Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sugekopp med dårlig feste på frontrute


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et dashcam (DOD LS460) som har vært montert på frontruta via medfølgende sugekopp.

Problemet er at vinterstid, da spesielt når temperaturen ligger å svinger rundt null, så er sugekoppen så å si helt ute av stand til å holde seg på ruta, og det er ikke mulig å få kameraet til å henge på plass.

I et "desperat" forsøk, prøvde jeg å spraye litt silikonspray på kontaktpunktet på sugekoppen - og så lot jeg det ligge over natten. Dette hjalp ingenting, sugekoppen fungerer like dårlig nå som da (samme vær og temperaturforhold).
Det er mulig at det kan ha samlet seg opp mer silikonmasse på én side, ettersom jeg ikke fikk lagt sugekoppen i vater - men ser ikke at det skulle bety så mye.

Noen andre idéer om hva jeg kan prøve for å få sugekoppen til å sitte bedre fast i ruta? (annet enn å kjøpe ny, for det er fryktelig vanskelig å finne bare sugekoppen til en fornuftig penge).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel ha noe som har nok ulikt frysepunkt enn vann som fungerer i de nødvendige tempraturene det utsettes for ellers vil vel isformasjon ødelegge vakumet. Nå vet du jo at silikonspray ikke funker. Sprit pleier å tåle mye kulde, men fordamper ganske fort. Kanskje verdt et forsøk, og muligens gel-versjon som håndrens e.l. er virksomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...