Gå til innhold

Bildet fra pcen til tven borte


Anbefalte innlegg

Hei,

har et helt ordinært oppsett der jeg har brukt hdmi fra laptop til reciever og derfra til tv. Dette har fungert utmerket i snart 6 år. Reciever er en Sony STR dn1040.

Bildet forsvant plutselig i går. Når jeg tar i hdmi-kabelen blir både pc-skjermen og tv-skjermen svart, men jeg får spilt av lyd gjennom høytalerne om jeg setter på for eksempel spotify før jeg tar i kabelen.

Det jeg vet er at jeg har signal mellom forsterker og tv, siden jeg kan gå inn på menyen og justere innstillinger. Jeg kan også gå inn på tv innstillinger. Jeg vet at HDMI kabelen fungerer, siden jeg har testet med 3 ulike kabler. Jeg vet at laptopen fungerer da jeg har testet hdmi kabel fra laptop til en annen skjerm og fått bilde. Jeg har prøvd ulike utganger bak på recieveren uten hell.

Så kort oppsummert har jeg lyd, men ingen bilde på oppsettet mitt for øyeblikket. Noen som har tanker om hva dette kan være? Kan det være noe kluss med oppløsning osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko. skrev (Akkurat nå):

Sjekk at du har valgt riktig "source/kilde" på receiveren med fjernkontrollen eller noe slikt.

Kilden er riktig. Har prøvd ulike utganger bak på recieveren og skifta source ettersom, til ingen nytte. Som sagt, har lyd så da vet vi at det er riktig.

Endret av Aproxi
Lenke til kommentar
Aproxi skrev (17 minutter siden):

Faen :( Vet du hvordan det er med garanti på slikt?

Garanti er vanligvis 2 år fra produsent, men det varierer litt fra produsent til produsent og kvalitet ol.

Ellers har man reklamasjon som er 5 år på sånne produkter, men dersom du har hatt den i 6 år, så er den utenfor.

 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (På 11.1.2020 den 19.56):

Hvilken tv?

Er en LG fra 2013. Vet ikke modell. Hvordan det? Jeg har en optisk utgang. Hvis jeg kjører hdmi fra pcen rett i tven, for så å kjøre optisk fra tven til recieveren, vil jeg ha like bra lydkvalitet som ved hdmi? Og hvor får jeg tak i en optisk kabel som transmitter 192khz/ 24bit?

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 timer siden):

Det er for å sjekke evt. kluss med oppløsning. Må ha nøyaktig modellbetegnelse.

En optisk kabel er en optisk kabel.

Har du forsøkt factory reset av recieveren?

Tok strømmen i 30 sekunder, og nå fungerer den som den har gjort tidligere! Merkelige saker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...