Gå til innhold

Phanteks Eclipse P500A


Anbefalte innlegg

Siden Phanteks Eclipse P400A fikk bra review hos blandt annet Gamers Nexsus for 2019, så tror jeg at kommende Phanteks Eclipse P500A kan bli enda bedre! 100 dollar versonen uten RGB kan bli mitt neste kabinett. Sjekk litt mer her :

 

Hvis jeg kjøper det (eller andre her i tråden), så kan vi jo poste bygg bilder her når kabinettet kommer til våren en gang :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

P500A får gode kritikker og ser ut som et bra kjøp. Jeg spurte Komplett om de vet når det kommer inn på lager, og dette svarte de :
"
Vi har dessverre ingen informasjon om dette enda. Vår innkjøpsavdeling kommer til å legge det inn på nettsiden når vi har mer informasjon." Ergo de vet ikke enda.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er lite plass i toppen på dette kabinettet? Altså det er liten avstand fra hovedkort til toppen av kabinettet. Noe som fører til dårlig plass til radiator med vifter i toppen. Noe som igjen har en tendens til å krasje med 8 pin cpukontakter og ram etc...

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nizzen said:

Ser ut som det er lite plass i toppen på dette kabinettet? Altså det er liten avstand fra hovedkort til toppen av kabinettet. Noe som fører til dårlig plass til radiator med vifter i toppen. Noe som igjen har en tendens til å krasje med 8 pin cpukontakter og ram etc...

Sjekk vannkjølings YT videoen over her.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

Sjekk vannkjølings YT videoen over her.

Takk! Ser ut som det er større plass enn på bildene klarte å vise. Altså meget possitivt :) Har jo 

Phanteks Enthoo 719/(Luxe 2) i bruk som jeg er middels fornøyd med. Mye er bra, men en del er rett og slett "jalla" :p 

Viftenettingen/grill bak gjør at det kommer en forferdelig irriterende lyd om vifta ikkje kjører på veldig lav rpm. Så dette må kuttes bort. Det er veldig liten avstand fra bakplate og selve bakdekselet, noe som gjør at dekselet lett "buler" utover om man ikkje har forlengere på mange "psu" kabler. Man må altså rute om på kablene for å få plass til dem. Det er IKKE plass til et stort skjermkort i pci-e x16 porten. Der man har skjermkort nr 2 på et HEDT hovedkort. (4 slot avstand. Da krasjer skjermkortet i psu dekselet i bunnen :p 
I dette "toppmodell" kabinettet er det dårlig plass til radiator med vifte, noe som det tydelig har gjort noe med i P500A. Mye av kabinettet virker som litt billig og "jalla" i forhold til Lian-li o11.

Ser iallefall at siden p500a bruker samme viftegrill som Luxe 2, så blir den garantert trøbbel lydmessig.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Betroz said:

Tenker du på meshen foran?

Nei bak der med io. "120" vifte plass

Jeg har innluft der for å få kald luft på ram og vrm. Funker svært bra. Lydmessig er det elendig om man ikkje fjerner grillen. Lav rpm går fint frem til det er sommervarme :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Nizzen said:

Er visst 140vifte på mitt Luxe 2 også . Husket feil :D

Ja. Jeg velger bare kabinett med 140mm kabinett vifter. Eneste unntaket i senere tid var O11 Dynamic, som jeg forresten solgte. O11 ser bra ut og har god byggekvalitet, men tilfredstilte ikke mine dyriske behov :lol:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Betroz said:

Ja. Jeg velger bare kabinett med 140mm kabinett vifter. Eneste unntaket i senere tid var O11 Dynamic, som jeg forresten solgte. O11 ser bra ut og har god byggekvalitet, men tilfredstilte ikke mine dyriske behov :lol:

Hva mangler i f.eks o11 Air? 

O11 XL er forresten kommet på lager flere plasser og prisen er blitt VELDIG mye bedre enn det var.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Nizzen said:

Hva mangler i f.eks o11 Air? 

Mangler og mangler fru blom, men det var ikke noe for meg (jeg testa Dynamic). For å nevne èn ting, så er det knotete å komme til støvfiltra på det (ja jeg brukte de). Så liker jeg å ha et kabinett som man lett kan swappe mellom en AIO og en luftkjøler. O11 Air/Dynamic er 99% laget for AIO og custom loop. Ja, jeg vet at XL utgaven endrer noe på dette, og er bedre generellt.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Betroz said:

Overclockers.co.uk har P500A på lager. Problemet er at frakt og toll koster like mye tilsammen som selve kabinettet... Hvis flere her inne kan spørre Komplett om de kan ta dette inn, så kanskje noe skjer.

Slapp av, den kommer etter sommeren ;)

En test til: https://www.sweclockers.com/test/29853-phanteks-eclipse-p500a-prisvart-chassi-med-stomme-i-varldsklass

F.. Jeg må ha det kabinettet der også :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...