Gå til innhold

Takknemlighetstråden.


det

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er takknemlig for all den innsats som ligges ned i frivillig arbeid for alle hjelpetrengende i verden. 
Selv er jeg aktiv i Bymisjonen og det gir meg en god følelse av at jeg kan bidra på et eller annet plan.. 

Lenke til kommentar
det skrev (1 time siden):

Takk. Det var kjekt å lese. Velkommen :)

Takk! Takknemlighet slår aldri feil. Jeg blir glad av slike tråder. Blir oppriktig glad inni meg når folk har noe å være takknemlig for. Av samme grunn er jeg takknemlig for ting som gjør det glad tråden. Positive tråder til forumet. 

Takknemlig for veldig mange kunnskapsrike og gode brukere, forumveiledere, moderatorer og administratorer (ingen spesifikke nevnt, ikke glemt). Dere gjør alle sammen forumet til et bra sted hvor jeg får utvidet mine kunnskaper og refleksjoner, og jeg ser det dere gjør.  Takknemlig for gode og interessante samtaler i forumscafeens venner-sc-gruppa. Takknemlig for morsom Forums-podcast!

Takknemlig for min familie, venner, og kjæreste. Alle sammen bidrar til at jeg utvikler meg som menneske, og at jeg føler meg elsket og verdsatt. 

Takknemlig for å ha god økonomi. Spart godt da mine foreldre lærte meg å være økonomisk fornuftig tidlig, og har idag en svært grei buffer (ca 2,6 millioner) , det kommer godt med. Jeg gjorde meg ferdig med akademisk arbeid ifjor sommer, og driver nå å søker meg tilbake til klinisk arbeid, og siden det tar litt tid, er det greit å slippe økonomiske bekymringer. 

Takknemlig for god mat, god vin og digg. 

Takknemlig for å bo så tett på naturen som jeg gjør. Har sett rev rett utenfor her nylig! Og luften er så ren og frisk i forhold til da jeg bodde i nær Oslo sentrum tidligere. 

Takknemlig for at leiligheten er i god stand, ryddig, stor og romslig. Naboene våre er rolige og veldig hyggelige. Trygt nabolag.  Vi har balkong, og det er så utrolig deilig å ligge å sole seg der. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er takknemlig for at jeg bor i Norge.

Jeg er takknemlig for at jeg har god helse.

Jeg er takknemlig for at jeg har kommet dit jeg har i livet, selv om jeg har hatt store utfordringer med meg selv.

Jeg er takknemlig for at jeg kan bidra med gode ting og kjærlighet til andre, og ikke sinne og hat. Jeg kjenner nesten aldri på sinne og hat, men ofte mye kjærlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

GiaMahan skrev (2 timer siden):

Takk! Takknemlighet slår aldri feil. Jeg blir glad av slike tråder. Blir oppriktig glad inni meg når folk har noe å være takknemlig for. Av samme grunn er jeg takknemlig for ting som gjør det glad tråden. Positive tråder til forumet. 

Takknemlig for veldig mange kunnskapsrike og gode brukere, forumveiledere, moderatorer og administratorer (ingen spesifikke nevnt, ikke glemt). Dere gjør alle sammen forumet til et bra sted hvor jeg får utvidet mine kunnskaper og refleksjoner, og jeg ser det dere gjør.  Takknemlig for gode og interessante samtaler i forumscafeens venner-sc-gruppa. Takknemlig for morsom Forums-podcast!

Takknemlig for min familie, venner, og kjæreste. Alle sammen bidrar til at jeg utvikler meg som menneske, og at jeg føler meg elsket og verdsatt. 

Takknemlig for å ha god økonomi. Spart godt da mine foreldre lærte meg å være økonomisk fornuftig tidlig, og har idag en svært grei buffer (ca 2,6 millioner) , det kommer godt med. Jeg gjorde meg ferdig med akademisk arbeid ifjor sommer, og driver nå å søker meg tilbake til klinisk arbeid, og siden det tar litt tid, er det greit å slippe økonomiske bekymringer. 

Takknemlig for god mat, god vin og digg. 

Takknemlig for å bo så tett på naturen som jeg gjør. Har sett rev rett utenfor her nylig! Og luften er så ren og frisk i forhold til da jeg bodde i nær Oslo sentrum tidligere. 

Takknemlig for at leiligheten er i god stand, ryddig, stor og romslig. Naboene våre er rolige og veldig hyggelige. Trygt nabolag.  Vi har balkong, og det er så utrolig deilig å ligge å sole seg der. 

 

 

Takk for all den gode stemningen du serverer!

Det er motiverende å lese om at du har opparbeidet deg en så solid buffer. Godt jobbet! Jeg har hatt en rotete oppvekst, og ikke fått øynene opp for buffer og fornuftig personlig økonomi før i voksen alder. Men nå er jeg i hvertfall på vei. Merker godt hva det har å si for bl.a nattesøvnen å ha penger klar til de fleste uforutsette økonomiske utfordringer.

Definitivt enig med verdien av nærhet til naturen og avstand til byens mas og kjas.

 

 

Pliscin skrev (2 timer siden):

Jeg er takknemlig for at jeg bor i Norge.

Jeg er takknemlig for at jeg har god helse.

Jeg er takknemlig for at jeg har kommet dit jeg har i livet, selv om jeg har hatt store utfordringer med meg selv.

Jeg er takknemlig for at jeg kan bidra med gode ting og kjærlighet til andre, og ikke sinne og hat. Jeg kjenner nesten aldri på sinne og hat, men ofte mye kjærlighet.

Godt jobbet at du har valgt å stå i det på tross av utfordringene.

Takk for at du deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er takknemlig for Vasili Alexandrovich Arkhipovs mot den 27 October 1962 under Cubakrisen.

"Vasily Arkhipov was a Soviet Navy officer credited with preventing a Soviet nuclear strike (and, presumably, all-out nuclear war) during the Cuban Missile Crisis. Such an attack likely would have caused a major global thermonuclear response."

https://en.wikipedia.org/wiki/Vasily_Arkhipov_(vice_admiral)

 

The Guardian: "Thank you Vasili Arkhipov, the man who stopped nuclear war.":

https://www.theguardian.com/commentisfree/2012/oct/27/vasili-arkhipov-stopped-nuclear-war

National Geographic "You (and Almost Everyone You Know) Owe Your Life to This Man.":

https://www.nationalgeographic.com/news/2016/03/you-and-almost-everyone-you-know-owe-your-life-to-this-man/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...