Gå til innhold

E-SPORT: Superår for de norske e-sportstjernene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av ren kuriositet, har andre skandinaviske land noen lag som virkelig skiller seg ut i internasjonal sammenheng?

Er dette noe gamer.no kunne satt fokus på og skrevet en artikkel om?

Jeg følger aldeles ikke med på esport, men titter innom enkelte artikler her. Og som mangeårig leder i et større norsk guild gjennom mange forskjellige online spill, sitter jeg igjen med inntrykket av at norske spillere generelt er veldig lite interessert i norske lag og guilds.

Norge har som regel veldig mye talent innen IT, spill og esport, men det virker som alt er spredd internasjonalt. Er det noe med kulturelle verdier?

Lenke til kommentar
Fnix skrev (15 timer siden):

Av ren kuriositet, har andre skandinaviske land noen lag som virkelig skiller seg ut i internasjonal sammenheng?

Er dette noe gamer.no kunne satt fokus på og skrevet en artikkel om?

Jeg følger aldeles ikke med på esport, men titter innom enkelte artikler her. Og som mangeårig leder i et større norsk guild gjennom mange forskjellige online spill, sitter jeg igjen med inntrykket av at norske spillere generelt er veldig lite interessert i norske lag og guilds.

Norge har som regel veldig mye talent innen IT, spill og esport, men det virker som alt er spredd internasjonalt. Er det noe med kulturelle verdier?

Norge er ofte tidlig frampå i nye spill og markerer oss også gjerne internasjonalt, men infrastruktur og kultur for å satse seriøst over tid mangler sammenlignet med nabolandene våre. Så snart resten av verden fokuserer på de samme spillene, har vi en tendens til å falle gjennom med noen få hederlige unntak.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...