Gå til innhold

Er en "hvit" pizza virkelig en pizza?


X109

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Da jeg var i Roma fikk vi allslags pizza på hvert gatehjørne, både rund, tynn og bakt i steinovn, og tykk langpannepizza med alt mulig på, og ikke alle hadde tomatsaus. Kanskje man vil ha det for å få en annen smak, det smaker jo veldig annerledes uten.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 12.1.2020 den 0.01):

Da jeg var i Roma fikk vi allslags pizza på hvert gatehjørne, både rund, tynn og bakt i steinovn, og tykk langpannepizza med alt mulig på, og ikke alle hadde tomatsaus. Kanskje man vil ha det for å få en annen smak, det smaker jo veldig annerledes uten.

Jepp, det var i Roma jeg også fikk pizza uten tomatsaus.

Lenke til kommentar
  • Evil-Duck endret tittelen til Er en "hvit" pizza virkelig en pizza?
X109 skrev (På 12.1.2020 den 16.32):

Det er akkurat det det gjør, det smaker jo ikke pizza.

Jeg vil si at når jeg lager en hvit pizza med saus av crème fraîche, oregano, basilikum, timian, hvitløk, og olivenolje; fyller på med kjøttdeig stekt i baconfett med løk, hvitløk, og chili; bacon; spekeskinke (må jo få i meg salt på én måte); ananas; mais; parmesan inni kantene; mozzarella på topp, så smaker det definitivt pizza. Særlig med ekstra basilikum, timian, og oregano på toppen av osten.

 

Trenger virkelig ikke tomat for å få en god pizza.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Datasmurf said:

Jeg vil si at når jeg lager en hvit pizza med saus av crème fraîche, oregano, basilikum, timian, hvitløk, og olivenolje; fyller på med kjøttdeig stekt i baconfett med løk, hvitløk, og chili; bacon; spekeskinke (må jo få i meg salt på én måte); ananas; mais; parmesan inni kantene; mozzarella på topp, så smaker det definitivt pizza. Særlig med ekstra basilikum, timian, og oregano på toppen av osten.

 

Trenger virkelig ikke tomat for å få en god pizza.

Godt blir det jo, sikkert! Spiller vel egentlig ingen rolle hva man kaller det. Hvis man kaller ekte pizza for pizza og det der for hvit-pizza, så har man jo et nytt navn egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
22 minutes ago, Datasmurf said:

Jeg vil si at når jeg lager en hvit pizza med saus av crème fraîche, oregano, basilikum, timian, hvitløk, og olivenolje; fyller på med kjøttdeig stekt i baconfett med løk, hvitløk, og chili; bacon; spekeskinke (må jo få i meg salt på én måte); ananas; mais; parmesan inni kantene; mozzarella på topp, så smaker det definitivt pizza. Særlig med ekstra basilikum, timian, og oregano på toppen av osten.

 

Trenger virkelig ikke tomat for å få en god pizza.

Ikke la noen italienere se deg spise den der. Det er grunnlag for riksrett i Italia i å kalle det en pizza.

Men høres godt ut da. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...