Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hadde ONS, men hun har kjæreste.


Gjest 14635...9c4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Taurean skrev (7 timer siden):

Nei, dette er den enkleste form for psykologisk analyse. Hvor vanskelig er det å spørre noen som viser interesse for en, om de er singel, i et forhold eller gift? Det er heller du som bør skjerpings for å legitimére holdninger om utroskap.

Jeg er en enkel mann, kan du forklare hva du legger i psykologisk analyse. Hva slags bakgrunn har du og hvilke metoder bruker du for å "bryte ned" disse andre åpenbart i villrede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som ignorerer poengene dine, taurean, vi bare kjøper dem ikke. Som det skrives her, det du driver med er god, gammeldags moralisme og det hører ikke hjemme i 2020.

Voksne mennesker har ansvar for seg selv, det er ikke vår oppgave å drive barnepass av andre voksne. Hvis du møter andre mennesker med tvil på den måten du her argumenterer for, så er ikke det spesielt tillitsvekkende. Skal du ringe hjem til foreldrene deres og høre om de har lov til å være ute etter klokka 22? Eller skal du anta at voksne mennesker selv klarer å navigere hva de kan og ikke kan gjøre?

Du som er så fan av psykoanalyse, hvordan tror du at du blir mottatt av andre mennesker hvis du hele tiden er defensiv og mistroisk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
afterall skrev (35 minutter siden):

Det du driver med er moralisme, Taurean. 

Er det galt at noen har moral?

nacario skrev (27 minutter siden):

Jeg er en enkel mann, kan du forklare hva du legger i psykologisk analyse. Hva slags bakgrunn har du og hvilke metoder bruker du for å "bryte ned" disse andre åpenbart i villrede?

Går an å åpne hodet litt, man må ikke ha 7-årig master og 15 års erfaring for å gi råd man får av livserfaring og å bruke sunn fornuft.

Og jeg er klar over at det er fine grenser her, jeg har ikke ment at alle er i villrede. Det er bare mine meninger, folk må gjerne være uenig, men helst med respekt, som jeg viser alle andre respekt.

henrikwl skrev (13 minutter siden):

Det er ingen som ignorerer poengene dine, taurean, vi bare kjøper dem ikke. Som det skrives her, det du driver med er god, gammeldags moralisme og det hører ikke hjemme i 2020.

Voksne mennesker har ansvar for seg selv, det er ikke vår oppgave å drive barnepass av andre voksne. Hvis du møter andre mennesker med tvil på den måten du her argumenterer for, så er ikke det spesielt tillitsvekkende. Skal du ringe hjem til foreldrene deres og høre om de har lov til å være ute etter klokka 22? Eller skal du anta at voksne mennesker selv klarer å navigere hva de kan og ikke kan gjøre?

Du som er så fan av psykoanalyse, hvordan tror du at du blir mottatt av andre mennesker hvis du hele tiden er defensiv og mistroisk?

Jo, folk ignorerer, for det er ingen som klarer eller gidder å svare på dem. Kanskje fordi det er for avansert, jeg vet ikke.

Det får bli din mening at det ikke hører hjemme i 2020. Kall det moralisme, jeg kaller det sunn fornuft.

Så vi skal bare la folk sette seg selv i dårlige situasjoner og lide? Vi skal ikke si fra hvis vi ser en mulighet til å gjøre noe positivt for andre, hvis vi ser en? Det er forskjell på barnepass og moralsk støtte.

Møter andre mennesker met tvil? På hvilken måte gjør jeg det? Jeg bare forsvarer meg, for alle angriper meg personlig og diskuterer ikke rasjonelt. Dét er ikke for -meg- særlig tillitsvekkende.

Ingen grunn til å overreagere. Forskjell på grensesetting. Jeg skjønner at trådstarter ble tatt på senga og psykologisk overrumpla, vi bør vel alle prøve å sørge for at dét ikke skjer igjen?

Er ikke alltid defensiv, og særlig ikke mistroisk. Det er andre som ikke -gidder- å lese det jeg skriver og diskutere rasjonelt. Men jeg kan være enig i at folk er forskjellige, noen er som en bil med gassen i bånn og ingen bak rattet. Jeg kan være enig i at jeg tråkker litt for mye på bremsen, men jeg har i hvert fall god oversikt over hva som skjer foran meg. Og jeg liker å prøve å hindre at andre kræsjer også.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Helt ærlig så synes jeg det at de er i et forhold eller er gift bare gir hele opplevelsen en ekstra spiss. Jeg forstår ikke hvorfor TS kaver og bekymrer seg slik når han egentlig burde vært fornøyd med at han har gjort noe mange bare fantaserer om. Å skulle be om unnskyldning virker helt absurd og vil bare skape unødvendige problemer, da typen hennes neppe kjenner til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (48 minutter siden):

Møter andre mennesker met tvil? På hvilken måte gjør jeg det?

Du mener jo at man, når man møter et menneske som åpenbart er interessert i en og gjør fremstøt, umiddelbart skal mistro vedkommende ved å drive og dobbeltsjekke at de faktisk "har lov" til å gjøre fremstøt. Det er ikke en spesielt god måte å møte noens interesse på. Det er vel du også nødt til å skjønne innerst inne.

Alt jeg argumenterer for, er at vi alle anerkjenner at voksne mennesker er ansvarlige for seg og sitt, og at vi i møte med andre ikke automatisk antar verste hensikter og driver og mistror dem. Tillit avler tillit, mistro avler mistro. 

Endret av henrikwl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Taurean skrev (44 minutter siden):

Er det galt at noen har moral?

Går an å åpne hodet litt, man må ikke ha 7-årig master og 15 års erfaring for å gi råd man får av livserfaring og å bruke sunn fornuft.

Og jeg er klar over at det er fine grenser her, jeg har ikke ment at alle er i villrede. Det er bare mine meninger, folk må gjerne være uenig, men helst med respekt, som jeg viser alle andre respekt.

Jo, folk ignorerer, for det er ingen som klarer eller gidder å svare på dem. Kanskje fordi det er for avansert, jeg vet ikke.

Det får bli din mening at det ikke hører hjemme i 2020. Kall det moralisme, jeg kaller det sunn fornuft.

Så vi skal bare la folk sette seg selv i dårlige situasjoner og lide? Vi skal ikke si fra hvis vi ser en mulighet til å gjøre noe positivt for andre, hvis vi ser en? Det er forskjell på barnepass og moralsk støtte.

Møter andre mennesker met tvil? På hvilken måte gjør jeg det? Jeg bare forsvarer meg, for alle angriper meg personlig og diskuterer ikke rasjonelt. Dét er ikke for -meg- særlig tillitsvekkende.

Ingen grunn til å overreagere. Forskjell på grensesetting. Jeg skjønner at trådstarter ble tatt på senga og psykologisk overrumpla, vi bør vel alle prøve å sørge for at dét ikke skjer igjen?

Er ikke alltid defensiv, og særlig ikke mistroisk. Det er andre som ikke -gidder- å lese det jeg skriver og diskutere rasjonelt. Men jeg kan være enig i at folk er forskjellige, noen er som en bil med gassen i bånn og ingen bak rattet. Jeg kan være enig i at jeg tråkker litt for mye på bremsen, men jeg har i hvert fall god oversikt over hva som skjer foran meg. Og jeg liker å prøve å hindre at andre kræsjer også.

 

Som du sikkert vet er det en fin linje hvordan man fremstår når en skriver. Du snakker om å behandle andre med respekt, men du fyrer løs allerede ved første svar om at den ene er blottet for moral når det presenteres et annet valg enn det du anser som riktig, du drar det videre med en heftig paralell ved å skrive "Akkurat som å tilby alkohol eller narkotika til en avhengig".  Du snakker om "sunn fornuft" (greit du skal få poeng for å ikke ha dratt inn astrologi) og at folk ikke "diskuterer rasjonelt", men mitt enkle sinn sier at hvis man har sterke meninger som kanskje ikke nødvendigvis er "normen" om et tema uten fasit så vinner man stemmer ved å ytre seg i mer forsiktige ordlag. Og det hjelper ikke at du vrir og vender på det andre skriver og lager egen "sannhet" ut av det, særlig i denne tråden gir det årsak til at andre reagerer, hvor du stiller spørsmålstegn til det og føler deg misforstått. Men denne psykologiske analysen kan du helt sikkert. Det er nok med å ytre din mening, ferdig med det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For det første, det er hun som sjekker opp deg, noe som ikke burde gi deg dårlig samvittighet overfor hun og hennes "kjæreste" sitt forhold. Og hvem i et seriøst forhold går ut på byen og flørter åpenlyst med andre på en restaurant? Vet du ikke hvem de er, eller hvordan forholdet deres er, så ville jeg bare ha lagt det bak meg. Hadde du visst at hun gikk bak hans rygg, da ville jeg sagt i fra, men da risikerer du å sette deg selv i en konflikt.

Hvem vet, kanskje har dem et åpent forhold, kanskje er de ikke offisielt sammen, eller har nettopp slått opp, eller hevnsex. Man kan bare tenke seg.

Og en siste ting, pleier du å bli så drita som du ble nå? En mulighet kan være at hun eller noen har "slipped a Mickey" i drinken din, for så å utnytte deg i din ubevissthet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...