Jump to content
Redaksjonen.

12 år gammel klimarapport: I 2020 begynner massive skogbranner i Australia

Recommended Posts

De blir normal brent om vinteren skriver de.

Og når det gjelder Australia så har det brent der så lenge det har vært folk der.

Det var jo store flommer der noen år siden.

Annonse
ism_InnleggNO skrev (11 minutter siden):

Ingen av argumentene du har kommet med her står i motsetning til at den globale oppvarmingen har ført til at brannene har blitt flere og større…

Har det blitt en trend eller en enkelthendelse ?

On 1/12/2020 at 8:03 PM, nessuno said:

Tror du skal være den siste som skal bestemme når, hva og på hvilken måte jeg skal mene.

Jeg bestemmer ikke noe om hva du mener. Jeg skrev at om du ikke bringer noe konstruktivt til diskusjonen så kan du like godt la være å svare. Og da var det akkurat slikt dette,  som det jeg siterte over her jeg tenkte på. Det du skrev her bringer vel ikke noe nytt eller konstruktivt? 

Edited by bojangles

bojangles skrev (29 minutter siden):

Jeg bestemmer ikke en dritt om hva du mener. Jeg skrev at om du ikke bringer noe konstruktivt til diskusjonen så kan du like godt la være å svare. Og da var det akkurat slikt tøv som det jeg siterte over her jeg tenkte på. Meningsløst. 

Buu huu.

On 1/14/2020 at 3:45 PM, 0laf said:

Vi snakker om Australia, i det området som er ansett som det med høyeste risiko for skogbranner i verden, uavhengig av menneskeskapte klimaendringer.

Det er riktignok regnskog, men denne har brent mange ganger før, stort sett hvert år så lenge det har bodd folk der.

Dei måtte til med ein veldig redningsaksjon for å berge ein tresort som har overlevd i 200 millionar år, so det brenn definitivt i skogar som ikkje har for vane å brenne:

https://www.aftenposten.no/verden/i/2GlG44/hemmelig-aksjon-reddet-forhistorisk-skog-fra-brannene-i-australia#xtor=RSS-3