Gå til innhold

Samsung Galaxy S20/S20 Plus/S20 Ultra


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mandela skrev (8 minutter siden):

Er ikke det en myte at Huawei er vesentlig billigere enn Samsung?

Vi får se. Men mest sannsynlig vil prisen på P40 Pro ligge et godt stykke under. Og mest sannsynlig vil den kunne matche S20 Ultra i specs.

Jeg tenker at Samsung ikke bryr seg siden den billigste S20 er mye rimeligere, men det kan også bli et problem for de dersom Huawei sin ypperste telefon prismessig vil matche Samsung sin billigste modell og spec messig den dyreste..

Lenke til kommentar

Tingen er at 5g modellene har 4gb mer minne enn 4g versjonene :

S20

5G: 12GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage
LTE: 8GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage

S20+

5G: 12GB RAM (LPDDR5) with 128/256/512GB internal storage
LTE: 8GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage

S20 Ultra

5G/LTE
16GB RAM (LPDDR5) with 512GB internal storage
12GB RAM (LPDDR5) with 128/256GB internal storage

Info fra Samsung Mobile press

https://www.samsungmobilepress.com/pressreleases/introducing-the-samsung-galaxy-s20-change-the-way-you-experience-the-world

Lenke til kommentar
Datafriken skrev (57 minutter siden):

Tingen er at 5g modellene har 4gb mer minne enn 4g versjonene :

S20

5G: 12GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage
LTE: 8GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage

S20+

5G: 12GB RAM (LPDDR5) with 128/256/512GB internal storage
LTE: 8GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage

S20 Ultra

5G/LTE
16GB RAM (LPDDR5) with 512GB internal storage
12GB RAM (LPDDR5) with 128/256GB internal storage

Info fra Samsung Mobile press

https://www.samsungmobilepress.com/pressreleases/introducing-the-samsung-galaxy-s20-change-the-way-you-experience-the-world

Utgjør det noen nevneverdig forskjell å gå fra 12 til 16GB RAM? Det frister med en Ultra 128GB LTE

Lenke til kommentar
5 hours ago, edge said:

Hører Marques Brownlee nevne at 5Gen i S20 er en variant som i beste fall er en 20% forbedring av 4G, noen som kan forklare nærmere? Plutselig litt mindre fristende..

Det gjelder nok i større grad USA. 

5G i byer vil nok ligge en del høyere enn 4G på hastighet ?

 

Litt vanskeligere å si hvordan det blir på landet før man vet eksakt hvilke bånd som vil brukes til formålet. 

Lenke til kommentar

Har noen her sett på Samsung Upgrade+ sammenlignet med Telenor Swap og ev. andre alternativer? 390 kr/mnd for S20 5G virker som en god deal. Totalt 4 680,- når man kan bytte til neste toppmodell om et år. Det blir selvfølgelig dyrere det året man sier opp avtalen siden det er da først man kjøper og ikke "leier". Men sammenlignet med å kjøpe hvert år (og selv måtte styre med å selge) virker det veldig greit. 

Å oppgradere til S20+ 5G koster 32 kr/mnd. Så de samme 1000,- som f.eks. Komplett etter 32 mnd. Men ved bytte etter et år er det bare 384 kr ekstra. Er det noe jeg overser? 

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Datafriken skrev (10 timer siden):

Greia med 4g vs 5g modellene er at 4g modellene har 8gb med ram og 5g modellen har 12gb med ram og ser norsk pris forskjellen på dem er bare usle 1000kr hos proshop så ikke mye og spare sånn sett mellom 4g vs 5g tlf

Komplett lister opp 8 GB ram på både 4G og 5G versjonen av S20. Men kan ikke tenke meg at noen kommer til å merke forskjell i praktisk bruk...

Elkjøp lister opp 12 GB for S20 5G.

Ble en S20 4G på meg, kan ikke forstå at jeg kommer til å savne 5G det første året.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Datafriken said:

Tingen er at 5g modellene har 4gb mer minne enn 4g versjonene :

S20

5G: 12GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage
LTE: 8GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage

S20+

5G: 12GB RAM (LPDDR5) with 128/256/512GB internal storage
LTE: 8GB RAM (LPDDR5) with 128GB internal storage

S20 Ultra

5G/LTE
16GB RAM (LPDDR5) with 512GB internal storage
12GB RAM (LPDDR5) with 128/256GB internal storage

Info fra Samsung Mobile press

https://www.samsungmobilepress.com/pressreleases/introducing-the-samsung-galaxy-s20-change-the-way-you-experience-the-world

......Then, the apps started getting bigger and bigger and wanted to stay running even when you exited them. Eventually, we saw apps getting kicked out of RAM so there was room to run a new app. As an example, it takes about 1GB of RAM to run Android 10 without any issues. It takes about 3GB of RAM once you install Fortnite or Asphalt, two very popular games.

Android games have huge file sizes and take a huge amount of RAM to run. In some cases, more than Android itself.

The amount of RAM does not make apps run better, make your phone run smoother, improve your connection, or do anything magical. It only decides how many apps you can run at one time. That's because apps that you're not using but are still alive and awake are using the same amount of RAM as they would if they were on your screen. And even if an app is coded well and goes into a sort of "hibernation" when you swipe away, it's still using RAM to save its state so you can pick up back where you left off.

Realistically, even with some of the memory hogging games on the Play Store, you can get by just fine with 8GB of RAM. If you don't install any memory hogs, you can get by with 6 or even 4GB. But you probably will install memory hogs, and since most flagship phones ship with more than 4GB, most popular apps are now memory hogs. I'm looking at you, Facebook, Twitter, and Instagram.....

Lenke til kommentar

Har Galaxy S9+ via Telia sin svitsj ordning, så jeg blir å bytte telefon, er bare usikker på hvilken jeg skal velge. S20+ er billigere enn ultra, men eneste forskjellen på ultra er vell 100x zoom, batteri og skjermstørrelse?

 

11 minutes ago, gaute14 said:

Ser at man internasjonalt får bundle ved kjøp av + eller ultra og får med nye galaxy buds. Vil dette gjelde i Norge også?

Ser ikke slik ut nei. Ihvertfall tilbys det ikke her fra det jeg har sett enda. 

Lenke til kommentar
Sir-Allistair skrev (14 timer siden):

15000kr lukter det litt fiasko av egentlig. Bare vent så kommer snart Huawei med en like bra telefon til rundt 10000kr. P40 Pro.

Uten tilgang til Google Play Store så blir P40 Pro en fiasko i Europa, med mindre det blir orden på handelskrigen mellom USA og Kina som fører til gjenopptatt samarbeid mellom Google og Huawei når modellen lanseres.

Mange apper folk bruker i det daglige krever Google sitt rammeverk for å kjøre og det har vist seg komplisert å installere Google sitt rammeverk på eksempelvis Huawei Mate 30 Pro, selv om det nå ett halvt år etter modellen kom i salg har kommet noen løsninger som fungerer tilfredsstillende, inntil de ikke gjør det lengre. I tillegg er det apper som ikke fungerer som det skal selv om du får installert rammeverket til Google da det gjør en del sjekker om enheten din er offisielt støttet av appen, herunder for eksempel Netflix med flere. Så for den gjengse forbruker vil det være dumt å kjøpe en mobil uten offisiell støtte for Google sitt rammeverk i Norge og der har Samsung et fortrinn sammenlignet med Huawei med mindre de får tilgang til Google igjen.

Lenke til kommentar

 

Da har jeg lagt inn forhåndsbestilling hos Telia for en Samsung Galaxy Z Flip Purple, fant ikke egen tråd for den så tenkte å snike meg inn i tråden til de andre modellene som ble lansert samtidig :)

Jeg sjonglerer i dag mellom en Galaxy Fold og 11 Pro Max hvor Fold´en er i bruk for det meste til daglig mens 11 Pro Max´en er med på tur når jeg behøver noe som tåler vann og støv. Min svoger er interessert i Fold´en så om Z Flip leverer levelig batteri så bytter jeg over til den for fullt fra Fold´en.

Det jeg falt for i Z Flip er hvor liten mobilen blir når den er sammenslått, at den har Snapdragon fremfor Exynos selv om det burde vært 865 istedenfor 855+, og at den brettbare skjermen er glass og ikke plast som Fold´en. Er skeptisk til batteritiden når jeg ser den har 3300 mAh men Fold´en har virkelig overbevist når det gjelder batteritid selv om innerskjermen er stor og batteriet ikke er kjempestort. Den burde hatt 5G dog for prisen. Om bare Z Flip´en hadde tålt litt vann så hadde det vært helt topp, men har klart å leve med Galaxy Fold i vestlandsvær uten større utfordringer og 11 Pro Max´en får steppe inn om jeg skal på fjelltur eller sjøen. 

Det koster dessverre mye å være hektet på ny teknologi, Z Flip er objektivt sett ikke verd 16.000 kroner men så er det bare det å ha lyst på noe som trumfer fornuften. :) 

Jeg syntes S20 Ultra var spennende også men jeg er ikke helt solgt på den modellen, jeg liker iOs for godt til å ikke ha en fot i hver leir til å bytte ut 11 Pro Max´en helt og kun bruke Android i hverdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
56 minutes ago, Hedonism said:

Uten tilgang til Google Play Store så blir P40 Pro en fiasko i Europa, med mindre det blir orden på handelskrigen mellom USA og Kina som fører til gjenopptatt samarbeid mellom Google og Huawei når modellen lanseres.

Mange apper folk bruker i det daglige krever Google sitt rammeverk for å kjøre og det har vist seg komplisert å installere Google sitt rammeverk på eksempelvis Huawei Mate 30 Pro, selv om det nå ett halvt år etter modellen kom i salg har kommet noen løsninger som fungerer tilfredsstillende, inntil de ikke gjør det lengre. I tillegg er det apper som ikke fungerer som det skal selv om du får installert rammeverket til Google da det gjør en del sjekker om enheten din er offisielt støttet av appen, herunder for eksempel Netflix med flere. Så for den gjengse forbruker vil det være dumt å kjøpe en mobil uten offisiell støtte for Google sitt rammeverk i Norge og der har Samsung et fortrinn sammenlignet med Huawei med mindre de får tilgang til Google igjen.

Spørsmålet er vel egentlig om ikke Huawei kan lage en like god app store som ikke trenger rammeverket.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (17 minutter siden):

Spørsmålet er vel egentlig om ikke Huawei kan lage en like god app store som ikke trenger rammeverket.

Så lenge apper man trenger til daglig ikke vil fungere på Huawei-mobilene fra første stund siden så mange støtter seg på Google sitt rammerverk for å fungere så tviler jeg på at Huawei sine mobiler vil bli noe suksess med det første. Ser for meg det blir samme utfordring som Windows 10 Mobile hadde, et bra operativsystem uten skikkelig støtte for de viktigste appene folk bruker. 

Uten Google sitt rammeverk vil ikke apper som Vipps, Netflix, Snapchat, Facebook, Messenger, WhatsApp med flere fungere med mindre Huawei klarer å bygge inn støtte for disse i sitt rammeverk. Det som kan bli en ytterligere utfordring for dem er jo at flere av de mest populære appene er amerikanske, så muligheten er stor for at handelsblokaden hindrer dem fra å i det hele tatt komme i Huawei sin app store. Så jeg er pessimistisk, selv om jeg syntes det er flott med konkurranse og håper Huawei lykkes med satsingen sin da de har noen flotte mobiler som flere i familien min virker å være veldig fornøyde med.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...