Gå til innhold

Bærbar gaming med bra skjerm


Anbefalte innlegg

Har en stasjonær med noe av det beste du får i dag, men er mye ute over alt og skulle trengt meg en bærbar maskin også.. 

Er en jungel av alt mulig der ute så vanskelig å finne den maskinen som gir mest for pengene samtidig at den er kraftig nok. 

Jeg takler ikke lagg i spill og blir frustrert av trege ting, så den kan ikke være noen sinker.. Men ønsker heller ikke bevege meg over 20k.. Noe rundt 10 / 15k helst. 

Spiller i dag modern warfare, Pubg, cs go og lotro for det meste.. Skjerm og tastatur må være bra 

 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vil påstå at jeg har en ganske kraftig PC, og jeg kunne aldri gått for denne.

Det som trekker ned for meg er mangel på g-sync, svakt skjermkort og kun 72% NTSC, ganske dårlig fargespekter sammenlignet med andre skjermer. M.2 er heller ikke Nvme, så de kunne like godt slengt inn en billig SATA SSD. Er såpass mye kompromiss og dårlig hardware på den multicom PCen, som gjør at jeg tror man ikke vil bli fornøyd dersom man har noe av det beste som finnes til stasjonær. Nå vet jeg ikke hva du har, men jeg kunne aldri kjøpt dette.

Jeg måtte nok gått opp til Acer predator om jeg noen gang skulle kunne vurdert bærbar til gaming. Til sammenligning, har en bærbar, som jeg bruker til jobb og den kostet 14k, og er ikke sterk nok til gaming. Det er dyrt med bærbar om du skal ha en skikkelig gamer: https://www.komplett.no/product/1134457/gaming/gaming-pc/baerbar/acer-predator-triton-500-156-fhd-144hz

Til budsjettet du nevner kan denne funke. Billigste inngangsmodell, mye tilfelles med de dyrere modellene i serien, men mangel for g-sync: https://www.komplett.no/product/1134456/gaming/gaming-pc/baerbar/acer-predator-triton-500-156-fhd 

Vet det finnes andre merker enn Acer, men gikk blindt etter pris og skjermkort, så da var disse de første som dukket opp. Positivt med «billigste» Aceren er at den faktisk har nvme ssd.

Men, kan jeg spørre hvordan skjerm og skjermkort du kjører i dag? Siden du er så opptatt av skjermkvalitet og ikke tåler lag? Hvilke grafikk innstillinger spiller du vanligvis på, dette er vesentlig om folk skal kunne gi deg konkrete råd til valg av bærbar. Da har man noe å sammenligne opp mot :)

 

 

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...