testen er ikke utdatert. 

Som jeg skriver så er testen av den første utgaven.

Når det gjelder Vivoactive 4 så er dette en fantastisk god klokke til en råbra pris. Du vil ikke få muligheten til å sette intervaller eller å løpe mot deg selv. Da må du opp på Forerunner 645.

 

Har testet Vivoactive 4 også...

https://www.hardworkout.no/test-garmin-venu-og-vivoactive-4/

Ja jeg fikk med meg at testen din var av første utgaven, men du refererte til testen av første utgaven for å svare på hvilke funksjoner GT2 har/ikke har, og her tror jeg du tar feil på flere av punktene. Faktisk tror jeg at de samme tingene er endret på førsteutgaven også med en oppdatering. Sånn sett blir denne type tester veldig fort utdatert om du ikke oppdaterer testene dine etterhvert som ny firmware er lansert. 

Ser det er støtte for eksterne sensorer i Huawei Health appen, så dumt det ikke er støtte for dette på klokkene deres da.

Du kan fint sette intervaller eller egne treninger på Vivoactive serien. Dette gjøres enkelt på nettsiden eller via appen. Ulempen er at all varsling skjer via vibrering så det er ikke mulig å skille hva vibreringen skyldes uten å se på klokken. Jeg har brukt Vivoactive 3/4 til 4x4 intervaller basert på pulssoner og 400 meters intervaller. Har også satt opp c25k og diverse andre programmer på klokken, enten for meg eller bekjente.

Du trenger heller ikke å gå opp på FR645 for å kunne konkurrere mot egne tider, holder i massevis med FR245.

Uansett så ser det ut til at jeg fortsatt ikke får den perfekte klokke og at kombinasjonen av app på mobilen og klokke må til for å dekke mine ønsker. Dumt de ikke har skikkelig utvalg av "watch faces" på Venu. De som er tilgjengelig gjør faktisk at klokken ikke er aktuell, men etter å ha hatt klokke med amoled så ønsker en ikke gå tilbake til noe annet igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte like greit denne klokken for å teste. Hatt den i snart to uker nå og er strålende fornøyd.

Klokken er ikke perfekt og har sine mangler slik alle andre klokker jeg har testet har. Jeg er alt i alt veldig fornøyd med den og er nå klokken jeg bruker til både hverdag og trening.

Om noen har noen spørsmål rundt klokken skal jeg svare så godt jeg kan

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt denne godt og vel et par måneder nå, og jeg trener mye. Fungerte perfekt i starten, men så startet den å måle alt for lave pulsverdier når jeg valgte å logge "hike". Oppover fjellside hvor pulsen tidligere hadde ligget opp mot 150 i starten av turen var det nå umulig å få den til å vise over 100. Men på tilfeldig tidspunkt i løpet av første 15-20 minutter hoppet målingene opp til troverdige verdier mellom 150-160. En gang fikk jeg trigget realistiske verdier ved å manuelt velge at klokka skulle logge puls hele tiden, dvs ikke "smart", fra appen mens økten pågikk. Senere var det umulig å påvirke dette. Rebootet uten bedring. Deretter ble den resatt til fabrikkinstillinger, og de to neste "hike"`s fungerte som de skulle - og slik det hadde gjort tidligere. Deretter var det tilbake igjen. Valgte ved en anledning "outdoor walk" istedet for "hike", og da fungerte det bra 1 gang. Deretter ikke.  Løpeturen i går logget mistenkelig lave verdier, og et stykke ut i økten spratt det brått opp et sted mellom 15-20 for så å ligge der ut økten. Mistenkelig på grunn av at det var lavere enn tidligere økter, og at jeg samtidig prøvde å sette en pers denne gangen slik at intensiteten var høy.

Noen tips her? Har nyeste firmware, men vet ikke om det er problemer med hardwaren eller bugs som gjør dette. Med feilmåling av puls mister jo klokken mye av sin verdi da de andre funksjonene i stor grad baserer seg på disse målingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...