Gå til innhold

Sony har fortsatt mange PlayStation 5-hemmeligheter på lager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

– Hver gang en ny konsoll lanseres, forbedres prosessoren og grafikken. Det er selvfølgelig forlokkende, men vi må også ha noe spesielt som appellerer. [...] Det er enda flere unike elementer med PlayStation 5, som skiller den fra de tidligere konsollene. De største forskjellene har vi enda ikke kunngjort

Nei, vi trenger ikke noe ekstra og spesiell gimmick. Hva var det på PS4 som var spesielt? Lyset i kontrolleren som kunne brukes sammen med Move? Touch-flaten på kontrolleren? Jeg vet ikke med dere andre, men disse forskjellene hadde null og niks å bety for meg. Gode spill fikk meg til å kjøpe PS4. Deretter var det også kjekt med bedre grafikk og kjappere/bedre brukergrensesnitt.

For all del, kom gjerne med noe kjekt, men disse touch-flatene, sixaxis-funksjonene og lyset for motion tracking har kun vært en gimmick for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Virker som Sony og Microsoft har byttet roller?

Forrige lansering var det Microsoft som skulle ha masse fancy nyvinninger og ingenting slo an.

Sony kjørte på med fullt fokus på spill. Sony vant.

Nå leter Sony etter fancy stuff, mens Microsoft går tilbake til rå kraft og ikke noe tull, slik en konsoll skal være.

At Sony ikke skjønner at de hadde en god ting med "enkle" PS4 er ganske utrolig. Mer kraft, nye gode spill og flere generasjoner med bakoverkompatibilitet er faktisk mer enn nok til å få folk til å bytte. Spesielt det siste gjør det lettere for folk som sitter litt på gjerdet å bytte. Microsoft skjønte det.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (39 minutter siden):

Virker som Sony og Microsoft har byttet roller?

Forrige lansering var det Microsoft som skulle ha masse fancy nyvinninger og ingenting slo an.

Sony kjørte på med fullt fokus på spill. Sony vant.

Nå leter Sony etter fancy stuff, mens Microsoft går tilbake til rå kraft og ikke noe tull, slik en konsoll skal være.

At Sony ikke skjønner at de hadde en god ting med "enkle" PS4 er ganske utrolig. Mer kraft, nye gode spill og flere generasjoner med bakoverkompatibilitet er faktisk mer enn nok til å få folk til å bytte. Spesielt det siste gjør det lettere for folk som sitter litt på gjerdet å bytte. Microsoft skjønte det.

Det stemmer ikke helt.

Forrige generasjon kom Sony med en kontroller som hadde lys for tracking og en ekstra flate for flere input.

De hadde opptak av spill, deling av spill, osv.

De kom med vr, kamera, stemmestyring.

 

Ellers vet vi jo at den nye ps5 er bakoverkompitabel.

Den har mye kraft, ifølge utviklerne mer enn Xbox.

Spill vet vi også en god del om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke helt.

Forrige generasjon kom Sony med en kontroller som hadde lys for tracking og en ekstra flate for flere input.

De hadde opptak av spill, deling av spill, osv.

De kom med vr, kamera, stemmestyring.

 

Ellers vet vi jo at den nye ps5 er bakoverkompitabel.

Den har mye kraft, ifølge utviklerne mer enn Xbox.

Spill vet vi også en god del om.

Strengt talt ikke veldig fancy i forhold til hva Microsoft prøvde seg på, men som feilet blant kundene.

Opptak og deling av spillopplevelser er mer en naturlig utvikling enn en fancy funksjon. Kinect er en fancy funksjon og ingen liker den. Samme med Move, men den ble ikke promotert i samme grad som Kinect ble ved launch av Xbox One.

PS4 har etter min menig ingen fancy funksjoner som skulle drive salget i så måte. Kun rå kraft og råe spill. 

Nei, etter min mening er pengene best brukt (hardwaremessig) på å gi kundene mest mulig kraft for å kunne tilby de flotteste spillopplevelsene og den mest strømlinjeformede opplevelsen. 

Gå oldschool. Råeste hardware du klarer å få til og bra spill. Sleng på bakoverkompatibilitet så har du oppmerksomheten til de fleste. De trenger ikke finne opp hjulet på nytt når de har et så solid produkt som PS4 å bygge videre på. 

Fancy gimmicks er Nintendo sin greie.

Lenke til kommentar

Utrolig at du vet så mye om disse "nye elementene" basert på den lille uttalelsen der. Rett og slett bemerkelsesverdig. /S

Vi skal ikke vente et par minutter til før vi dømmer da? Kanskje til vi vet noe som helst? Hvordan vet du at de leter etter fancy stuff? Hvordan vet du at de "ikke skjønner at de hadde en god ting med "enkle" ps4"? Den uttalelsen der kan bety alt fra dårlige gimmicks (som jeg er helt enig i at vi ikke trenger) til at konsollen kan teleportere deg hvor du vil i universet. Den sier absolutt ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kekken skrev (1 time siden):

Utrolig at du vet så mye om disse "nye elementene" basert på den lille uttalelsen der. Rett og slett bemerkelsesverdig. /S

Vi skal ikke vente et par minutter til før vi dømmer da? Kanskje til vi vet noe som helst? Hvordan vet du at de leter etter fancy stuff? Hvordan vet du at de "ikke skjønner at de hadde en god ting med "enkle" ps4"? Den uttalelsen der kan bety alt fra dårlige gimmicks (som jeg er helt enig i at vi ikke trenger) til at konsollen kan teleportere deg hvor du vil i universet. Den sier absolutt ingenting.

Nei jeg vet ingen ting jeg. Jeg bare sier at det er trist om de ikke skjønner det. De skjønner det nok. Er fullstendig klar over at den uttalelsen kan bety hva som helst.
Men når fyren snakker om de STØRSTE forskjellene og vi allerede vet hardware (dog ikke spesifikk ytelse) og om bakoverkompatibilitet.
Spesielt den siste er jo en særdeles stor nyhet og noe jeg personlig setter stor pris på da min PS3 døde, men jeg fortsatt sitter på noen spill til den.
Så hva slags store nyheter sitter en igjen med da? Som PS4 ikke har vel og merke, for det er vel den han sammenligner mot? Kan ikke se at han peker på konkurrenten?
Ergo er min tolkning at vi da fort beveger oss i retning gimmickland om i snakker om noe helt nytt og vi tidligere ikke har sett før.

De to opplagte er selvsagt at han bare mener den kraftige hardwaren og prisen. Bra hardware til en billig pris er bra det, men kanskje litt kjedelig at de hauser det opp så mye, og det "bare" er det.

Det blir nok en bra konsoll uansett hva disse tingene viser seg å være. Bare det som er annonsert allerede er i hvert fall mer enn nok for min del til at jeg kommer til å kjøpe en.

Lenke til kommentar

Får se om de nå klarer å lage en konsoll som holder seg på nett i mer enn 2 minutter. Er så lei av å gå inn i menyen og velge "Test connection" for å komme på nett igjen. Mener å huske det var samme på PS3. Og hvis du har løsningen på dette, så setter jeg pris på det!

Lenke til kommentar
Skeptisk23 skrev (1 time siden):

Veldig nysgjerrig på hvor du har dette fra? Har kun lest leaks som går på det motsatte. 

https://www.google.com/amp/s/metro.co.uk/2019/11/25/ps5-powerful-project-scarlett-claims-insider-source-11213664/amp/

 

Vi vet omtrent specs på Xbox, da AMD har nevnt en del, uten at det egentlig røpte så veldig mye.

Ifølge en leak var Xbox kraftigere, men samme leak skrev at Sony ikke ville ha ray tracing, noe Sony selv sier de har.

Lenke til kommentar

Jeg har en løsning: Bytt ut routeren og/eller samtlige komponenter bortsett fra maskina. Jeg har hatt 3 forskjellige PS3 og 2 forskjellige PS4, begge satt opp på 3 forskjellige nettverk hver, og aldri hatt problemer med noen av dem. Har ramlet ut av nettet slik som du beskriver kanskje et par ganger i året eller sjeldnere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...