Gå til innhold

Betydning av symbol på jakkeslaget til kronprins Håkon


Anbefalte innlegg

Hva betyr symbolet kronprins Håkon har på venstre siden av dressjakka si her?

 

1.thumb.png.4f0e1f364d5ffd2db5f98ed1d04cf0d8.png

 

Bildet er hentet fra dette innslaget på NRK https://www.nrk.no/kultur/kronprins-haakon-om-sjaman-dureks-bok_-__jeg-hadde-vel-tatt-utgangspunkt-i-forskning-1.14754701

Trodde først dette hadde noe med Kreftforeningen å gjøre eller andre mainstream organisasjoner kronprinsen kan tenkes å støtte, men finner ingenting. Virker nesten som en practical eller inside joke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
loddyman skrev (8 timer siden):

Ser slik ut ja. Hvordan visste du eller fant du ut det?

Visste jeg hadde sett det før, men måtte litt googling til. (Søkte på "logo" + buzzord ala "mangfold", "samhold" og "bærekraft")

Ser nå at det brukes av Grundfos under håndball-em. (På reklamene på "vantene" osv):

https://www.grundfos.com/campaigns/goal6and13.html

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (44 minutter siden):

Det er ikke jeg som gjør noen påstander her. Jeg tror du forsnakket deg og ikke har reelle argumenter.

Uten at jeg trenger å bry hodet for mye regner jeg med at han sikter til å bli født inn i og leve i luksus mens man ikke sier fra seg disse godene til fordel for andre poster av viktighet i kampen for  "...å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet...".

han er jo tross alt en symbol for overklasse og elitisme så lenge han velger å beholde sin posisjon. Da synes jeg det høres litt rart ut om han går med pins som indikerer at han jobber for det motsatte (uten at jeg har satt meg inn i hva pin'en står for - eksakt). Kanskje han er en dobbelt-agent :)

Lenke til kommentar
Invader Zim skrev (20 minutter siden):

han er jo tross alt en symbol for overklasse og elitisme så lenge han velger å beholde sin posisjon. Da synes jeg det høres litt rart ut om han går med pins som indikerer at han jobber for det motsatte (uten at jeg har satt meg inn i hva pin'en står for - eksakt). Kanskje han er en dobbelt-agent :)

Så faktumet at alle bebyggere i Norge er av 99% av klodens rikeste gjør at vi ikke kan bry oss om fattigdom uten å være hyklere? Dette høres mer ut som misunnelse og en urimelig standard satt opp som en snublefelle. Jeg tror ikke noen av oss har giddet å få et innblikk i Kronprinsens filantropiske aktiviteter før vi stemplet han som en egoistisk fatcat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Så faktumet at alle bebyggere i Norge er av 99% av klodens rikeste gjør at vi ikke kan bry oss om fattigdom uten å være hyklere? Dette høres mer ut som misunnelse og en urimelig standard satt opp som en snublefelle. Jeg tror ikke noen av oss har giddet å få et innblikk i Kronprinsens filantropiske aktiviteter før vi stemplet han som en egoistisk fatcat.

Hvis du spør meg så på et vis, ja. Vi er alle hyklere og noen av oss mer enn andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...