Gå til innhold

Pokémon Sword og Shield får to store utvidelser i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, vel nå er det jo sånn at det koster å lage spill også, de som lager og gir ut disse spillene må tjene penger, og når de kommer med DLC som faktisk er mer story, så syns jeg det er helt greit at man må betale for de. Alternativet hadde jo vært at de gjorde som de har gjort tidligere og gitt ut UltraSword/UltraShield-spill til høsten, som man måtte kjøpe og starte på nytt.

Vil mye heller at de tar betalt for DLC'en, enn at vi kommer dit at vi får mikrotransaksjoner i Pokémon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nevnarion skrev (2 timer siden):

Ja, vel nå er det jo sånn at det koster å lage spill også, de som lager og gir ut disse spillene må tjene penger...

Nettopp.

Men da er det som vanlig en langt bedre løsning å gjøre dette gjennom gratis oppdateringer, som folk kan velge å støtte gjennom kosmetiske mikrotransaksjoner.

Dette gir alle muligheten til å spille hele spillet, samtidig som de tjener mer enn nok penger.

 

Gode eksempler på hvor bra dette kan fungere er Battlefield eller front spillene.

De ble langt bedre etter innføringen av kosmetiske mikrotransaksjoner.

Lenke til kommentar

Ja, jepp, yes, jo, jadda. Dit var det de manglende Pokémonene som det "var for mye arbeid" å inkludere hadde blitt av ja. "We have no intention of including them in the future" meg mitt i brunøyet. Det var det jeg fryktet, Nintendo har bestemt seg for å "monetize" Pokémon så filla fyker. Det neste blir vel som Iki ønsker, at de lager microtransactions av alle de kosmetiske pyntetingene de har lagt til i de senere spillene.

For all del, jeg er kjempeglad for nye områder med relativt godt med innhold, og avhengig av pris ender jeg vel opp meg å kjøpe utvidelsene (svak som jeg er), men etter alt som har vært sagt og gjort før og etter launch, og de gamle monstrene som ikke skulle være med. Det å låse dem bak det som garantert blir mer enn to utvidelser, det er rett og slett å strø salt i såret. Slike utvidelser og ekstra Pokémon, om enn langt mindre i størrelse og omfang, ble i tillegg lagt til gratis gjennom events tidligere.

Jeg er litt frustrert!

Lenke til kommentar

Du må ikke betale for å få "nye" pokémon i spillet når de blir tilgjengelig. Det du må betale for er selve utvidelsene i form av nye områder og story. Når f.eks. Bulbasaur blir tilgjengelig kan du fint hente den inn i spillet ditt fra tidligere spill via Pokémon Home/Pokémon Bank, eller få den via trading, selv om du ikke eier DLC'ene.

Syns dette er noe som kanskje har vært bittelitt dårlig kommunisert, mange tror at Nintendo nå har låst spesifikke pokémon bak expansions, det har de altså ikke. 

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...