Gå til innhold

Osram-sjefen hadde liten tro på LED. Vår ekspert avskrev Siri på norsk. Her er spåmennene som tok feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig morsomt at dere følger opp gamle spådommer. Underholdende lesing og mimring! :)

Skulle gjerne funnet fram noen av mine egne spådommer fra den tida, så hadde jeg sikkert fått meg en god latter jeg også.

Husker blant annet i 2002 der CPU-frekvensene historisk hadde økt eksponensielt (ca dobling hver 18 måned) og Pentium 4 toppet ut på ca 3 GHz. Jeg spådde at trenden skulle fortsette som om klokkefrekvens hadde en slags egen "moores lov", med 100 GHz prosessorer i 2010.. Vi vet jo hvordan det gikk :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, mrxx said:

Om 10 år kan TU skrive en artikkel om Toyotas spådom om at kundene ikke er særlig interessert i å kjøre elbiler.

ak ja, dumme udsag fra er der nok af. Mon ikke Toyota, Daimler osv. har  kontrol på investeringer og veien frem.

Forsøk at løfte blikket lidt og følg med udviklingen - http://www.haeolus.eu/

Begynd hellere at tage ansvar, tage en del af udviklingen og produktion i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, produksjon i Norge er det ikke for mye av.

Etter at vi fikk oljealderen har mye godt Norsk gått til grunne.

Dette i mangel på politikernes og allmennhetens interesse og respekt.

Vi skulle kun leve godt på oljen vi, noe annet var ikke av interesse.

Land med kultur for å skape alt mulig har sterk industri.

Vi ga opp vår, klart vi ble for dyre, vi skulle jo ha oljelønninger vi.

Men hva hjelper høye lønninger når prisene er nødt til å følge etter(?)

Kanskje vi må ned på jorda igjen å finne tilbake til skaperevnen, og med engasjerte politikere som skjønner verdien av å skape.

Slutt å tro at en ting skal ta over etter oljen,

hva er galt med mange ben å stå på?

 

Lenke til kommentar
16 hours ago, KjeRogJør said:

Etter at vi fikk oljealderen har mye godt Norsk gått til grunne.

Dette i mangel på politikernes og allmennhetens interesse og respekt.

Vi skulle kun leve godt på oljen vi, noe annet var ikke av interesse.

Land med kultur for å skape alt mulig har sterk industri.

 

Også betegnet som hollandsk syke https://no.wikipedia.org/wiki/Hollandsk_syke

Lenke til kommentar

Hva gjelder LED belysning, så er vi her på berget fremdeles langt bak resten av verden. Prøv å finne en spesialforretning/imortør i belysning som har kunnskaper om LED! Da skal man lete hardt. Jeg har ikke funnet noen. Og prøv å få kjøpt 220V G4 eller GU5.3 LED pærer! Det er det ingen som noen gang har hørt om - og de aner ikke at det finnes. Men i de fleste andre land er slikt helt vanlig.

Prøv å finne en kombinasjon av dimmer, trafo og 12V LED som virker! Det er nesten helt umulig. Og igjen kan ikke leverandørene forklare forskjellen på puls-bredde-modulert dimming, bakkant dimming og forkant dimming. De aner ikke hva dette er og forstår derfor heller ikke hvorfor ting ikke fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...