Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mine e-poster går ikke gjennom til mottaker.


Anbefalte innlegg

Mine e-poster går ikke gjennom hos mottaker (gjelder flere) Svaret fra Microsoft er dette: 

Dette er meldinga fra Microsoft: Kan ikke levere meldingen, til tross for gjentatte forsøk. Mottakerens e-postsystem svarer ikke.

 

 

 

Kontakt mottakeren på en annen måte (for eksempel per telefon), og be vedkommende gi beskjed til e-postadministratoren om at e-postsystemet sannsynligvis ikke tar imot tilkoblingsforespørsler fra ditt e-postsystem. Oppgi feilopplysningene nedenfor. Mottakerens e-postadministrator er trolig den eneste som kan løse problemet.

 

 

 

Du finner mer informasjon og tips om hvordan du kan løse problemet i denne artikkelen: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361.

 

Hva er feil og hva kan jeg gjøre? Dette gjelder en Outlook konto. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den meldingen du får betyr sannsynligvis bare at det er forbindelsesproblemer. Disse kan ligge lokalt, enten hos Microsoft dersom dette er en online konto, eller lokalt, dersom dette er på din egen PC, eller et sted i mellom. Det er slik en Delivery Failure Notification er ment å skulle tolkes.

Outlook pleide jo å være noe lokalt ræl som ble innstallert på din egen PC, Server. Nå i dag kan jeg tenke meg at det er en konto som er opprettet i skyen ift. Outlook. Jeg har aldri nyttet en Outlook konto, pga. Microsofts inkompetanse til å forstå hva e-post er for noe i fra starten av. Skal holde meg for god til å utdype akkurat det, så slipper jeg litt jobb også.

Dersom feilen heter Delivery Failure Notification, så greier e-postene du sikter til ikke å følge ruten den får via internettet, altså den klarer ikke å gjennomføre og blokkaden kan ligge i hvilken ende som helst. Her sannsynligvis MS Outlook skyserver --> mottaker.

Går epostene igjennom til andre mottakere enn utpekt syndebukk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt tips dersom dette er en ny mottaker. Men det blir nevnt at mottaker er nyttet tidligere. Det normale i en slik skytjeneste er stavehjelp på epostadresse, eller et e-post adresseregister som bygger seg opp å hente i fra. Men, selvsagt kan det være en slik feil, men neppe dersom noe ekstraordinært ikke er gjort under inntasting.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg ser det såpass ofte og får ofte høre «men jeg har jo sendt til denne flere ganger» at jeg lukket da ørene. Det er flere mulige årsaker til at dette kan skje, som bla at man har slettet adressen fra listen og må skrive den inn på nytt(og da feil), en kan ha byttet epostsystem eller valgt å skrive den manuelt denne gang. Og sikkert flere årsaker. I tillegg vet jeg om e-postsystemer som prøver å være smarte med å oppdatere adresselisten selv, og dersom en da får en e-post fra en tredjepart som har skrevet feil så oppdateres adresselisten med feil adresse. Eller at avsender selv ha skrevet inn feil avsenderadresse.

Mye kan gå galt. Sjekk adressen er mitt standard goto svar, og det stemmer ofte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkert verdt en sjekk. Gmail har aldri feilet meg, og har bare vært til hjelp. Helt gratis er det også, med unntak av at du selger sjelen din til dem ved at de kan saumfare eposter for reklameformål (har ikke giddet å sette meg inn i hvordan GDPR har påvirket Gmail..)

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Den meldingen du får betyr sannsynligvis bare at det er forbindelsesproblemer. Disse kan ligge lokalt, enten hos Microsoft dersom dette er en online konto, eller lokalt, dersom dette er på din egen PC, eller et sted i mellom. Det er slik en Delivery Failure Notification er ment å skulle tolkes.

Outlook pleide jo å være noe lokalt ræl som ble innstallert på din egen PC, Server. Nå i dag kan jeg tenke meg at det er en konto som er opprettet i skyen ift. Outlook. Jeg har aldri nyttet en Outlook konto, pga. Microsofts inkompetanse til å forstå hva e-post er for noe i fra starten av. Skal holde meg for god til å utdype akkurat det, så slipper jeg litt jobb også.

Dersom feilen heter Delivery Failure Notification, så greier e-postene du sikter til ikke å følge ruten den får via internettet, altså den klarer ikke å gjennomføre og blokkaden kan ligge i hvilken ende som helst. Her sannsynligvis MS Outlook skyserver --> mottaker.

Går epostene igjennom til andre mottakere enn utpekt syndebukk?

Sendte til familiemedlemmer, de gikk gjennom. Men til noen andre er det store problemer. 

Lenke til kommentar
G skrev (37 minutter siden):

Sikkert verdt en sjekk. Gmail har aldri feilet meg, og har bare vært til hjelp. Helt gratis er det også, med unntak av at du selger sjelen din til dem ved at de kan saumfare eposter for reklameformål (har ikke giddet å sette meg inn i hvordan GDPR har påvirket Gmail..)

Det var minst 200 reklamer der. Det er jo ikke bra. Men prøver det ut nå. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, jae-ols said:

Det var minst 200 reklamer der. Det er jo ikke bra. Men prøver det ut nå. 

Spamfilteret der er blant de bedre. Kollektivt samarbeid. Når du får markert e-poster som Spam, så hjelper du meg og alle andre brukere, ved at Google vil svarteliste det, slik at det automatisk havner i mitt spamfilter. Er slik jeg tolker at det fungerer. Spam-folderen tømmes automatisk etter en stund på jevne mellomrom, slik at du får litt tid å hente og hviteliste.

Du kan regne med at Spam alltid vil forekomme på Gmail, pga. måten e-post er laget pr. design. Er ikke Google sin feil. Men, det vil kanskje avta litt pga. det kollektive Spam-samarbeidet meg, deg og andre imellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...