Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Eksen påstår at muntlig avtale om tilbakebetaling av egenkapital før fordeling av oppgjør aldri har funnet sted


Gjest 0e75a...205

Anbefalte innlegg

Gjest 0e75a...205

Jeg antar at 7RQE101Q mener at jeg skal ha tilbake 3/4 av den totale egenkapitalen. Den ekstra egenkapitalen gjør at jeg i praksis har noen prosenter høyere eierandel, og dermed skal ha noen prosenter mer av den totale verdien av boligen. Dette vil derfor tilsvare rundt det samme som min egenkapital, og om eksen tar sjansen på å gå i rettssak for å kreve noe annet så vet ikke jeg..

Anonymous poster hash: 0e75a...205

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er lettere å se bildet fra begge sitt ståsted viss vi får se hele reknestykket

-Kjøpspris+omkostninger

-Hver sin egenandel

-Salgspris minus meglerutigfter, oppussingsmidler etc

Hun hater deg sikkert, og har ingenting å tape på å være vanskelig (sett vekk ifra advokatutgifter).

Samtidig har hun sikkert sett for seg å sitte igjen med noe etter salget og ergrer seg viss det skulle ende i din lomme

 

Endret av mandodiao
Lenke til kommentar
Gjest 0e75a...205 skrev (34 minutter siden):

Jeg antar at 7RQE101Q mener at jeg skal ha tilbake 3/4 av den totale egenkapitalen. Den ekstra egenkapitalen gjør at jeg i praksis har noen prosenter høyere eierandel, og dermed skal ha noen prosenter mer av den totale verdien av boligen. Dette vil derfor tilsvare rundt det samme som min egenkapital, og om eksen tar sjansen på å gå i rettssak for å kreve noe annet så vet ikke jeg..

Anonymous poster hash: 0e75a...205

Stemmer, mener å erindre at du da har krav på 3/4 av verdien som er igjen, siden du gikk inn med 3/4. Men jeg er ingen ekspert, hør med advokat på dette. Kan være vært å bruke litt midler på dette..

Lenke til kommentar
Gjest 0e75a...205

I dag fikk jeg et brev fra en advokat som representerer eksen, og nesten ingenting i brevet stemmer med virkeligheten. Hun har enten blitt fullstendig sinnsyk, eller så har hun virkelig gått inn for å dikte opp en historie som gir henne mest mulig. 

Anonymous poster hash: 0e75a...205

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Guest 0e75a...205 said:

I dag fikk jeg et brev fra en advokat som representerer eksen, og nesten ingenting i brevet stemmer med virkeligheten. Hun har enten blitt fullstendig sinnsyk, eller så har hun virkelig gått inn for å dikte opp en historie som gir henne mest mulig. 

Anonymous poster hash: 0e75a...205

Velkommen til den virkelige verden så fort det dreier seg om penger så forandrer folk seg ufattelig fort, er derfor f.eks at mange søsken krangler når det kommer til arv når foreldrene dør.
Ser ut som hun har bruk for pengene og derfor er slik men så lenge du ikke har det skriftlig så er det ikke så mye man får gjort, man kan som mange har sagt at vise at banken din overførte 150 000 som egenkapital ved inngåelse av lån.

Lenke til kommentar
Gjest 0e75a...205 skrev (På 20.1.2020 den 14.41):

I dag fikk jeg et brev fra en advokat som representerer eksen, og nesten ingenting i brevet stemmer med virkeligheten. Hun har enten blitt fullstendig sinnsyk, eller så har hun virkelig gått inn for å dikte opp en historie som gir henne mest mulig. 

Anonymous poster hash: 0e75a...205

Ta en sjekk først om at det kommer fra en advokat. Ring advokatkontoret og spør om de har sendt deg et brev. Ikke prat on noe mer en det, bare få det bekreftet at de har sendt deg et brev.

Neste steg blir å prate med din advokat. Det er nokk det som er det eneste skrittet her desverre, det kommer nokk til å koste noe. Du kan jo regne på det og se hva som vil koste mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...