Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen sluttet plutselig å fungere.


Anbefalte innlegg

Byttet nettopp ut hovedkort, prosessor, ram og skjermkort. Etter alt var satt sammen så startet pcen som normalt, installerte W10 via minnepenn fra Microsoft sin egen programvare. Alt fungerte som det skulle, installerte windows updates, drivere til skjermkort, hovedkort, osv... Diverse vanlige programmer (Steam,discord, osv). Helt uten videre så skrudde pcen seg av, når jeg skrudde den på kom den kun opp med BS og denne feilmeldingen "SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION". Kom ikke forbi den feilmeldingen, og pcen begynte bare med at den "fikset problemet" i startupen. Prøvde diverse ting som internettet anbefalte, som å skru av diverse ting i bios, testet forskjellige PCI linjer, testet ram brikkene, sjekket at alt var koblet ordentlig til.. Det funket heller ikke, så tenkte at jeg like greit bare kunne reinstallere windows på nytt.. Når jeg valgte å boote i fra minnepennen så ble den enten stående på bios oppstarten eller så kunne den begynne å starte windows installeren, men mens logoen sto å loadet så startet bare pcen på nytt igjen.. Prøvd å fjernet batteriet til hovedkortet. I biosen var det også mulig å oppdatere biosen via internett, så lastet ned nyeste oppdatering via biosen, og etter det har det ikke engang kommet opp bilde når pcen har startet. Har også prøvd å slette alt på ssden (der windows er installert) uten hell. Har tenkt å prøve en ny minnepenn, eller brenne en dvd plate og se om jeg får bootet installeren derifra, har det bare ikke tilgjengelig i dag. 

 

Noen som har gode forslag om dette er noe som kan fikses, eller er hovedkortet ødelagt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...