Gå til innhold

Skaperverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
X109 skrev (På 10.1.2020 den 19.46):

Hvis en gud har skapt universet, har gud også skapt seg selv? Siden "et univers" nødvnedigvis inneholder alt som er.

Jeg skjønner det ikke jeg.

Gud er bullshit, bare religiøs hjernevasking for å kontrollere, dominere og manipulere andre mennesker, skape frykt og falske forhåpninger. Det er dessverre bare desillusjonerte mennesker som tror på gud og religion. Alt er kun realitet, enten kan vi forklare det, eller ikke.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

download.jpeg.50335a17a498adec2d7905cbce3c224e.jpeg

Fake news trenger ikke å gi mening :p

men hva som eksisterte før alt eksisterte er vel uansett umulig å tenke seg frem til. Er det ikke hva string theory handler om? Jeg hørte et radioprogram om "ingenting" en gang og da ble jeg vel bare mer forvirra. Det går ikke an å ha ingenting fordi det er ikke mulig å observere ingenting siden hva er det da som skal observere? ? med en gang du finner ingenting så har du oppdaget "noe". Noe i den dur :p

Lenke til kommentar

Fra Skapelsesberetningen:

In the beginning God created the heavens and the earth. Now the earth was formless and empty, darkness was over the surface of the deep, and the Spirit of God was hovering over the waters.

Det står vel der "svart på hvitt" at Gud SKAPTE universet, og at det ikke var noe "høna eller egget". Men samtidig nevnes "spirit of god", altså kan en tenke at han eksisterte "åndelig" før "Big Bang"... altså som ånd før de de romlige dimensjonene. Dette er slettes ikke så dumt som noen ateister vil ha det til (jeg selv tror heller ikke på dette men det kan være litt interessant.)

Lenke til kommentar
Quetzalcoatl skrev (23 timer siden):

Jeg tror det er universal  enighet om at egget kom først. Det motsatte kompliserer sakene.

Jeg har aldri forstått meg på spørsmålet.

Det som kommer ut av egget må være det første individet vi klassifiserer som høne.
Moren som la egget kan ikke kan være ei høne siden da ville hun kommet ut av et hønseegg og vi er bare en generasjon lenger tilbake i tid.
Artsdannelse skjer via genmutasjon, ikke via miljø.. Altså det som kom ut av egget var den første høna så dette egget var det første hønseegget, avkommet (høna) kom ut av dette hønseegget - altså egget kom først, så høna.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Taurean said:

Var vel fordi alle tok syre det da. Eller de som tok syre hadde makt og tvang folk til å tru på det de trudde på.

De (alle) hadde nok en "mytisk" tankegang pga. de ikke hadde fått opplæring innen logikk / kritisk tankegang og manglet kunnskap. Mennesket har utviklet seg veldig på denne tiden...

Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (20 timer siden):

Jeg har aldri forstått meg på spørsmålet.

Det som kommer ut av egget må være det første individet vi klassifiserer som høne.
Moren som la egget kan ikke kan være ei høne siden da ville hun kommet ut av et hønseegg og vi er bare en generasjon lenger tilbake i tid.
Artsdannelse skjer via genmutasjon, ikke via miljø.. Altså det som kom ut av egget var den første høna så dette egget var det første hønseegget, avkommet (høna) kom ut av dette hønseegget - altså egget kom først, så høna.

Men egget eksisterte millioner av år FØR høna. 
Hvem kom da først ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ribo skrev (På 14.1.2020 den 10.53):

Men egget eksisterte millioner av år FØR høna. 
Hvem kom da først ?

I spørsmålet høna eller egget er det implisitt høna eller hønseegget ;)
Om du setter spørsmålet til om egget generelt sett eller liv generelt sett som kan produsere egg kom først så er det uansett liv som kan produsere egg som kom før egget. Dette må være sant med mindre livet oppsto i et egg noe som er bevist at er inn-korrekt siden egget ikke hadde noen funksjon før liv karret seg ut av havet.

Når alt liv levde i havet så kunne det forplante seg direkte i havvannet.
Når det første livet karret seg på land så måtte det fortsatt tilbake til havkanten for å forplante seg.
For å kunne klare å forplante seg uten havet så utviklet livet egg. Egg fylt med vann så det kunne ta med seg vann overalt og få avkom hvor som helst, selv uten havkanten.
Videre så utviklet pattedyr seg sånn at hunnkjønn har vannet i magen så man kan forplante seg direkte via kvinnemagen.. og da hadde ikke lenger behov for egget. 

Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (28 minutter siden):

Om du setter spørsmålet til om egget generelt sett eller liv generelt sett som kan produsere egg kom først så er det uansett liv som kan produsere egg som kom før egget. Dette må være sant med mindre livet oppsto i et egg noe som er bevist at er inn-korrekt siden egget ikke hadde noen funksjon før liv karret seg ut av havet.


Hva om Gud bare skapte egget, sånt helt plutselig, uten høna ?

60c5f77918d8a4a481985c7a53457270.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...